Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 82 van 90 EersteEerste ... 32728081828384 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 811 t/m 820 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #811

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mijn eventide eclipse, om maar een dwarsstraat te noemen, maakt compleet gehakt van de effecten van de kemper.
    +1

    In de AX8 zitten best goede en bruikbare effecten. Met name de 2290 emulatie en de tape delay zijn behoorlijk goed. Maar Eventide en Lexicon zijn gewoon een klasse beter. De Axe zit meer op TC niveau. Ik snap eigenlijk niet waarom een Kemper meer in de effecten investeert want dat zou ze waarschijnlijk ineens boven een Axe-Fx plaatsen.

    Tot slot, mits kundig ingezet kunnen effecten je sound echt behoorlijk verbeteren terwijl een gitaar-amp sound meestal met wat EQ al snel bruikbaar kan worden. En als je een wah inzet dan wordt de basis gitaarsound ook behoorlijk anders dus iets meer respect voor goede effecten kan een hele goede meerwaarde opleveren ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 2 april 2020 om 20:23

  2. #812
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.595

    Standaard

    Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon

  3. #813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon
    Ach, als Kemper een ook amp-only modeling doosje tegen een aantrekkelijke prijs wil leveren dan mogen ze wat mij betreft meedoen...

  4. #814
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon
    Meer een compliment voor eventide.
    Hoe lang bestaat de Eclipse al? 25 jaar?
    DSP capaciteit kan dus geenszins een probleem zijn voor de Kemper.

  5. #815
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ach, als Kemper een ook amp-only modeling doosje tegen een aantrekkelijke prijs wil leveren dan mogen ze wat mij betreft meedoen...
    Zou zomaar een succes kunnen zijn. Keuze uit een stuk 0f 10 12 amp models, layout van een single channel amp. Oproepbaar via midi controller of een simpele up/down switcher. Digitaal een galmpje erbij betrekken, cab sim en poweramp. Verder dan dus ook niets.

  6. #816
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zou zomaar een succes kunnen zijn. Keuze uit een stuk 0f 10 12 amp models, layout van een single channel amp. Oproepbaar via midi controller of een simpele up/down switcher. Digitaal een galmpje erbij betrekken, cab sim en poweramp. Verder dan dus ook niets.
    Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
    Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.

  7. #817
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    In de AX8 zitten best goede en bruikbare effecten. Met name de 2290 emulatie en de tape delay zijn behoorlijk goed. Maar Eventide en Lexicon zijn gewoon een klasse beter. De Axe zit meer op TC niveau. Ik snap eigenlijk niet waarom een Kemper meer in de effecten investeert want dat zou ze waarschijnlijk ineens boven een Axe-Fx plaatsen.
    Ik heb hier de Axe-Fx III en FM3, en een Eclipse, en de Fractal apparaten kunnen alles wat de Eclipse kan, en meer.
    Alexander van Engelen

  8. #818
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.595

    Standaard

    En in een livesituatie hoor je toch niet meer of je met een Boss DD of een Eventide speelt.

  9. #819
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
    Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.
    Dan moet je daar nog wat omheen bouwen voor je effecten. Wat is het grote voordeel dan? Dat je zelf kan kiezen wat je voor gebruik?
    Als je live het verschil niet hoort is dat niet nodig toch?

  10. #820

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik heb hier de Axe-Fx III en FM3, en een Eclipse, en de Fractal apparaten kunnen alles wat de Eclipse kan, en meer.
    Dan verschillen onze meningen ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top