Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Akoestische gitaarversterker kopen max €300

    Hallo

    Ik heb sinds kort een Freshman 3Dc gekocht. €500. Met fishman elektronica. ERg leuke gitaar
    Ik gebruik hem nu op een Marshall 30MG. maar dat klinkt niet echt denderend ik wil dus een akoestische versterker. Ik heb alleen geen idee welke ik moet.

    Het is principe alleen op mn kamer. dus max 40 watt denk ik.
    Ik wil sowieso een mooie degelijke reverb erop. verder het liefst onder €300.

    Wat is goed spul? Vox ,Laney, Ibanez ?
    Bij voorbaat dank

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf een Laney, ben ik zeer over te spreken.

  3. #3

    Standaard

    Heb zelf de Vox AGA150, maar heb ook de Vox AGA70 getest naast de Roland AC33, Roland AC60, Fishman Loudbox artist en een kleine AER versterker (weet niet meer precies welke AER).

    De AGA70 zit net binnen je budgetrange, en is echt een mooie warm klinkende versterker. Ik ben zelf voor de 150 gegaan om dat ik gezien de geringe extra grootte toch meer vermogen wilde, maar qua klank zijn ze beide vrijwel gelijk (de 150 heeft iets meer laag). Ik ben uiteindelijk puur op klank gegaan voor de Vox, terwijl ik had verwacht dat ik eerder voor een van de andere (duurdere) merken zou gaan. De Vox klonk warmer en relaxter naar mijn mening, en was veelzijdiger door de meerdere kanalen en goede reverb. Wellicht komt dit door de buizenpreamp, het verschil is in ieder geval zeker merkbaar.

    Daarnaast heb ik de versterker ook al gebruikt icm een modelingpedaal (Tech 21 Blonde) en elektrisch gitaar, en ook dit pakt ie prima. Aanrader dus, ik zou hem zeker testen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Heb de VOX AGA 70 gehad. Prima ding voor 't geld. Meende euro 279 nieuw destijds.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    +1 voor de Vox AGA70. Die klinkt echt goed! Hij blaast de Roland zeker weg in die prijscategorie. Het enige wat naar mijn mening beter klinkt is de Trace Acoustic TA100, maar dan ben je ook meteen 1199 kwijt.

  6. #6

    Standaard

    hmm ok bedankt maar zou ik dan niet eerder voor de AGA30 moeten gaan? is 70 watt niet een beetje teveel ook?

  7. #7
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Nee joh, valt reuze mee. Hij heeft niet voor niets een volumeknop en hij klinkt prima op lagere volumes!

  8. #8

    Standaard

    Ok maar is hij wel aan de dure kant...toch gemiddeld zon €350...
    En de marshall As50 dan? wel iets goedkoper..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    http://www.radiobeurs-tilburg.nl/pro...ersterker.html. Ik had 'm ergens anders besteld, maar dat kan ik zo snel niet vinden.
    Laatst gewijzigd door stikel; 24 februari 2012 om 03:15
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top