Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 90 EersteEerste ... 2836373839404888 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En waarschijnlijk gebruikt EdRaket een XR18 o.i.d., werkt met een app ook heel simpel.
    Inderdaad, de XR18, fantastisch!

  2. #372

    Standaard

    Leuk om er ook eens mee in aanraking te komen. Wij hebben gisteren als band een QSC Touchmix 8 digitale mixer aangeschaft incl. QSC speakers. We gaan toch eens proberen om allemaal in-ear te spelen via de aux monitor uitgangen.

    Ik heb de mixer in de winkel getest met een Kemper rack. Dit viel in eerste instantie wat tegen maar na wat tweaken kwam er wel een acceptabeler geluid uit. Het is bijzonder grappig om te zien en horen het spelen met in-ear enerzijds wat minder prettig is maar anderzijds veel betere monitoring oplevert.

  3. #373
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het is bijzonder grappig om te zien en horen het spelen met in-ear enerzijds wat minder prettig is maar anderzijds veel betere monitoring oplevert.
    Dat is het inderdaad.

    Maar eerlijk gezegd, zo kritisch als jij bent, kan ik me niet voorstellen dat je de Kemper zou gaan prefereren boven jouw eigen spullen.

  4. #374

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk, het in-ear spelen is alleen voor bedoeld voor optredens met de band. Voor mijn thuis studio situatie ligt de zaak wel wat anders en hou ik mijn 19" rack aan om over te spelen.

    Voor de optredens blijf ik dus trouw aan de Torpedo of Koch speaker simulatoren en zal proberen dat optimaal af te stellen voor de oortjes. Hebben jullie ervaringen of tips met betrekking tot de verschillen tussen bedraad en draadloos in-ear?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 februari 2016 om 14:39

  5. #375
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    Jaren de in-ear geregeld van diverse bandleden vanwege mijn recording / audio engineer achtergrond.

    Ik heb zeker 10 jaar evaring met in-ear en kan aanraden om ook in ear te oefenen. Oefenen moet zoveel als mogelijk lijken op de echte situatie. Dat is de regel van Wiegersma.

    Als jij met een optreden plotseling andere gear gaat gebruiken kan je voor vervelende verrassingen komen te staan.
    Vriendelijke groet,

  6. #376

    Standaard

    Bedankt voor de info. Zou je bedraad aanraden (bijv. fischer body pack) of draadloos m.b.t. kwaliteit?

  7. #377
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je net begint met in ear zou ik zo'n Fischer belt pack nemen.
    Vind je in ear wat, adviseer ik je daarna draadloos te gaan maar dan wel voor een duurdere zender als een sennheiser set gaan.
    Goedkopere sets kunnen gaan haperen en je hebt vaak gepruts met de frequenties. Vaak gebruiken goedkope draadloze system frequenties die uit gaan lopen en dan worden ze zelfs verboden om te gebruiken omdat je de ether dan vervuilt.

  8. #378
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    Persoonlijk als het niet nodig is, altijd bedraad. Werkt namelijk altijd en klinkt beter.

    Draadloos heeft nogal problemen en is gewoon weer een zwakke schakel erbij in de lange keten. Vergeet ook niet dat we nu 4G hebben en dat oude zenders in de 860 mhz band niet meer bruikbaar zijn. 2,4 is de nieuwe moderne frequentie.
    Vriendelijke groet,

  9. #379
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dus ga je draadloos, geen goedkope setjes nemen maar setjes die met de nieuwste frequenties werken.
    Of met draad maar dat is echt irritant want als je ook nog met een kabel aan je gitaar rondloopt, bloed irritant want dat spul gaat altijd in de war.

  10. #380
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Persoonlijk als het niet nodig is, altijd bedraad. Werkt namelijk altijd en klinkt beter.

    Draadloos heeft nogal problemen en is gewoon weer een zwakke schakel erbij in de lange keten. Vergeet ook niet dat we nu 4G hebben en dat oude zenders in de 860 mhz band niet meer bruikbaar zijn. 2,4 is de nieuwe moderne frequentie.
    Je zegt 10 jaar ervaring te hebben maar zegt dat 2,4 GHz de nieuwe moderne frequentie is. Dit is absolute onzin, als je weet dat deze band steeds voller wordt met WiFi (ook 2,4 GHz). Sowieso zijn er (bijna) geen wireless in-ear systemen te krijgen die op deze freq. band werken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top