Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 90 EersteEerste ... 33414243444553 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #421

    Standaard

    ik heb sinds oktober 2014 mijn kemper en tot nu toe steeds happy ermee :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Zo, ff een oud topic opgedoken

    Leuk om zo een paar jaar naar dato door te lezen. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een Kemper en me een weg aan het banen door alle mogelijkheden van het apparaat. Zijn de Kemper gebruikers uit dit draadje nog steeds actief als Kemper gebruiker en forumlid?

  2. #422
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn kemper.

    Ben overigens slechts een "slaapkamergitarist".
    Mijn gebruik van de kemper is vrij simpel : profile kiezen beetje EQ , evt. nog drive pedaaltje ervoor en that's it. Ik ben steeds tevreden met mijn toon en heb dus niet de neiging om eindeloos te zitten tweaken. Dat is voor mij het grote verschil met de andere modeling aparaten.

  3. #423
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Stomme vraag misschiej nlmaar dat ding kost 2 ruggen toch? Krijg je er dan effecten bij? En zo ja, waarom dan geen overdrive/distortion/boost whatever? Dat je bij n apparaat van 2 ruggen nog een pedaaltje ervoor mowt zetten.... kweenie,

  4. #424

    Standaard

    hi Fusion, er zitten diverse boost/drive/dist/fuzz effecten erin en ook mods, delays,reverb, pitch etc.
    Ikzelf gebruik geen andere pedalen erbij en het "moet" dus niet, maar het kan en mag wel :-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Stomme vraag misschiej nlmaar dat ding kost 2 ruggen toch? Krijg je er dan effecten bij? En zo ja, waarom dan geen overdrive/distortion/boost whatever? Dat je bij n apparaat van 2 ruggen nog een pedaaltje ervoor mowt zetten.... kweenie,

  5. #425
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ah duidrlijk. Klinken ze niet goed dat je voor externe hulptroepen kiest?

  6. #426
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn kemper.

    Mijn gebruik van de kemper is vrij simpel : profile kiezen beetje EQ , evt. nog drive pedaaltje ervoor en that's it. Ik ben steeds tevreden met mijn toon en heb dus niet de neiging om eindeloos te zitten tweaken. Dat is voor mij het grote verschil met de andere modeling aparaten.
    Wat me opvalt is dat er, net als bij andere modeling, veel troep tussen de presets zit. Maar als een goede hebt, is die ook meteen praktisch goed. Wellicht dat ik nog een rigpack ga kopen van Michael Britt, hoor daar veel positieve verhalen over dus hoop dan wat makkelijker het kaf van het koren te kunnen scheiden.
    Effecten ben ik ook heel tevreden over en zijn ook heel makkelijk in te stellen. Heb avonden lang met mijn Pod lopen klooien via de editor op de PC, want dat menu is vrij lastig. En als je dan een keer in de repetitieruimte (zonder laptop) iets wil aanpassen lig je een half uur op de grond te kutten. Bij de Kemper werkt het zonder handleiding heel goed, en het klinkt zonder al te veel moeite heel goed. Echt een vooruitgang!

    Heb nu mijn eerste rig compleet met 5 presets (iets cleans met wat chorus, een bassman op randje breken (met schakelbare overdrive ervoor voor een extra zetje), Plexi met kleine slapback voor wat steviger werk, Rectifier voor als het echt even metal moet en Bogner lead sound met compressor, stereo delay en reverb). De laatste heb ik sinds maandag (was dit weekend niet in NL dus had nog niet veel tijd gehad) en ben sindsdien non-stop de solo van Rosanna aan het spelen met een stijve.

  7. #427
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Ook nog steeds dik tevreden met m'n Kemper('s).
    Experiment 1 is ondertussen ook voltooid: mijn eerder beschreven 1x12" gitaarcab voorzien van wat Éminence componenten om een FRFR oplossing te creëeren. Experiment 2 volgt na de bouwvak: wederom een 1x12" cab maar dan voorzien van een Beyma 12GA50.
    Wordt vervolgd.

  8. #428
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Jij had er een verkocht toch?

    Eerste experiment geslaagd? Is dat een beetje 't camper kit principe?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #429
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Met "drive pedaaltje "ervoor verwees ik overigens naar de ingebouwde effecten van de effecten.

  10. #430
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    @ Fusion : Met "drive pedaaltje "ervoor verwees ik naar de ingebouwde effecten van de effecten. Ik voeg dat toe aan het profiel en plaats het in de signaalketen voor de amp. Sorry voor de verwarring .

    (Kreeg mijn vorige post niet aangepast vandaar de twee gelijkaardige berichten)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top