Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 90 EersteEerste ... 1656646566676876 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #651
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.
    Waarom niet?
    Ik vind het op zich wel geinig om een Vox AC30, een Peavey 6505 en een JCM800 in 1 doosje te kunnen hebben.

    Wat mij betreft gaat het hier alleen een beetje mis (maar ligt niet aan Kemper maar aan al die digitale dozen):
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Goede profiles zijn idd waar het om draait bij de Kemper.
    Je test zo'n ding, je denkt "meh" (tenminste, dat denk ik als ik de factory presets hoor). Maar als je de goede profiles weet te bemachtigen klinkt het wél goed. Dat is niet te testen in de winkel.
    Ik blijf het knap vinden dat mensen daar doorheen kunnen kijken.

  2. #652
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waarom niet ? Omdat mn smaak qua amps niet zo breed is, liever 1 amp waar ik helemaal de wauw factor bij heb en die voor mijn spel bruikbaar is dan keuze uit amps die ik niet mooi vind.
    Misschien een hele beperkte smaak maar mn voorkeur ligt bij Britse amps, dus dan houdt het bij Marshall al op en kan je driekwart van die profiles wissen😆
    Maar eerlijk, die Britt profiles klinken zeker erg lekker! Alleen jammer dat er veel oplichters adverteren met tweedehands Kempers😝

  3. #653
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een vrij brede smaak qua amps en gitaren en zoek ook zeker niet altijd 'mijn' sound op een nieuwe combinatie. Toch als ik dan luister naar de gitarist (op Kempar) van het bandje van een familielid, dan kan ik daar onmogelijk warm van worden. Kan ook aan zijn spel liggen, vaak is dat het meest overtuigend bij een sound, maar een aantal nummers die ik ook gespeeld heb, klinken in mijn oren beduidend beter op een random paar versterkers die ik gebruikt heb t.o.v. zijn Kemper.

  4. #654
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Misschien een hele beperkte smaak maar mn voorkeur ligt bij Britse amps, dus dan houdt het bij Marshall al op en kan je driekwart van die profiles wissen
    Maar je hoeft niet alles te gebruiken wat er in zit natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb een vrij brede smaak qua amps en gitaren en zoek ook zeker niet altijd 'mijn' sound op een nieuwe combinatie. Toch als ik dan luister naar de gitarist (op Kempar) van het bandje van een familielid, dan kan ik daar onmogelijk warm van worden.
    Ik herken dit, op "amp in the room" vlak, maar via een microfoon uitversterkt….daar durf ik mijn hand niet per se voor in het vuur te steken.
    Maar dat blijft ook weer afhankelijk van de profiles.
    Ik heb 'm zelf getest wat jaren terug met profiles van Michael Britt, en ook met een profile van mijn eigen amp. Opgenomen en terugluisterend durf ik de blinde test niet aan. Gewoon dat ding (powered kemper) versus mijn eigen amp op een cabinet....egwel.
    Maar ja, ligt dat dan aan de profile.....wie het weet mag het zeggen.

  5. #655
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb niet echt een 'eigen' amp.

  6. #656
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik herken dit, op "amp in the room" vlak, maar via een microfoon uitversterkt….daar durf ik mijn hand niet per se voor in het vuur te steken.
    Ik had ‘m daarom in mijn vorige band altijd ook door een Engl 2x12 in de ruimte. Ook super voor de kleinere gigs.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #657
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb die Michael Britt profiles beluisterd en dat lijken me de meest bruikbare sounds, gewoon simpel crunch, lead en cleane sounds met eventueel een delaytje en reverbje en clean met een beetje Chorus. Zo gebruik ik een amp ook maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.
    Als Kemper speler denk ik dan; daar ga ik geen amp voor kopen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #658
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
    Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
    Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.

  9. #659
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
    Vreemd? Dat valt wel mee toch, ik benader het alleen vanuit een andere kant.
    Jij vindt dat je wanneer je uit een Kemper een prima clean / crunch / lead geluid met wat basic effecten haalt dat geen reden is om over te stappen omdat je dat ook uit een traditionele setup kan toveren en je daarvoor dus geen Kemper koopt.

    Dat is natuurlijk helemaal prima als dat voor jou het geval is hoor, daar niet van, maar die argumentatie hoeft niet voor iedereen op te gaan.

    Ik haal dat nl. uit mijn Kemper en voor mij persoonlijk heeft dat naast de geluiden die ik er uit haal nog legio andere voordelen waardoor ik er geen moment aan denk om terug te gaan naar een traditionele setup.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
    Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.
    Mensen die dingen wegdoen, niet zelden nauwelijks gebruikt ook, is zo'n beetje het bestaansrecht van Marktplaats, dus als je daar het succes van producten op baseert kan je wel eens op een verkeerde conclusie uitkomen

    Maargoed, je noemt het vaker als argument maar ik denk dat het wel meevalt. Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk. Die gaan dan ook voor goede prijzen weg dus "elektronica schrijft altijd mega veel af' lijkt daar ook niet echt op te gaan. (Ik verbaas me ook wel eens over prijzen waar soms hele goede buizenversterkers met moeite voor verkocht worden, zo staat er nu een hele leuke Engl Souvereign op voor ik geloof 650, dat is echt een topamp met hoge nieuwprijs. Misschien zelfs een goede tip voor jou, ik vond die screamer toch wat beperkt in instelmogelijkheden ).


    Dat iets op MP staat of professionele gitaristen iets weg doen zegt ook niet zo veel. Er zijn genoeg mensen die daar hun gitaar/versterker of wat anders snel weg doen omdat het toch niet echt iets voor ze is. Dat heb ik ook met een aantal spullen, ook buizenversterkers, effecten en gitaren gedaan, maar dat zegt niks over de kwaliteit van die spullen. Ik zou niet weten waarom dat voor een Kemper wel zou zijn.
    Daarnaast is het maar net waar je naar kijkt. Ik ken Struijlaart niet maar het valt mij juist op dat de laatste jaren eigenlijk voor het eerst een redelijk deel digitale versterkers op professionele podia verschijnt. Dat bands als Level 42, Snow Patrol, Skunk Anansie, Metallica (Axe FX), John Mayer laatst met een Axe FX op het podium gespot etc. live digitaal zouden spelen. Ook een niveau daaronder zie je in het schnabblecircuit Bert Meulendijk, Marcel Fischer etc. (horen mensen als Paul Davids, Radboud Withaar en Clemens Weners daar ook nog bij?) veel digitaal spelen. En dat is dan nog alleen in Nederland.

    Natuurlijk speelt er nog een leeuwendeel op buizenversterkers en zie ik het digitale gebeuren nog niet de overhand krijgen de komende jaren, maar "dat hij en alle gitaristen die hij spreekt van Kemper afstappen" zegt misschien wel meer over zijn selectiecriteria. Of over jouw extractie uit de gesprekken. Ik durf het niet te zeggen.

    Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage. Op het Kemper forum zag ik dat er al behoorlijk wat mensen de overstap hebben gemaakt en dat zorgt voor dat er op de 2e hands markt een hoop spullen worden aangeboden en de prijzen zullen nu ook wel wat zakken.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 14 augustus 2019 om 09:45

  10. #660
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage.
    Zouden die echt allemaal hun Kemper weg doen om dan de stage variant te kopen?
    Dat zou inderdaad het huidige aanbod kunnen verklaren, maar op eoa manier klinkt het niet logisch om je Kemper voor (zeg eens wat) 1300 te verkopen on dan voor 1600.....een Kemper te kopen. Als dit wel het geval is is de mensheid wel erg lui geworden in sjouwtechnische zin

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top