Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 49 van 90 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #481
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Totdat de hype weer over is, Bert Meulendijk gewoon weer over buizenbakken speelt en met losse pedals, dan zijn ze juist aan de straatstenen niet kwijt te raken😉

  2. #482
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Toch houd de Kemper het al lang vol, dat ding is in 2011 ofzo op de markt gekomen.

  3. #483
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Totdat de hype weer over is, Bert Meulendijk gewoon weer over buizenbakken speelt en met losse pedals, dan zijn ze juist aan de straatstenen niet kwijt te raken��
    Yep....iedereen kijkt altijd eerst even waar Bert op speelt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Toch houd de Kemper het al lang vol, dat ding is in 2011 ofzo op de markt gekomen.
    7 jaar is niet echt lang nahja digitaal wellicht een eeuwigheid. M'n '63 Showman houdt het al langer vol

  4. #484
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En ik moet nog zien of een Kemper het langer dan 15 jaar volhoudt, laat staan 55 jaar zoals zonder crashen van de software, vastlopen en andere ongein.
    Ik zie dat ding dan eerder in de kliko belanden dan gerepareerd worden 😂

  5. #485
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En ik moet nog zien of een Kemper het langer dan 15 jaar volhoudt, laat staan 55 jaar zoals zonder crashen van de software, vastlopen en andere ongein.
    Ik zie dat ding dan eerder in de kliko belanden dan gerepareerd worden 😂
    Ik vind je nogal 'bevooroordeeld' overkomen. Maar wellicht heb je gelijk. Software en microelectronica is wel lastiger te vervangen dan weerstanden en buizen enzo.

  6. #486
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Toch he...bij een buizenamp accepteert iedereen onderhoud, etc. Bij een digitale unit wordt er over het algemeen geen ruk aan gedaan, volgens mij?

    Ik vind het al best wat dat Kemper al zo lang zonder hardwarematige updates werkt.

  7. #487
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik vind je nogal 'bevooroordeeld' overkomen. Maar wellicht heb je gelijk. Software en microelectronica is wel lastiger te vervangen dan weerstanden en buizen enzo.
    Klopt. Mn gmajor heeft het 2 maanden geleden na 15 jaar trouwe dienst opgegeven. Ding was niet meer in te stellen en sloeg op tilt, kon de menu’s niet meer door en is inmiddels vervangen. Digitale technologie heeft blijkbaar een beperkte levensduur. En repareren met al die printplaten schijnt niet of lastig te doen te zijn.

  8. #488
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt. Mn gmajor heeft het 2 maanden geleden na 15 jaar trouwe dienst opgegeven. Ding was niet meer in te stellen en sloeg op tilt, kon de menu’s niet meer door en is inmiddels vervangen. Digitale technologie heeft blijkbaar een beperkte levensduur. En repareren met al die printplaten schijnt niet of lastig te doen te zijn.
    Geen idee of dit voor alle digitale apparatuur een gevaar is.

  9. #489
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ach..... ik heb een '95 H&K Access buizen + midi preamp (ex. Montevideo) en die doet het nog steeds...... jaar na jaar na jaar.... Voorheen heb ik (vrij intensief) die van m'n broer gebruikt en die doet het ook nog steeds.....!! Eerder een Dynacord midi buizen combo gebruikt en die deed het eigenlijk ook altijd. Allemaal Deutsche shizzle.... dat wel. Alles wat ik verder aan Japanse en Amerikaanse digitale shit heb werkt ook nog steeds..... Boss RX-700, Alesis Quadraverb GT

  10. #490

    Standaard

    Verbaas me in dit Topic over de Vooroordelen en Aannames!!!
    Als je b.v. compleet een Telecaster Addict bent... tja dan heeft het ook geen zin om in een Les Paul Topic te reageren 'dat je het niks vindt' ;-)

    Voor en nadelen... Sinds ruim 3 jaar heb ik nu een Kemper:

    Nadelen:
    - In het begin echt wel veel werk en zoeken naar een lekkere sound.
    - Ik speel sindsdien InEar - dus miste de 'druk' van de sound ook zeker
    - Dat geldt overigens ook voor buizen-bak in combi met In-Ear
    - Even snel iets bijregelen gaat ook niet super snel
    - Ben me bewust dat de Kemper over 5 jaar niets meer waard is... dit door een vervangende opvolger o.i.d. met misschien net weer die extra features die de 'honger' naar nieuwe gear aanwakkert...
    - ....

    Voordelen:
    - Binnen 5 minuten heb ik 'sound' en the FOH is altijd happy en 'snel klaar met mij'
    - Worstel niet dat ik in de ene zaal / kroeg en lekkere sound heb en dan weer niet... constante sound belevenis
    - Oneindig veel mogelijkheden met sounds
    - Binnen één sound 'Morphing' toepassen is top... met één druk op de knop net even wat meer Gain / Volume / Delay of wat dan ook.
    - Thuis is het volume ook prima te doseren over mijn actieve monitors... met TOCH een lekkere sound, daar waar mijn buizen-bak meer stond te brullen.
    - In mijn Pré Kemper periode gaf ik elk jaar weer flink wat geld uit aan Pedaaltjes, net weer een ander pedalboard, switcher, kabels, voedingen, buizen etc. etc. ongemerkt 300,- tot 500,- per jaar aan 'geneuzel'... hoe leuk ook ;-)
    - Sinds mijn Kemper alleen wat Profiles gekocht. Stel ik krijg nu nog 800,- voor mijn Kemper Set-up... dan speel ik al kiet.
    - Voor mij een super apparaat, mede door de band die ook geheel In-Ear is waarmee we Cover spelen, dus veel verschillende sounds.
    - Door het InEar verhaal ook geen last meer van een lichte fluittoon in mijn oren na een toffe gig.
    - Zou ik in een Blues-band spelen... tja, dan een toffe Amp en wat pedalen. Wel met doppen... ;-)

    Ik ben nog steeds super tevreden!!!!!
    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 5 juni 2018 om 20:00
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top