Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard Nieuwe amp:Fender Blues Junior FSR Emerald Green

    Hoera! Afgelopen vrijdag bezorgde UPS mijn bij de Music Store bestelde Blues Junior. Na me lange tijd te hebben ingelezen en alle voors en tegens te hebben afgewogen toch besloten om voor de Blues Junior te gaan. Ik had bij Feedback de standaard edition III al 'ns aan de tand gevoeld en dat was voor mij doorslaggevend. Ik had alleen m'n bedenkingen bij de speaker die er in zat. Voor 'n kleine meerprijs heb ik nu dan de Emerald green special edition gekocht, met daarin een Eminence Patriot Cannabis Rex. Vanavond gaan we dit kleine monster eens aan de tand voelen bij de repetitie. Tot nu toe lijkt het een veelbelovende aankoop: handzaam, goed met pedalen, FATboost als leadboost, mooi clean met 'n randje, luid en in de toekomst is er genoeg te modden (Billm audio)! Genoeg geluld foto's!




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Mooi ampje! Gefeliciteerd ermee. Ik oefen zelf op een Blues Jr. tweed uitvoering, maar op laag volume in kleine ruimte. Wel zeer okay geluid. Wil je je bevindingen met ons delen na de repetitie?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Helaas ging de repetitie niet door, maar man o man, wat wordt ik.enthousiast van dit kleine monster. Mijn pedaaltjes klonken nog nooit zo goed! Ingesteld op 'n clean randje, is het heerlijk om 'n booster of drive te gebruiken om de BJ heerlijk in de overdrive te sturen. Met de fat boost kan ik vervolgens schakelen naar 'n lead boost met nog wat extra ballen en compressie.

    En het clean..aah..lekker direct, sprankelend in het hoog, net dat randje erop als je hard aanslaat. Je wilt gewoon blijven spelen, omdat het allemaal zo pleasing voor het oor is..Kan niet wachten om 'm verder open te draaien op de repetitie.

  4. #4

    Standaard

    grappig! Ik heb onlangs (de gewone) BJ getest naast mijn H&K edition Tube 20th en vond toch duidelijk dat de H&K won ! Gefeliciteerd iig!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Dat is het typische, zoals je weet heb ik ook de H&K edition tube. Dat is inderdaad 'n prima versterker. Uiteraard heb ik ze uitgebreid naast elkaar kunnen bespelen. De H&K heeft 'n grotere kast en klinkt mede daardoor wat dieper. Maar wat mij voornamelijk opviel is dat de BJ in vergelijking veel directer klinkt. Dat is juist wat mij met name in bandsituaties opbrak. Als leadgitarist moeten mijn partijen lekker door de mix klieven, maar meestal verzuip ik in de geluidsbrij, waarbij mijn H&K behoorlijk aan het werken is. Ik heb het idee dat dit met de BJ beter gaat lukken. Daarnaast wilde ik de drive uit de versterker kunnen halen door dit aan te duwen met pedaaltjes. De H&K is 2 kanaals, maar de drive gebruik ik niet, omdat ik dan voor solo's gebruik moet maken van de send- return.

    Daarnaast was ik ook gewoon toe aan iets nieuws (GAS) en tja, dan is 'n special edition Fender wel interessant.

    Overigens ter vergelijk heb ik bij Guus Arons ook 'n Hot Rod Deluxe uitgeprobeerd, maar dat klonk vreselijk. Echt verscrikkelijk..Schel, geen mooie drive, cleanvolume kan niet voorbij standje 2 voor je oren beginnen te bloeden..Nee, in vergelijking vond ik dat helemaal niks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Coole amp! Ik had zelf ook een Blues Junior, volgens mij uit de eerste serie. Met de BillM mods werd die echt nog een stuk lekkerder! Een beamblocker is ook een aanrader in de Blues Junior. Ik weet niet of de Blues Jr's nog steeds zo heet gebiasd worden vanuit de fabriek, maar dat was in ieder geval een bekend issue bij de eerdere series, dat de levensduur van de buizen flink verkort was daardoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top