Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 90 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #571
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nee die heeft geen speakersim. ER wordt wel gezegd dat de MK lll eindversterker het er niet mooier op maakt bij Direct Profiling.
    Hmm..die had ik nog niet gehoord. Wellicht verklaart dat het eea.

    Enfin ik heb ook hele goede (commerciële) Mark IIC+ profiles en gratis Mark III profiles van Rig Exchange die waarschijnlijk veel beter zijn dan dat ik ooit zelf voor elkaar krijg. Het profilen van mijn eigen versterker is meer voor de lol, en klinkt het goed dan is het mooi meegenomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het is een Red Stripe wide head uit '87 en een Green Stripe hardwood combo uit '89.

  2. #572
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Waarom laten jullie GN nooit meegenieten met wat sound samples Ik ben echt reuze benieuwd naar hoe zo'n unit klinkt bij de gewone gitaar man ipv de gesponsorde rock star
    Ik voel me genegerd. En genegeerd.


  3. #573
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik voel me genegerd. En genegeerd.

    Ik snap het wel, maar neem het niet persoonlijk. Stel dat iemand een sample plaatst, dan zal het overgrote deel
    toch wel reageren met "Ik kan duidelijk horen dat het geen echte amp is". Kan me nog goed herinneren dat ik ooit eens een snarenvergelijking postte, d'r zaten een paar draaikonten bij die het niet wilden toegeven dat ze geen verschil konden horen, en maar stug volhouden dat het verschil door "de kleur van de gitaar" kwam. Als er al een verschil waarneembaar zou zijn.

  4. #574
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik snap het wel, maar neem het niet persoonlijk. Stel dat iemand een sample plaatst, dan zal het overgrote deel
    toch wel reageren met "Ik kan duidelijk horen dat het geen echte amp is". Kan me nog goed herinneren dat ik ooit eens een snarenvergelijking postte, d'r zaten een paar draaikonten bij die het niet wilden toegeven dat ze geen verschil konden horen, en maar stug volhouden dat het verschil door "de kleur van de gitaar" kwam. Als er al een verschil waarneembaar zou zijn.
    Snap ik allemaal, maar t kan mij GEEN BRAD schelen of t op de/een echte amp lijkt. Ik hou van gitaar SOUNDS, ongeacht hoe dat wordt gemaakt, analoog, digitaal, whatever, en of t wel of niet ergens op lijkt. De Kemper profiling zal ongetwijfeld niet de originelen kunnen benaderen, don't care, het lijkt me een FANTASTISCH product om gave SOUNDS mee te maken.

    HOOFDletters yeah! YEAH!

  5. #575
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik bedacht me net dat je bedoelde welke profiles ik heb, en niet welke Mesa's
    Even uit het blote hoofdje:
    - Choptones 2C+
    - Mattfig BE100
    - Cililab MKIV
    - Cililab 5:25
    - Top Jimi Brown Sound pack

    De factory profiles heb ik er bijna allemaal afgegooid, behalve de Morgan AC20, een Gilmour-achtige profile, en wat Michael Britt profiles..

  6. #576
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Van welke aanbieder?
    Die factory profiles verwijderen is eigenlijk nooit in me opgekomen haha. Misschien een goed idee want er zijn er nogal wat.
    Momenteel zoek ik echt nog een high gain die goede pinch harmonics geeft, tips zijn welkom
    Die Morgan AC20 zal ik ook eens checken!

  7. #577
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Daar heb je een punt.
    Ik was in de veronderstelling dat er mensen zijn met veel meer en betere mogelijkheden om goede profiles te maken, dan dat (bijvoorbeeld) ik op een zolderkamertje met een en ander aan cheapass opnamezooi, zonder geluidstechnicus ervaring een amp probeer te profilen.
    Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid). Die Kemper maakt dan een momentopname van wat die versterker met je signaal doet en dat zou dus eigenlijk niet fout moeten kunnen gaan. Maar dat is het verschil tussen theorie en praktijk...

  8. #578
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik voel me genegerd. En genegeerd.

    Check ff het youtube kanaal van Paul Davids. Hij maakt instructiefilmpjes en gebruikt ook een Kemper.
    Of Clemens Wenners, wel een goede gitarist (oa. Teske) maar plaatst ook wat covers die hij met een Kemper opneemt.

  9. #579
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Van welke aanbieder?
    Die factory profiles verwijderen is eigenlijk nooit in me opgekomen haha. Misschien een goed idee want er zijn er nogal wat.
    Momenteel zoek ik echt nog een high gain die goede pinch harmonics geeft, tips zijn welkom
    Die Morgan AC20 zal ik ook eens checken!
    De aanbieders zijn het eerste woord. Dus Choptones, Top Jimi, Mattfig, en Cililab. Ze hebben allen erg goede high gain profiles. Top Jimi heeft nog een Marshall profile van het gemodde exemplaar van Paul Gilbert (Lee Jackson 50 pack). Check anders ff het Kemper forum! Is erg veel info op te vinden.

    Morgan AC20 is dus gratis van Rig Exchange en van gebruiker rmpacheco. Dit is clean op het randje. Hij heeft ook een AC20 profile met meer gain genaamd "AC20 more gain"
    Die AC20 wordt op het Kemper forum door vrijwel iedereen de hemel in geprezen, in ik moet zeggen dat je met dat ene profile vrijwel alles kan spelen. Van clean tot lead.

  10. #580
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid). Die Kemper maakt dan een momentopname van wat die versterker met je signaal doet en dat zou dus eigenlijk niet fout moeten kunnen gaan. Maar dat is het verschil tussen theorie en praktijk...
    Correct. En een DI profile zou beter klinken over een poweramp, dan wanneer je van een complete profile (studio profile) de cab uitschakelt en hem dan over je poweramp gooit. In het eerste geval is je DI profile "puur", en in het laatste geval berekent de Kemper wat het DI profile zou moeten zijn en trekt hij DI en cab uit elkaar.

    Godskolere wat leg ik het belabberd uit..vergeef me hiervoor maar ik ben nu eenmaal niet zo'n technicus haha.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top