Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 90 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #391
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    YES, ik voeg me ook bij het topic guys. Paar daagjes de eigenaar van een kemper, en tot nu toe meer dan tevreden.
    Ben me nog aan het orienteren op het gebied van extra rigs aanschaffen, maar dat lijkt me pas zinvol als ik alle factory rigs af ben gegaan.
    Iemand hier ooit een goed resultaat behaald met zijn eigen amp re-ampen?

    De amps die ik heb, een Fender Vibro King en een Tone King Imperial, vind ik allebei niet super goed als ik eerlijk ben. Dus misschien waag ik een poging. Ik heb iig goede mics dus wie weet.

    Tot nu toe vind ik de AC30 topboost cactus en de AC20 wel te gek. En een marshall ding, weet niet meer welke.

  2. #392

    Standaard Profiles kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTZ Bekijk bericht
    Ben me nog aan het orienteren op het gebied van extra rigs aanschaffen, maar dat lijkt me pas zinvol als ik alle factory rigs af ben gegaan.
    I
    Ik ben nu halverwege het checken van alle factory presets. Ik heb echter ook gekocht profiles van Michael Britt en Bert Meulendijk. Mijn tip: Koop meteen die van Bert en/of Michael. Deze zijn allemaal in 1 keer goed, terwijl de factory presets (tenminste bij mij) slechts in zeer weinig gevallen direct goed klinken. Ik vind het een groot verschil.

  3. #393

    Standaard

    Wij hebben onlangs een QSC Touchmix digitale mixer aangeschaft en werken nu ook met in-ear. Werkt heel mooi.b.v. een app waarmee je je eigen monitor mix kunt instellen. Het geluid van in-ear is helaas wel erg klinisch en droog dus je levert wel zwaar in op de beleving. Ondanks een goede sound van mijn preamp+effect+Torpedo CAB speakersim op de speakers is het in-ear geluid toch nog steeds behoorlijk anders. Ben zelf dus ook nog zoekende naar de juiste oortjes (heb net een fischer amp belt pack stick besteld)...

    Een kennis van mij mixt het zaalgeluid in op zijn Axe-Fx en dat bevalt hem wel wat beter.

  4. #394

    Standaard

    Ik overweeg naar overstap met kemper
    Dit voornamelijk om transport redenen, speel in 2 bands met wekelijks afwisselende reps en gigs (één band speelt volledig IEM andere niet)
    Gebruik nu 100W top en 4x12 cab met pedalboard, zeer tevreden met sound maar om steeds te vervoeren...
    Graag had ik advies gevraagd van gebruikers in dezelfde situatie;
    1) versterkt of niet en waarom?
    2) top of rack versie?
    3) gebruik met cab of FOH of beide?
    4) FRFR actief/passief, is er veschil in sound?

    Alvast bedankt.
    Gr,

  5. #395
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    1) versterkt of niet en waarom?


    Als het je puur om draagbaarheid gaat, zou ik de powered versie nemen.






    2) top of rack versie?


    Top voor draagbaarheid. Rack omdat ie minder lelijk is, en makkelijker te combineren als je nog ander rack spul hebt (bijvoorbeeld wireless systeem, of nog aparte fx units of zo....maar let op, het ging om draagbaarheid..






    3) gebruik met cab of FOH of beide?


    Als je niks met gitaarspelen te maken wilt hebben dan via frfr systeem (als eigen monitor). Wel weer mooier voor de verschillend in te stellen speakersims.


    Wil je nog wel een beetje gitaristisch bezig zijn zou ik als eigen monitor een goede 1x12 erbij nemen, maar dat is smaak en beperkt je sounds in je monitorgeluid een beetje, omdat je de speaker sims dan uit moet zetten voor je (gitaar)monitor, voor het beste resultaat.


    4) FRFR actief/passief, is er veschil in sound?
    Geen idee, ik vind het spelen over alleen een frfr systeem niet echt prettig. Het reageert anders of zo.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 27 juni 2016 om 19:48

  6. #396
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gitaarversterkers/speakers zijn enorm kleurend en dus ver van de realiteit werkende apparaten. Een profiler maakt het geluid panklaar en kan dan eigenlijk alleen maar hifi versterkt worden. Ik zie de mogelijkheid om virtueel alles in huis te hebben, maar ben bang dat het allemaal niet echt is.

  7. #397
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het klinkt ongeveer als echt. Het is echter niet echt, het is een simulatie. De poster moet afwegen van voordelen van sjouwen in 2 bands en iets minder geluid en minder flexibel. Zoals ik al eerder schreef, een andere versterker kiezen vawege het sjouwen is een domme reden.
    Vriendelijke groet,

  8. #398
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Het klinkt ongeveer als echt. Het is echter niet echt, het is een simulatie. De poster moet afwegen van voordelen van sjouwen in 2 bands en iets minder geluid en minder flexibel. Zoals ik al eerder schreef, een andere versterker kiezen vawege het sjouwen is een domme reden.
    Ook dat, ja.....

  9. #399
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Ik speel nu een maand live met een Kemper, de Toaster (omdat hij er zo gaaf uitziet), non powered, rechtstreeks de PA / in ears in.
    Overal en altijd hetzelfde (goede) geluid. Punt.

    Sjouwen is geen domme reden, wij muzikanten zijn nou eenmaal lui. De KPA en m'n KPA Remote gaan in de bijpassende Kemper gigbag. Lekker handzaam.

    En ja, ik heb thuis nog steeds mijn Triple Recto + Recto 4x12 staan, gaat ook niet weg. Die wordt alleen van stal gehaald als de oren moeten bloeden

  10. #400
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik speel nu een maand live met een Kemper, de Toaster (omdat hij er zo gaaf uitziet), non powered, rechtstreeks de PA / in ears in.
    Overal en altijd hetzelfde (goede) geluid. Punt.

    Sjouwen is geen domme reden, wij muzikanten zijn nou eenmaal lui. De KPA en m'n KPA Remote gaan in de bijpassende Kemper gigbag. Lekker handzaam.

    En ja, ik heb thuis nog steeds mijn Triple Recto + Recto 4x12 staan, gaat ook niet weg. Die wordt alleen van stal gehaald als de oren moeten bloeden
    Ach ja...... dat is ook zo'n ding. Natuurlijk klinkt 'waar je ook op speelt' niet altijd hetzelfde. Dat kun je voorkomen door op louter in-ear te spelen. Dan lijkt het net of je altijd hetzelfde klinkt, maar dat is niet zo, want de zaal, het podium, de hoeveelheid en zelfs de hoogte van jouw publiek doet daar iets mee. Maar uiteindelijk maken wij gitaristen onszelf dit wijs en hoort 99% van het publiek niet eens of je op een Strat, een LP, een Fender of een Marshall amp speelt. Het blijft zelfbevrediging.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 27 juni 2016 om 23:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top