Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 90 EersteEerste ... 1252606162636472 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #611
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Een groot nadeel van dit floorboard is dat je nog steeds moet editen via het apparaat.
    Is het nou zo moeilijk om er computer-editing software of een app bij te doen.
    Blijkbaar redt de meerderheid van de Kemper-community zich al jaren prima zonder editor. En het gemak van een app in deze heb ik nooit begrepen, wellicht kan je dat eens toelichten.

  2. #612
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik weet niet hoe uitgebreid de Kemper is, maar een edit software maakt het allemaal een stuk sneller om te editen tov te editen op een klein display en menu diving op de hardware. Ik zou bij mijn Axe fx of Eventide H9 niet zonder kunnen. Voordeel van een app tov computer is dat je draadloos kan editen via Bluetooth. Makkelijk voor bij repetities want je hebt altijd je editor app bij op je telefoon.
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 juli 2019 om 10:17
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #613
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Edit software komt eraan schijnt, is op Namm een keer aangekondigd. Zodra de edit software er is ga ik em halen.
    Heb geen zin om aan de knoppen te gaan draaien als de eerste pod :P

  4. #614

    Standaard

    Voor de Kemper eigenaren is deze stage-variant heel goed nieuws. Komende jaren blijft de hardware van alle Kempers voldoende krachtig om de komende jaren de software verbeteringen aan te kunnen.
    Dat is in ieder geval economischer dan elke 4 of 6 jaar weer een nieuw apparaat van 2500 Euries te moeten kopen omdat de “oude “ hardware niet meer ondersteund wordt. (Ik noem even geen namen)
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom, Gibson RD Artist
    EVH5153 6L6 50W /EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 IRT212 V30
    Studio: ToneX Pedal<> Ampero Control

  5. #615
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe uitgebreid de Kemper is, maar een edit software maakt het allemaal een stuk sneller om te editen tov te editen op een klein display en menu diving op de hardware. Ik zou bij mijn Axe fx of Eventide H9 niet zonder kunnen. Voordeel van een app tov computer is dat je draadloos kan editen via Bluetooth. Makkelijk voor bij repetities want je hebt altijd je editor app bij op je telefoon.
    Een app voor een apparaat als de H9 snap ik, je hebt immers op het scherm van je foon meer informatie en knoppen voorhanden dan de H9 fysiek biedt. Maar als je het over een Kemper hebt, zie ik het gemak van een app totaal niet.
    Heb zelf een GT-1000 maar gebruik de app nooit, een 5,5" touchscreen werkt dan zeker niet sneller dan de dedicated knoppen op de GT.

  6. #616
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Gevoelsmatig zou ik zeggen dat een app icm een floorunit nog niet zo'n gekke gedachte is.
    Maar ja, voor de keren dat je moet editen kan ie ook wel ff op tafel...

  7. #617
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Ik heb zelfs een edit app bij mijn goedkope mooer profile bakkie van 275€. Kan er dan bij zo’n premium merk geen usb editor af? Zometeen wordt dat hele kemper gebeuren links en rechts ingehaald door de rest.

  8. #618

    Standaard

    Over inhalen gesproken hoe oud is de hardware van een kemper ?
    8 jaar of zo ?

  9. #619
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Volgens mij wel zoiets ja. Ik heb Kemper voor het eerst geprobeerd ergens halfweg 2012, en toen was ie al even uit dacht ik.

  10. #620
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Klopt, bijna 8 jaar. Typisch dat de criticasters het al bijna net zo lang hebben over hardware updates, nieuwe versies, editors, apps, inhalen door de concurrentie en ga zo maar door.
    Feit blijft dat de KPA al 8 jaar ongewijzigd is, in nagenoeg iedere prof studio te vinden is, door vele pro's live wordt gebruikt en hij tot nog toe zeer waardevast blijft. Dan zal er toch iets goeds zijn aan dat rare ding, denk je niet?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top