Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 90 EersteEerste ... 646545556575866 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #551
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Iemand trouwens nog tips voor een goede koptelefoon? Ik dacht zelf aan de alom geprezen BD DT770. Het liefste zo eerlijk mogelijk. Geen hifi "ellende". Ik zal hem puur gebruiken voor monitoring van de Kemper, en niet om muziek mee te luisteren.
    Snap niet dat de DT770 alom geprezen worden, ook binnen het Kemper-kamp. Heb 'm een jaartje geleden besteld, ook vanwege de "goede" ervaringen en aanbevelingen op het Kemper-forum maar ik vond 'm nog duffer en vlakker klinken dan de Philips SBC-HP2000 (van twee tientjes) die ik tot dat moment jarenlang met veel plezier heb gebruikt. Dus na een half uur de DT770 weer terug de doos in en retour Bax.

    Twee jaar geleden in de studio twee dagen bijna non stop de Telefunken THP29 op mijn hoofd en oren gehad, perfect geluid. Na wat zoekwerk bleek dat het ding door Direct Sound wordt gefabriceerd, type EX29. Heb er na het DT770-debakel eentje besteld en sindsdien gebruik ik 'm om al mijn sounds thuis te maken en live klinken ze dan minstens zo goed, niet tot nauwelijks nodig om patches aan te passen. Topding.

  2. #552

    Standaard

    Ikzelf gebruik al jaren de KRK KNS-8400 ook met KPA. Werkt voor mij prima. Ik vond de DT770 wel ok, maar niet bijzonder.

  3. #553
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Oe! Oe! Ik kreeg eergisteren opeens een mailtje van Thomann dat hij verstuurd was, en vandaag wordt hij geleverd! Vraag me af hoe dat kan. Op de website staat nog steeds 1-2 weken levertijd. Ze zullen me toch geen B-stock sturen he...de boefjes.

    Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.

  4. #554
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.
    Prima keuze hoor. Ik kan me niet voorstellen dat het niet bevalt, maar smaken zullen en mogen verschillen.

  5. #555
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Oe! Oe! Ik kreeg eergisteren opeens een mailtje van Thomann dat hij verstuurd was, en vandaag wordt hij geleverd! Vraag me af hoe dat kan. Op de website staat nog steeds 1-2 weken levertijd. Ze zullen me toch geen B-stock sturen he...de boefjes.

    Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.
    Is die unit inmiddels al binnen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #556
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Hij was inderdaad die week nog binnen haha. Ondertussen al een paar commerciële profiles aangeschaft, en ik ben erg onder de indruk!
    Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.

  7. #557
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.
    Wat is een Direct Profile?

  8. #558
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Een profile van de pre-amp en poweramp. Dus zonder de cab.

    Mijn Mark III heeft een Direct Out (of "slave"). Die geeft het signaal rechtstreeks van de speaker jack. In de Kemper "merge" ik hem dan met een willekeurige cab. Het lijkt nu alsof ik precies weet wat ik doe, maar het heeft nog niet het gewenste resultaat gegeven.

    Moet ik toegeven dat ik iemand ben die pas de handleiding gaat lezen als ik er zelf écht niet uit kom, dus het ligt zeer waarschijnlijk aan mij en niet aan de Kemper hahaha.

  9. #559
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Mocht het lukken, zal ik hier de info plaatsen zodat je hem in Rig Exchange kan vinden.

  10. #560
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Hij was inderdaad die week nog binnen haha. Ondertussen al een paar commerciële profiles aangeschaft, en ik ben erg onder de indruk!
    Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.
    Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top