Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 90 EersteEerste ... 1523242526273575 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #241

    Standaard

    Klinkt interessant allemaal.
    Nu ik InEar speel... mis ik sowieso de live feel van mijn buizen Amp.
    De komst van een Kemper komt steeds dichter bij.

    Moet nog even uitzoeken hoe ik een stereo-effect loop zou kunnen realiseren.

    Ik lees dat men veelal 'Profiles' koopt... zijn de meegeleverde Profiles niet zo goed?
    Met zoveel Kempers in de wereld, moeten er toch mega veel (goede) Profiles beschikbaar zijn?
    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 6 maart 2015 om 19:53
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #242
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.500

    Standaard

    Ikzelf vind de meegeleverde profiles erg goed. Deze zijn natuurlijk erg gevarieerd qua stijl en vb met zware metal- of shredtoestanden doe ik niet veel. Hou er ook rekening mee dat een profile een "foto" van een versterker op een bepaalde instelling is. Die profile kan je weliswaar nog aanpassen via eq en vb drive maar de wijzigingen die je zo aanbrengt zijn "kemper eigen" en dus niet authentiek tov de echte versterker, zeker als je nogal veel gaat aanpassen (hoewel je dan ook toch nog goed klinkende resultaten kan verkrijgen). Vandaar om het nut van de commerciële profielen : dit zijn ahw 100 en foto's van dezelfde versterker zodat je met het juiste profiel niet veel moet aanpassen en dus (nog) authentieker klinkt tov het origineel. Overigens zijn de meegeleverde profielen soms afkomstig van commerciële pakketten.

    Ikzelf heb een aantal commerciële packs en ben daar ook zeer tevreden over (OA TAF).

  3. #243
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.500

    Standaard

    IK ben overigens maar een slaapkamergitarist en treed niet op. Bovenstaande inzichten komen dus voort vanuit die beperkte ervaring.

  4. #244

    Standaard

    Ik speel in een coverband... eigenlijk heb ik al jaren met MAX 10 basissounds gewerkt.
    Ik ben geen gitarist die exact nog even dat effectje of op zoek is naar net die Crunch.
    Leg ook graag mijn eigen handtekening in Covers.

    Komt neer op:
    - Fender clean met galm (met de mogelijkheid Delay / Chorus bij te trappen)
    - Compressed Funk soundje... ala Nile Rodgers
    - Chrunch (waarbij Delay is bij te trappen)
    - Crunch extra (waarbij Delay is bij te trappen)
    - Wat romiger Crunch.... mss beetje Carlton / Ford
    - Rock voor begeleiding
    - Rock Lead - altijd delay... beetje richting Lukather
    en nog een paar andere sounds...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  5. #245
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Op deze link zie je de huidige stockprofiles van de Kemper die nu met de nieuwe Firmware 3.0 erbij zitten.
    http://www.kemper-amps.com/page/rend...ence_List.html

    Zoals je kan zien redelijk wat commerciële profiles die erbij zitten en naar verluidt pakken beter zijn geworden dan tov. 2 jaar geleden.

    enkele voorbeelden van commerciële profile 'providers' die er nu bijzitten

    MB= Michael Britt profiles
    LL= Lasse Lammert
    TAF= The Amp Factory

  6. #246
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik heb enkele live optredens met de Kemper gedaan en dat beviel me goed, Er is voor jezelf misschien iets minder punch maar het publiek merkt daar niets van en zelf merk je het eigenlijk alleen bij een direct vergelijk wanneer ze naast elkaar staan.
    En dan nog enkel bij enkele buizenversterkers.
    Zo heeft mijn Marshall dsl 1997 enorm veel punch en wat dat betreft zal hij het dus winnen van de Kemper.
    De Kemper geeft weer alles weer wat je er in stopt en de mogelijkheden zijn oneindig dus die wint het weer op een ander vlak.
    Ik vind beide erg goed maar speel vooral uit praktische overwegingen op de Kemper. Ik zou dan ook geen raad kunnen/durven geven indien je voor de keuze staat voor de aanschaf van je toekomstige versterker, ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het beste is
    Laatst gewijzigd door dorrus; 10 maart 2015 om 09:05

  7. #247

    Standaard

    Thanks Dorrus,

    die gebruikerservaring is bruikbaar.

    Ik zit zelf enorm te twijfelen momenteel. Heel blij met mijn dual recto en 2x12"maar het sjouwen is geklooi en je kunt nergens écht gebruik maken van de volume-regionen waarin het ding echt 'leeft'. Zowel Kemper als de AxeFX zijn goeie mogelijkheden voor me en dan ga ik meteen balls out denk ik, dus direct de mengtafel in en enkel een eigen monitor voor me. Is dat hoe jij het doet Dorrus?

    Waarom ik twijfel: die Kemper is al een tijdje op de markt en ik ben huiverig dat ik er nu 2k in giet, en dat er dan over drie maanden een nieuwe komt en ik op ouwe troep speel.

    Wie stelt me gerust?
    Current Gear: Prs Custom 24 Black Cherry 10-top, Fender 90's Thinline Tele (CS), Ibanez RG 3770, Eastman AC122CE, Squier Hello Kitty Strat (HELLZ YEAH). Mesa Tremoverb en Recto 2x12", Bogner Alchemist 1x12"

  8. #248
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.500

    Standaard

    Dit was ook wel een bedenking die ik maakte voor ik tot aankoop overging.

    Anderzijds :

    Kemper heeft pas een footcontroller uitgebracht voor de huidige reeks.
    Dat zouden ze m.i. niet doen indien ze ahw morgen een nieuw model kemper uitbrengen.

    De stichter/drijvende kracht achter Kemper was, als ik me niet vergis, ook betrokken bij de ontwikkeling van de "acces (virTual) synth" en die heeft ook een lange levenscyclus gekend.

    De functies van de kemper zijn bovendien allen fysiek toegankelijk via de knoppen op het toestel. In die zin is hij toch niet zo software afhankelijk als vb. produkten van line 6.
    Dus als hij dan toch verouderd geraakt en je hebt een goede sound : who cares ?

  9. #249
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.500

    Standaard

    Overigens Bax shop doet nu een actie ivm de KEMPER (zie site). (Ik heb geen enkele band met BAX - post is dus louter ter info)

  10. #250
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max W. De Vries Bekijk bericht
    Wie stelt me gerust?
    Degene die je gerust stelt liegt.
    Dat soort spul schrijft gewoon af, en niet te zuinig ook.
    Ik heb ook ooit goed geld voor een line 6 pod pro betaald. Is nu ook geen zak meer waard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top