Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 90 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #521

    Standaard

    - Gisteren opgetreden waar volume een 'ding' was. Alleen Kemper mee... prima sound in 'de zaal' (groot café)
    - Als ik de Kemper in combi met mijn buizenamp gebruik, gaat de Kemper altijd rechtstreeks de mix in. Amp is dan echt voor de podium feel.
    - Ik speel in een coverband met breed repertoire... van Chic / Toto / Anouk / Blof / U2 / Coldplay... zeker voor de laatste 2 gebruik ik de super gave fancy delays die in de Kemper zitten... voor mij nogmaals.... een super apparaat...

    Vanavond weer richting 'Guttecoven - Midden Limburg' - 'Knallen op het Dorpsplein' ;-)

    gr. Guus
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    - Gisteren opgetreden waar volume een 'ding' was. Alleen Kemper mee... prima sound in 'de zaal' (groot café)
    - Als ik de Kemper in combi met mijn buizenamp gebruik, gaat de Kemper altijd rechtstreeks de mix in. Amp is dan echt voor de podium feel.
    - Ik speel in een coverband met breed repertoire... van Chic / Toto / Anouk / Blof / U2 / Coldplay... zeker voor de laatste 2 gebruik ik de super gave fancy delays die in de Kemper zitten... voor mij nogmaals.... een super apparaat...

    Vanavond weer richting 'Guttecoven - Midden Limburg' - 'Knallen op het Dorpsplein' ;-)

    gr. Guus
    De een kan niet zonder tubeamp, de ander doet het met een Kemper en is crazyhappy. Er leiden verschillende wegen naar Rome.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De een kan niet zonder tubeamp, de ander doet het met een Kemper en is crazyhappy. Er leiden verschillende wegen naar Rome.
    Het gaat in dit Topic... en ook in andere Topics over... voorbeeld:

    Topic Appeltaart bakken:

    Vervolgens gaan Kwarktaart Addicts hier op 'los'...

    Dat is regelmatig niet erg constructief ;-)
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #524
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Kemper is en blijft absoluut geweldig voor in de studio. Live heb ik hem een paar keer bezig gehoord, zowel over een Matrix als door de PA en een tube amp vind ik live toch nét iets beter klinken qua lampen"druk" en harmonics.
    Maar... Geen leek die dat hoort. En de flexibiliteit van een Kemper is fantastisch.

    Ik heb mijn Kemper vorige maand verkocht (na 3 jaar voor 200 Euro minder dan ik hem zelf nieuw kocht haha). Ik blijf wel met mijn lampenheads en iso-cab aan de slag.

    MS

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik heb mijn Kemper vorige maand verkocht (na 3 jaar voor 200 Euro minder dan ik hem zelf nieuw kocht haha). Ik blijf wel met mijn lampenheads en iso-cab aan de slag.

    MS
    Interessant, volgens mij was juist jij nogal fanatiek pro kemper, en juist degene die van plan was (een aantal) amps weg te doen ivm de kemper.

    Ik vind het onbegrijpelijk dat die dingen tweedehands voor zo veel geld weg gaan. Voor de €200,- meer een nieuwe hebben, op een bedrag van 1,5k, ging ik niet tweedehands lopen tobben, maar gezien de prijzen denken anderen daar anders over.

  6. #526
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Ik vond hem heel goed ja IN DE STUDIO... Ik speel nauwelijks tot niet meer, want steek mijn tijd vooral in fotografie nu. En aangezien ik de laatste tijd voor een berg poen aan fotospullen bij heb gekocht kon er best één item vertrekken, dus dat werd uiteindelijk de Kemper.

    Wat de doorslag gaf was dat ik itt op al die dure amps nauwelijks verlies zou maken. Echt man, ik heb die indertijd 1400 betaald voor een non-powered rack versie (was toen een promotie bij Bax), ik vroeg 1200 en op één dag tijd hadden er zich 15 kandidaten gemeld. De Kemper werd dan ook afgeleverd in de doos en met alle spullen bij, niet van nieuw te onderscheiden én met hopen profiles van mijn versterkers erop
    Ik zie dat hij nu 1700 kost, dus ik snap de mensen wel die voor 500 minder gaan.

    MS

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Strymons idem toch? Vragen ze ook de hoofdprijs en voor..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vind het onbegrijpelijk dat die dingen tweedehands voor zo veel geld weg gaan. Voor de €200,- meer een nieuwe hebben, op een bedrag van 1,5k, ging ik niet tweedehands lopen tobben, maar gezien de prijzen denken anderen daar anders over.

  8. #528
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Strymons idem toch? Vragen ze ook de hoofdprijs en voor..
    Die heb ik nooit tweedehands gechecked eigenlijk, dus het zal zo zijn.

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Vraag en aanbod, daar gaat het om, Ik ga persoonlijk ook een paar honderd euro meer voor een nieuwe.
    Maar de Kempers zijn erg gewild en schrijven dus nog steeds erg weinig af, in tegenstelling tot wat veel kenners vijf jaar geleden op dit forum schreven. Weet je wat snel afschrijft? een goede buizenversterker, Ik heb mijn xTC Anniversary voor de helft vd nieuwprijs weg moeten doen, en hetzelfde voor de Shiva Anniversary ( goede amp btw ) Alles schrijft als een gek af wannneer de markt verzadigd is en het aanbod groter dan de vraag.
    Op dit moment zijn er dus veel meer versterkers dan gitaristen, hetzelfde geldt voor gitaren," het topic ;Toon hier je collectie ' zegt al genoeg.
    Over een jaar of tien, als de kemper markt verzadigd zal zijn zullen die prijzen tenslotte ook gaan dalen.
    Maar dan nog, er zit aan materiaal gezien niet zoveel in dus het meeste geld zal wel in de research zitten? dus halveren ze tegen die tijd de nieuwprijs en begint het spelletje van voor af aan.
    Kort samengevat: een buizenversterker is ook geen goede investering (of je moet er een voor 'n habbekrats gebruikt kunnen kopen en veel geduld gaan hebben, Misschien stijgt de waarde dan over 40 jaar wanneer elke buizenversterker een oldtimer is geworden zoals nu de jukeboxen
    Let wel, Ik zeg hiermee niet dat een Kemper beter is, maar de laatste 5 jaar wel een van de meest waardevaste versterkers, zeker in vergelijk met 'nieuwe' conventionele buizenversterkers.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 8 augustus 2018 om 13:05

  10. #530
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    ps:
    Waarom verkoopt Bax-shop geen Kempers meer? Is dat bij iemand bekend?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top