Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 90 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Daar zit ook wat in. De meeste IRs (zowel los te verkrijgen alsmede ingebakken in dit soort apparaten) hebben naast de response van de cab ook (logischerwijs) die van de microfoon waarmee het opgenomen is.
    Juist, en als je dan ook nog meeneemt dat iedereen een andere gitaar heeft met verschillende elementen dan kan ik mezelf wel voorstellen dat het modeling veel meer tweaken vraagt om het geluid naar smaak in te stellen. Bij een Kemper is het dus wel een kwestie van de juiste presets opzoeken omdat er veel verschillende varianten kunnen zijn.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 juni 2018 om 22:35

  2. #512
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik denk dat de voornaamste reden zit in het vergelijken van een Kemper en een buizenbak met elkaar de prijs.
    Een powered Kemper is 2,5k, voor dat geld heb je ook een high end buizenamp, 3 kanaals, die ook veelzijdig is.
    Een vergelijking die kant nog wal raakt.

    Net zoiets als:
    Een powered Kemper Toaster kost 2,5K maar een échte toaster kost max. € 25,- en daar kan ik wél brood mee roosteren.

  3. #513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Qua sound zijn ze dus prima maar het probleem zit er in dat de meeste gitaristen (incl. mezelf) hun favoriete buizen amp inc. cabinet sound als referentie gebruiken en niet de met microfoon opgenomen versie daarvan. En daar is de vergelijking dus scheef want rechtreeks luisteren naar een cabinet is heel wat anders dan de platgeslagen microfoon versie... Appels en peren ;-)
    Ik denk dat dit ook de belangrijkste Bottleneck is...

    - Een brullende buizenbak is super-lekker, maar binnen het 'bandgeweld' een DB wedstrijd. En idd hoe is de sound beleving 'on-stage' en hoe komt dit over in de 'zaal'.
    - Ik heb zelf de Non-Powered versie. Als ik een optreden heb waar ik niet zeker ben van geluidsbedrijf, neem ik mijn buizenbak mee en prik de Kemper in op de Return van de Effect-loop... dan heb ik ook echt een top podium sound!
    (Ik begrijp ook niet waarom de Powered versie mono is?)

    Al verschillende keren mijn Kemper op deze manier gespeeld... diverse keren al bewondering over de 'vette' sound!

    In zo'n geval dus een 'ouderwetse' feel en beleving op het podium en een goeie sound naar PA (In Ear)
    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 8 juni 2018 om 12:18
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #514
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb er ook weleens aan gedacht om een Kemper eens te combineren met m'n 2x100W buizenpoweramp, met 2 4x12's, en de Kemper dan alleen als "preamp modeller" te gebruiken, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt. Punt is alleen dat dat dan eigenlijk geen meerwaarde meer heeft ten opzichte van gewoon een buizenpreamp gebruiken (behalve dan als je 10 verschillende basissounds nodig hebt of zo).

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb er ook weleens aan gedacht om een Kemper eens te combineren met m'n 2x100W buizenpoweramp, met 2 4x12's, en de Kemper dan alleen als "preamp modeller" te gebruiken, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt. Punt is alleen dat dat dan eigenlijk geen meerwaarde meer heeft ten opzichte van gewoon een buizenpreamp gebruiken (behalve dan als je 10 verschillende basissounds nodig hebt of zo).
    Stel je hebt genoeg aan drie basissounds, maar laten dat nou net Vox clean, Fender drive en Peveay 5150 gain zijn, welke buizenpreamp ga jij dan gebruiken?

  6. #516
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zelf heb ik die specifieke combinatie nooit nodig (gehad), dusse...goede vraag, waar ik geen antwoord op heb!

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zelf heb ik die specifieke combinatie nooit nodig (gehad), dusse...goede vraag, waar ik geen antwoord op heb!
    Spijker op z'n kop. Jij hebt die specifieke combi niet nodig maar er zijn zat gitaristen die het wel handig vinden om die combi binnen handbereik te hebben, ingebakken in een compact apparaat, met tig goede effecten, enz. enz. enz. enz.
    Heb het al wel eerder aangegeven, dat je de Kemper niet meer weg kan denken uit menig (prof) studio en live bij menig (prof) gitarist, geeft denk ik wel aan dat het een succesnummer is, ook al is het voor jou geen oplossing.

    Kleine zijstraat: grappig om te zien dat "oude" Axe FX modellen voor minder dan 1/3 van de nieuwprijs op marktplaats verschijnen terwijl een Kemper tot nog toe zijn waarde prima behoudt.

  8. #518
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat is inderdaad opvallend; ik vind ze tweedehands zelfs onrealistisch duur. Dat wil zeggen, dat ik dan net zo lief een nieuwe zou kopen.

    Maar op het moment dat je een Kemper (of eender welk ding) gaat combineren met buizeneindtrappen, meerdere cabinets, etc, is het argument draagbaar niet meer echt van toepassing.

    En ik vraag me af of echte puristen, die echt specifiek "die" vox, fender en 5150 sound willen, dit vinden in Kemper?
    Voor mensen die gewoon een goede clean, crunch, drive, gain sound willen, zoals ik, kun je je prima redden met een meerkanaals buizenpreamp.
    Ook omdat ik reeds prima fx units in bezit heb, dus deels is (in ieder geval mijn setup) het toch een soort van historie; ik vervang niet waar ik tevreden over ben (en wat éindelijk werkt).
    Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat dat voor anderen anders is hoor.
    Toen ik het zoveelste rondje switchers, iso trafo's, splitters, mixers aan het doen was heb ik me ook wel vaker afgevraagd of dit allemaal wel slim en de moeite waard was

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ik denk dat het gros van de Kemper-geïnteresseerden ook niet voor een Kemper gaat kiezen om deze op de conventionele manier aan te sluiten, want dan ga je het initiële doel van de Kemper voorbij.

    Wat mij betreft nemen echte puristen het woord modeler niet eens in de mond. Als je purist bent ga je voor 100%, niet voor 95%.

    Btw, Positive Grid Bias Head incoming!!

  10. #520
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik denk dat het gros van de Kemper-geïnteresseerden ook niet voor een Kemper gaat kiezen om deze op de conventionele manier aan te sluiten, want dan ga je het initiële doel van de Kemper voorbij.
    Dat is zeker waar, je mist dan uiteraard de helft van de functionaliteit van de Kemper.

    Zoals al gezegd, ik heb de powered kemper redelijk getest als "amp in the room", en dat valt mi tegen tov een echte amp. Ik heb echter nog nooit de Kemper over een (buizen)eindtrap getest; moet ik toch eens doen, ben wel benieuwd.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 9 juni 2018 om 10:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top