Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 90 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #441
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb die Kempers tegen bodemprijzen ook nog nooit gezien. Anders had ik er hier wel een staan. Nieuw zijn die krengen ook al jaren waardevast.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #442
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    1400 tot 1500 euro noem ik geen dumpprijs want daar gaan ze via MP van hand tot hand. En meestal ook binnen een week of twee.

  3. #443
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    1400 tot 1500 euro noem ik geen dumpprijs want daar gaan ze via MP van hand tot hand. En meestal ook binnen een week of twee.
    Sterker nog, meestal binnen een dag. Heb de markt de laatste weken nauwlettend in de gaten gehouden. Heb er zelf een paar gemist voor >1300 (non-powerd) op de dag van plaatsen die dezelfde dag alsnog op gereserveerd gingen...



    Maarja, deze quote uit het Kemper topic is van 2015. Net een jaartje te vroeg gekocht dus denk
    (hoewel die ton ook al een jaartje of wat uit was).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    +1, fx spul schrijft af als een gek. Ik zou lekker ff wachten, een jaartje of 2,3 dan koop je die dingen voor de helft of minder.

  4. #444
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ga je nu zonden uit m'n verleden naar voren halen, Vincent? 😉😆
    Mea culpa. Toch vind ik ze nog wel snel afschrijven hoor. Nieuw 2000, tweedehands net 2 jaar oud zie ik ze voor vraagprijzen van 1300 voorbij komen. Is toch nog wel behoorlijk qua afschrijving.
    Nog wel een best bedrag, waarvoor ik liever de simpelheid van 1 buizenamp met wat fx prefereer.
    We gaan het zien hoe dit zich ontwikkelt.

  5. #445
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Sterker nog, meestal binnen een dag. Heb de markt de laatste weken nauwlettend in de gaten gehouden. Heb er zelf een paar gemist voor >1300 (non-powerd) op de dag van plaatsen die dezelfde dag alsnog op gereserveerd gingen...



    Maarja, deze quote uit het Kemper topic is van 2015. Net een jaartje te vroeg gekocht dus denk
    (hoewel die ton ook al een jaartje of wat uit was).
    Ik zie dat een nieuwe non-powered 1695 kost, dan is 1300 geen dumpprijs.

  6. #446
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Precies. Non-powered kost nieuw 1695 en ze worden voor 1400 tot 1500 verkocht. Als je dan ook nog de btw kan terugvorderen (uiteraard bij nieuwkoop), schrijf je nauwelijks tot niets af.

  7. #447
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Er stond er ook nog een van 5-7-2017 in het GAS topic, maar twee vond ik overdreven

    Laten we veder even bij de feiten blijven idd. Non powerd kost 1690 en gaat voor 1350 voor zover ik zie. Give or take, uiteraard.
    De powered kost 2090 euro en die gisteren op MP is gezet staat nu gereserveerd. Vraagprijs was 1750 en laatste bod was 1650, nu kan ik dat niet meer zien ivm gereserveerd.
    Heb zelf overigens 1658 voor een nieuw powerrack betaald

    Dat je voor dat geld liever iets anders hebt is een ander verhaal, maar afschrijving is het ding niet. Mijn Powerball setup was met z9 en hoezenset bijna 3k en heb ik flink mee moeten zeulen voordat ik er 1300 voor kon krijgen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #448
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Over afschrijven gesproken. Een nieuwe Dual Recto kost nieuw tegen de 3K. Je mag blij zijn als je daar 2e hands de helft voor kan vangen.

    Kemper is nou 4 jaar op de markt, er is nog geen opvolger in de tussentijd gekomen (anders dan Axe fx), is niet meer weg te denken uit menig studio, wordt door vele prof's zowel live als in de studio gebruikt, enz.
    Hoe je het ook went of keert, je kan er niet omheen dat het een succesnummer is die tot nog toe erg waardevast is.

  9. #449
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Omdat ik mn. de gedeelte eq niet prettig vond en midi overwoog voor fx heb ik nog een tijdje naar een Soevereign gekeken. Als je kijkt wat die, soms in een paar maanden, afschrijven... die gaan gewoon van 2200 naar 750/850 als je 'm de winkel uitrolt.

    Het is dus echt niet voorbehouden aan digitaal gitaarspul. Laat staan een wet dus.
    Vind het dan ook altijd zo'n dooddoener om daarmee aan te komen in een discussies digitaal vs analoog. We schrijven per huishouden maandelijks honderden euro's af op auto's, telefoons, iPads, laptops, fietsen, caravans en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
    Hobbymatig schrijven we ook nog af op nieuwe gitaren en versterkers of betalen we een paar tientjes per maand aan een hippe sportschool en dito outfits. Maar als je als gitarist iets in een digitale hoek koopt is afschrijving ineens bewijs dat 't zuigt en reden om er met een grote boog omheen te kopen omdat het geen goede 'investering' is...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #450
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met name op auto's wordt vaak een idioot bedrag afgeschreven, zeker als je het afzet naar het gemak en plezier wat je er van hebt.
    Lui om me heen (collega's bijv. die nagenoeg hetzelfde salaris als ik krijgen) verbazen zich nog wel eens dat ik 'zomaar' een gitaar of versterker koop. Mijn auto kostte 500 eur... kwestie van prioriteiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top