Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 61 van 90 EersteEerste ... 1151596061626371 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 601 t/m 610 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #601
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Door de profiles of geen plexi fan?
    Ik weet te weinig van de originelen om de profiles überhaupt de schuld te kunnen geven, dus vermoedelijk dat laatste...kweenie...

  2. #602
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die cleane en crunchgeluiden kan ik wel aan wennen, maar die high gain sounds? Brrr.
    Same here, vind de hi gain Plexi sounds van deze demo klinken alsof er een deken over de sound zit, mis veel tophoog.

  3. #603
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Ik vind het wel lekker klinken. Old school Eddie sound klinkt in mijn oren erg goed. Niet dat mijn oren nog zo betrouwbaar zijn..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #604
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Oud draadje in een dood forum, maar toch. Niet geschoten, altijd mis.

    Ik heb het hele draadje doorgelezen (echt!), maar gaat gaat alleen maar over live spelen en het eeuwige Buizen vs. Modeling gezeur. Ik neem thuis liedjes op met de Apple en een interface en doe dat direct erin zeg maar, nu met een 11rack.

    Ik heb laatst de Kemper op de koptelefoon beluisterd bij TFOA (ongelooflijke winkel trouwens). Bij de betere Profiles bijv. Mike Britt was ik onder de indruk. Maar lang niet alle Profiles zijn goed.

    Het was een powered Kemper, die werd op den duur knap warm. Ik koop hem dus zeker niet met power amp. Die was mono trouwens, vreemd.

    Wie van jullie heeft ervaring met de Kemper IN DE STUDIO ? Waar moet je op letten?

    Ik zie ze momenteel niet gebruikt. Kan een goed teken zijn na pakweg 7 jaar.

    Kan je een Kemper van pakweg 5 jaar oud nog steeds up to date houden?

    Er zijn goedkopere alternatieven zoals de Helix. Ik ben geen effectenman, het gaat me om de basissounds. Meningen?

  5. #605
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Houd er rekening mee dat de Kemper geen dienst doet als audio interface, zoals Helix dat wel kan, en de axe fx ook.
    Ik denk niet dat dat de uiteindelijke keuze bepaalt, en misschien is het helemaal geen issue omdat je al een aparte interface gebruikt, maar toch.

    Dat de powered kemper geen stereo poweramp heeft vind ik op zich niet zo raar, als je bedenkt dat het bedoeld is als eigen monitor mogelijkheid. Wil je stereo, dan zijn er talloze opties, wat minder draagbaar weliswaar (maar dat is met stereo sowieso).

  6. #606
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik gebruik de Kemper nu 6 jaar naar volle tevredenheid, Updaten is gratis en komen zo om de twee maanden voorbij. Behalve de 19 inch versie is er dacht ik helemaal niets verandert aan de Profilers dus up to date houden gaat met een 5 jaar oude hetzelfde als met een nieuwe.

    Bladerend door de vele gratis profiles kan ik me voorstellen dat er erg- erg veel tegenvallen want er zit heel wat shit tussen.
    MBritt – Amp Factory en Bert Meulendijk bijv. echter zijn van een heel andere klasse (pers. mening)
    Ik zou persoonlijk geen gebruikte kopen omdat de gemiddelde prijzen waarvoor ze weg gaan gewoon te dicht bij de nieuwprijs (met garantie )komen.
    In de studio heb je geen powered kemper nodig
    Ik zelf gebruik het powered gedeelte van de Kemper niet meer omdat ik twee active speakers gebruik in de studio en twee Yamaha DXR10 speakers op het podium, stereo via de direct en monitor uitgang.
    Succes bij het maken van de juiste keuze, wat je nodig hebt om een goed geluid uit de kemper te halen is allereerst kennis van de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van dit apparaat.
    Ten tweede heb je (positief bedoeld ) een stel goede oren nodig
    Ik denk wel dat het makkelijker is met genoemde eigenschappen (snel) een goede sound uit een goede buizenversterker te halen dan uit de Kemper omdat je (mede door de vele mogelijkheden) maar blijft fine-tunen met de Kemper.
    Ook Mark Knopfler speelt zijn huidige live tournee met Kemper Profilers, maar die zal van de aanschafprijs niet wakker hebben gelegen. John Mayer schijnt hetzelfde te doen met AxeFX materiaal, misschien ook het overwegen waard?
    Succes
    Laatst gewijzigd door dorrus; 28 mei 2019 om 20:39

  7. #607
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Een powered Kemper is stereo te gebruiken door de ( zowel jack als xlr) stereo outputs -Na een update van een jaar of wat terug echter ook (na instelling van de juiste opties) via de Monitor en de Direct output, je hebt dan op het podium vanzelfsprekend twee cabs.nodig
    Maar de powered kemper heeft toch nog steeds een mono poweramp?

  8. #608
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Je hebt gelijk excuses.
    Dom van me, ik gebruik hem inderdaad stereo op het podium op genoemde manier via twee powered DXR10 cabs.
    Via de ingebouwde mono amp is en blijft hij mono
    Ik heb mijn bericht aangepast.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 29 mei 2019 om 09:12

  9. #609
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    De Kemper Profiles Stage is een feit. Een Kemper en floorboard vorm dus.

    Heb zelf net een maand of drie terug een remote gekocht, als ik dit had geweten had ik misschien wel een andere keuze gemaakt.

    Lijkt me best een aantrekkelijke optie namelijk, want weer wat minder sjouwen en aansluiten. Prijs is 1599, niet powered verkrijgbaar.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #610
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Een groot nadeel van dit floorboard is dat je nog steeds moet editen via het apparaat.
    Is het nou zo moeilijk om er computer-editing software of een app bij te doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top