Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 50 van 90 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #491
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Verbaas me in dit Topic over de Vooroordelen en Aannames!!!
    Als je b.v. compleet een Telecaster Addict bent... tja dan heeft het ook geen zin om in een Les Paul Topic te reageren 'dat je het niks vindt' ;-)

    Voor en nadelen... Sinds ruim 3 jaar heb ik nu een Kemper:

    Nadelen:
    - In het begin echt wel veel werk en zoeken naar een lekkere sound.
    - Ik speel sindsdien InEar - dus miste de 'druk' van de sound ook zeker
    - Dat geldt overigens ook voor buizen-bak in combi met In-Ear
    - Even snel iets bijregelen gaat ook niet super snel
    - Ben me bewust dat de Kemper over 5 jaar niets meer waard is... dit door een vervangende opvolger o.i.d. met misschien net weer die extra features die de 'honger' naar nieuwe gear aanwakkert...
    - ....

    Voordelen:
    - Binnen 5 minuten heb ik 'sound' en the FOH is altijd happy en 'snel klaar met mij'
    - Worstel niet dat ik in de ene zaal / kroeg en lekkere sound heb en dan weer niet... constante sound belevenis
    - Oneindig veel mogelijkheden met sounds
    - Binnen één sound 'Morphing' toepassen is top... met één druk op de knop net even wat meer Gain / Volume / Delay of wat dan ook.
    - Thuis is het volume ook prima te doseren over mijn actieve monitors... met TOCH een lekkere sound, daar waar mijn buizen-bak meer stond te brullen.
    - In mijn Pré Kemper periode gaf ik elk jaar weer flink wat geld uit aan Pedaaltjes, net weer een ander pedalboard, switcher, kabels, voedingen, buizen etc. etc. ongemerkt 300,- tot 500,- per jaar aan 'geneuzel'... hoe leuk ook ;-)
    - Sinds mijn Kemper alleen wat Profiles gekocht. Stel ik krijg nu nog 800,- voor mijn Kemper Set-up... dan speel ik al kiet.
    - Voor mij een super apparaat, mede door de band die ook geheel In-Ear is waarmee we Cover spelen, dus veel verschillende sounds.
    - Door het InEar verhaal ook geen last meer van een lichte fluittoon in mijn oren na een toffe gig.
    - Zou ik in een Blues-band spelen... tja, dan een toffe Amp en wat pedalen. Wel met doppen... ;-)

    Ik ben nog steeds super tevreden!!!!!
    En over vijf jaar werkt dit nog steeds hoor!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #492

    Standaard

    No offense, maar alle genoemde feiten zijn ook eenvoudig te behalen met een goede huizenversterker. De voornaamste voordelen die ik zie bij de modeler is de enorme diversiteit aan mogelijke sounds en het ultieme gemak van een klein, lichtgewicht kastje dat je snel hebt aangesloten.

    Maar...de geluidskwaliteit is en blijft voorlopig een compromis t.o.v. de favoriete amp sound (die ook best wel goed klinkt op laag volume, niet iedereen heeft de Marshall op 10) en dat is de reden dat veel gitaristen blijven zoeken naar allerlei extra soundsets in de hoop hun sound te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat modelers droger en dunner gaan klinken op het moment dat ik de PA op volume zet (en iedere PA/ruimte klinkt weer anders).

    En uiteindelijk ga je toch weer tweaken...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 juni 2018 om 22:44

  3. #493

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Maar...de geluidskwaliteit is en blijft voorlopig een compromis t.o.v. de favoriete amp sound (die ook best wel goed klinkt op laag volume, niet iedereen heeft de Marshall op 10) en dat is de reden dat veel gitaristen blijven zoeken naar allerlei extra soundsets in de hoop hun sound te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat modelers droger en dunner gaan klinken op het moment dat ik de PA op volume zet. En daardoor ga je weer tweaken...
    Dan vraag ik jou.... en de andere die sceptisch zijn... hoe vaak heb jij zelf met een Kemper gewerkt?
    Als een geluidsbedrijf je Favo-amp niet lekker Miced, heb je ook geen optimale sound over de PA.
    Voor mij... en velen is het een verdomd goed en super praktisch stuk gereedschap!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #494
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Even het topic nieuw leven in blazen. Zit de laatste tijd ook een beetje te oriënteren op een Kemper. Maar die zijn tweedehands niet aan te slepen joh! Op Marktplaats, binnen een dag verkocht. Stuk voor stuk.
    Mooi spul, hè!! Ik was mijn beide Kemper's ook binnen enkele dagen kwijt. Stuk voor stuk.

  5. #495
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Het volume van de hele band omlaag is niet te onderschatten. Je gehoor kan je niet terugbrengen... maar dat terzijde.

    Kwam vorige week deze podcast tegen. Even wennen aan z’n vertelstijl, maar hij heeft een aantal goede argumenten :

    https://youtu.be/llaKY25_2r8
    Laatst gewijzigd door Rwin; 6 juni 2018 om 07:37

  6. #496
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rwin Bekijk bericht
    Het volume van de hele band omlaag is niet te onderschatten.
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens; vooral een drumstel klinkt in mijn beleving nogal wat beter als het wat stevig bespeeld wordt in vergelijking met een "aaier", in wat kleinere gelegenheden heb je dan alleen daarom al een behoorlijk volume te pakken.

  7. #497
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Mee eens, maar dat schreef ik ook niet. Drums volume gaat pas naar beneden met doppen. Maar kwaliteit van gitaar ook als je niet met IEM speelt of een sub-optimale mic setup met spil en geen ambient mic sound in een slechte kamer/podium hebt. En dat is in 100% van de gevallen, on stage ;-)

  8. #498
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik vraag me af hoeveel van de mensen die roepen dat amps nog steeds beter klinken bij een blinde test zouden slagen, waarbij de modelling patches door een kundig persoon zijn gemaakt (niet persé factory presets)

  9. #499
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De Axe FX heb ik weinig tot geen ervaring mee.

    Met de Kemper wel, die heb ik inmiddels een aantal keren getest, met diverse profile packs, waaronder die van michael britt.

    Side info: Ik zie mezelf niet als een purist, en ben ook niet anti digitaal.

    Eerlijk antwoord (heb ik denk ik al eens eerder gepost): als iemand een song zou spelen, dit op zou nemen via de Kemper, of via een amp (dus met microfoon, door mixer, etc, afgeluisterd op studio speakers), dan durf ik niet te stellen dat ik de kemper er 100% uit zou halen, want ik weet zeker dat ik de mist in ga.
    Sterker nog, als ik kies welke ik dan het mooiste vind, zit daar gegarandeerd soms Kemper tussen; net of die wat strakker is soms, en soms werkt dat goed.

    Maar pak een powered kemper, zet die op een 4x12 (dat is nu eenmaal wat ik doe) met een goed soldano SLO profiel, of van mijn part een Peavey 5150 profiel (en dan zonder cabsim uiteraard) en vergelijk die met een SLO of 5150, terwijl ik zelf speel, en de Kemper red het niet, echt niet.
    Het begint kortbij te komen, dat geef ik toe, en ook het terugdraaien van de gitaarvolumeknop gaat de Kemper knap mee om, maar nee.
    Ook vwb effecten; er is prima mee te werken, maar ze mogen nog niet in de schaduw staan van wat de Eventide Eclipse mij bied.

    Vind ik Kemper dan klote? Nee, ik zou er graag een hebben om thuis mee te klooien, maar ik vind ze (tweedehands) te duur om alleen thuis mee te pielen. En ik wil mijn buizenamps er niet voor weg doen.
    Op het moment dat ik allround en in ear zou spelen, en/of 2-3x per week met mijn zooi moest slepen, dan was de keuze snel gemaakt, maar zoals ik als hobbyist, 15-18 keer per jaar buiten het repetitiehok spelend, nee, lekker met 4x12's slepen en herrie maken

  10. #500
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik dacht dat een Kemper niet bedoeld is om op een traditionele gitaarbox aan te sluiten maar op een fullrange.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top