Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 90 EersteEerste ... 1725262728293777 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #261
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad dat wat je op tv hoort en live verschilt enorm, ook omdat er een dikke bak compressie gebruikt wordt om het uit te zenden en oorvriensdelijk te maken.
    Marcel Fisser vind ik dan weer niet een lekker gitaar geluid hebben, te netjes, digitaal bijna. Maar wat wil je als je alle Volendammers moet begeleiden, daar hoort die sound bij😉

  2. #262
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Zijn er hier mensen die de nieuwe firmware 3.0 al hebben? Hoe bevalt deze jullie?
    Welke verschillen merk je?

  3. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad dat wat je op tv hoort en live verschilt enorm, ook omdat er een dikke bak compressie gebruikt wordt om het uit te zenden en oorvriensdelijk te maken.
    Marcel Fisser vind ik dan weer niet een lekker gitaar geluid hebben, te netjes, digitaal bijna. Maar wat wil je als je alle Volendammers moet begeleiden, daar hoort die sound bij��
    Ik snap dat je de te begeleiden Artiesten 'dubieus' vindt.... de band zelf is echt wel heeeeel vet!!! Met een van de beste drummers van NL... maar goed... persoonlijk... Gaat hier over de Kemper

    Voordat we weer afdwalen.... ;-)

    FOEI GUUS!!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen die de nieuwe firmware 3.0 al hebben? Hoe bevalt deze jullie?
    Welke verschillen merk je?
    Op Kemper Fora las ik wel 'voorzichtigheid'... er zijn daar mensen die liever op de 3.0.1 versie wachten....
    Op basis van????? Mij niet helder...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  5. #265
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Alles schrijft af als een gek, Een line 6 schrijft Inderdaad erg hard af maar Kemper is echter geen line6 en zal hoogst waarschijnlijk pas afschrijven wanneer een nieuw model uitkomt of de verkoop terug loopt en een nieuw model gaat volgens Kemper niet gebeuren omdat er niet veel meer te verbeteren valt.
    De Line 6 pod pro was ook ooit revolutionair. Dat achterhaalde gaat de Kemper ook gebeuren. Misschien niet morgen of volgende week, en misschien niet door hen zelf, maar toch..
    Neemt niet weg dat het een mooie tool is, ook als ie niet helemaal de 100% zou halen.
    Wat ik persoonlijk jammer vind is dat alle digitale apparatuur gebruikt word om te klinken als eoa oude versterker. Lijkt me juist interessant om de techniek te gebruiken om als "zichzelf" te klinken ipv iets te simuleren, maar dat terzijde.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Ook is de interesse ongeevenaard en wordt er bijna geen buizenversterker meer nieuw verkocht.
    Dit is natuurlijk gewoon niet waar.
    Kan best zijn dat buizenversterkerverkopen niet storm lopen, maar dat is niet omdat de Kempers nieuw niet aan te slepen zijn, wachtlijsten en zo.

  6. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik hoef hem niet in ieder geval.
    Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band en ik vond het geen geluid om over naar huis te schrijven. Ondanks dat het om marcel schimscheimer ging, goeie gitarist.
    Ik heb afgelopen vrijdag een concert gezien van Delain (met forumlid Timo). Hij gebruikt ook een Kemper, en dat gitaargeluid was echt zo belachelijk goed. Voornamelijk lag dat aan dat Timo gouden vingers heeft en het in een goede popzaal was met degelijke PA ... maar dat was naar mijn mening echt het beste gitaargeluid wat ik ooit gehoord heb.

    Dus aan de Kemper ligt het zeker niet.

  7. #267
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dan is er dus iemand (misschien Timo zelf?) die een goed profiel gemaakt heeft van een goede amp setup.
    Als het dan goed klinkt, dan is het een goed product.
    Ik vind de Kemper ook zeer interessant, maar het eerder aangehaalde "over een half jaar is het ouwe meuk" houd mij toch ook wel tegen. Dit, én dat de usb aansluiting niet direct naar de pc te sturen is, als externe geluidskaart zeg maar.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 12 maart 2015 om 13:38

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Natuurlijk overdreven D3nnis (sorry is waarschijnlijk mijn enthousiasme) maar in essentie wel een beetje waar, volgens goed ingelichte bronnen loopt de verkoop van Kemper uitstekend en ligt die van dure buizenversterkers bijna stil (maakt mij verder niet uit dus niet als reclame voor de Kemper bedoeld )
    Er is momenteel inderdaad geen wachtlijst voor de Kemper maar 6mnd terug bestond die wel omdat de productie de verkoop niet kon bijbenen.
    Een Kemper kan overigens niet als zichzelf klinken omdat het ding geen eigen karakter heeft en niet anders bedoeld is dan voor het weergeven van andere/ bestaande ( zowel oude als nieuwe versterkers.) m.a.w. hij klinkt zoals de versterker die je er als profile in hebt gestopt dus blijft het altijd een kopie van een bestaande versterker.
    En zeker zullen de prijzen dalen, maar dan zal er, óf eerst iets moeten komen wat beter is ( en dat gaat niet mee vallen want de goede profiles klinken echt als een sweet-spot van het origineel), óf er zal iets vergelijkbaars moeten komen voor een lagere prijs en dat laatste verwacht ik eerder.
    Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er nog geen goede concurrent is na twee jaar?
    Twee jaar geleden werd er ( vanzelfsprekend ) ook geroepen dat het snel 'oude meuk 'zou zijn maar tot dusver is dat nog niet het geval
    Ik ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat
    Laatst gewijzigd door dorrus; 12 maart 2015 om 13:18

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als een mogelijke concurrent is begonnen na de lancering van de Kemper, dan moet het nu toch bijna zo ver zijn
    Het lijkt me een mooi stuk gereedschap om erbij te hebben.
    Dorrus, heb jij de versie met ingebouwde poweramp?

  10. #270
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ja, ik heb de power rack uitvoering en als cabinet gebruik ik een Bogner os 2x12 met een mix van v30 en een classic 80 celestion.
    Als floorboard heb ik een behringer fb1010 met zo'n speciale chip, werkt goed genoeg voor mij en de Kemper op zich was ook duur genoeg zonder nog eens 500€ voor een ( wel erg mooi ) Kemper footpedal waar ook nog eens twee expressionpedalen bij aangeschaft moeten worden.
    Ook was me aangeraden een fullrange speakersysteem aan te schaffen maar dat ging me te ver, het type wat me werd geadviseerd kost ook nog eens bijna 1000€ ( atomic ) en is in nederland volgens mij niet eens te koop.
    Ik ben meer dan tevreden met mijn Bogner cab als monitor..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top