Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 87 van 90 EersteEerste ... 37778586878889 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 861 t/m 870 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #861

    Standaard

    Ik heb het afgelopen weekend een experiment in mijn eigen studio mogen doen tussen een Kemper unit en mijn eigen Fractal Audio AX8. We hebben weliswaar maar een paar amps en wat effecten kunnen uitproberen want alles kostte uiteindelijk veel meer tijd dan verwacht. De Kemper was uitgerust met diverse packs (Brett, Meulendijk etc.). Ik had zelf vooraf ook veel uren besteed om eigen presets te maken voor de AX8 (de fabriek presets zijn imo matig).

    Het PA systeem is gebaseerd op een HK Audio systeem. Als test hebben we gezamenlijk besloten om een Fender clean sound, een Vox sound en een Marshall achtige sound (Friedman) te vergelijken. We hebben 2 Haar gitaren (SSS, SSH) genomen voor de vergelijking. Mijn muziekvrienden en ik spelen overigens top 40 muziek dus '80 muziek was onze referentie.

    De test: Beide units klonken goed maar uiteindelijk kwamen de sounds van de AX8 er iets beter uit. Maar, het voordeel van de thuiswedstrijd was er natuurlijk wel omdat mijn AX8 al volledig was afgestemd op de PA set. Ik denk dat het vooral te maken had met het voller/ronder maken van de sound (waar ik zelf nogal veel tijd in moet stoppen om het acceptabel te krijgen zonder dat de bite verloren gaat). Dat gezegd hebbende, ik hoorde ook een aantal mooie dingen tijdens het beluisteren van de Kemper. De effecten van de Kemper vielen me eigenlijk 100% mee omdat ik verwachtte dat de AX8 hier beter zou scoren. Zo zie je maar weer waar vooroordelen toe kunnen leiden ;-)

    Ik weet dus sinds dit weekend zeker dat ik met beide units wel een goede basis sound zou kunnen neerzetten. Onze gezamenlijke conclusie was uiteindelijk dat je voldoende tijd moet reserveren om een goede sound te maken. Als je niet veel sounds nodig hebt is het wellicht "overkill" en kun je wellicht beter kiezen voor een goede amp met een moderne speaker simulator zoals de UA Top Box of de Boss Waza Amp Expander. Het grotere probleem blijft imo wel de variabiliteit in de totale keten: gitaar elementen, versterker, cabinet microfoon, PA speakers, persoonlijke smaak etc. Model packs kunnen perfect klinken maar als je teveel variabelen verandert dan wordt het moeilijk vergelijken...

    Disclaimer, het is maar een indruk en zie het dus vooral niet als een A/B test want die zijn er al genoeg. Volgens mij zijn beide apparaten prima om mee op te treden.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 juni 2020 om 23:59

  2. #862
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou zoveel meer zeggen met wat sound clips.

  3. #863

    Standaard

    Dat had ik inderdaad kunnen doen met mijn prachtige digitale Presonus mengtafel maar we hebben er gewoonweg niet aan gedacht (waren teveel bezig met discussiëren, lekker prutsen, uitproberen enzo ;-)

    Verbeterpuntje voor de volgende sessie!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 juni 2020 om 00:02

  4. #864
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ik heb al enige tijd een profiler stage.

    Wat ik zo chill vind aan de kemper is dat het meest aanvoelt als een echte amp met headphones op, en dat je gewoon een pedalboard ervoor kan hebben net zoals op een normale amp. Dus ik kan gewoon mijn pedalen voor mijn kemper hebben op een fender profile en dan klinkt het allemaal ongeveer hetzelfde en voelt hetzelfde aan als als dat ik in mijn princeton inplug of een deluxe. Maar dan met headphones

    Effecten is wel echt het minpunt op de kemper en ook de pleuris onhandige interface
    Daarnaast ben ik er nog steeds niet over uit hoe ik een echte amp in de room feel moet krijgen.
    Ik denk dat ik toch echt een keer wat guitar cabs ga proberen, zo'n FRFR heeft toch iets raars qua feel voor mij. Echt totaal niet te vergelijken met dat ik in mijn princeton plug qua gevoel en speelplezier.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 29 juni 2020 om 17:19

  5. #865
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Voor een amp in the room feel werkt het mi. het beste om een amp in the room te zetten. Heb 'm nu over een actieve monitor maar vind ik veel minder goed dan over een gitaarcab zoals ik in mijn vorige band gebruikte. Die cab is weg ivm te lomp en ivm aankondiging van de kemper cab wacht ik daar op, maar die is nog steeds niet heel goed leverbaar volgens mij.

  6. #866
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Voor een amp in the room feel werkt het mi. het beste om een amp in the room te zetten.
    Yep, eens.
    Alhoewel ik laatst over een set yamaha HS8 monitoren speelde, daar kon ik op zich best wel aan wennen.

  7. #867
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik weet dus sinds dit weekend zeker dat ik met beide units wel een goede basis sound zou kunnen neerzetten. Onze gezamenlijke conclusie was uiteindelijk dat je voldoende tijd moet reserveren om een goede sound te maken. Als je niet veel sounds nodig hebt is het wellicht "overkill" en kun je wellicht beter kiezen voor een goede amp met een moderne speaker simulator zoals de UA Top Box of de Boss Waza Amp Expander. Het grotere probleem blijft imo wel de variabiliteit in de totale keten: gitaar elementen, versterker, cabinet microfoon, PA speakers, persoonlijke smaak etc. Model packs kunnen perfect klinken maar als je teveel variabelen verandert dan wordt het moeilijk vergelijken...

    Disclaimer, het is maar een indruk en zie het dus vooral niet als een A/B test want die zijn er al genoeg. Volgens mij zijn beide apparaten prima om mee op te treden.
    Echt, in deze (prijs)klasse maakt het nauwelijks nog wat uit over welke modeler je speelt. De user interface van iedere modeler zal een persoonlijk iets zijn maar ook daar valt vast wel overheen te komen. Wel mooi dat je eindigt met dat volgens jou beide apparaten prima zijn om mee op te treden. Velen gingen wat dat betreft u al voor, maar nu heb je het zelf mogen ondervinden.
    Hoe dan ook kost het tijd om zo'n apparaat naar je eigen hand te zetten, met de ene gaat het wat sneller dan de andere.
    Heb zelf in de tijd dat ik een Kemper ook een paar packs gehad, waarvan ik de Meulendijk-pack de minste vond. Uiteindelijk heb ik mijn eigen Triple Recto geprofiled.

    Soundclips zouden mij juist veel minder zeggen.......

  8. #868
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat packs van een bepaalde gitarist meer of minder aanstaan kan natuurlijk aan van alles liggen zoals de rest van de gear waar je mee speelt, wat je speelt qua genre, etc. Ik weet wel dat BM z'n geluidjes al voor elkaar had toen hij nog op school zat in H'sum. Ik moet daar zelfs nog ergens een opname van hebben.

  9. #869
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Is inderdaad net wat je gebruikt, maar ook wat je smaak is.
    Ik loop echt niet warm voor de samples van zijn profile pack 1.
    Maar ik loop ook niet warm voor het spul van michael britt, daar zit "iets" in alle profiles die ik tot nu toe gehoord heb wat me totaal niet aanstaat en wat ik er niet uit krijg.

    In de USA heb je topjimi die erg goed bekend staat (blijkbaar), en verschillende profiles klinken erg indrukwekkend vond ik.
    Echter, in bandverband vond ik ze niet per se bruikbaar zonder heel veel te veranderen, en dan nog.
    Ik heb een tijdje terug de Meulendijk Wisseloord pack aangeschaft, en die vind ik zo goed dat ik momenteel niks anders gebruik. Misschien solo beluisterd nog steeds niet het meest indrukwekkend, maar ik heb er niet veel aan hoeven doen in bandverband en opnames. In mijn geval een paar kleine EQ tweaks naar smaak, en vooral alle effecten uit gezet

  10. #870
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is inderdaad net wat je gebruikt, maar ook wat je smaak is.
    Ik loop echt niet warm voor de samples van zijn profile pack 1.
    Maar ik loop ook niet warm voor het spul van michael britt, daar zit "iets" in alle profiles die ik tot nu toe gehoord heb wat me totaal niet aanstaat en wat ik er niet uit krijg.

    In de USA heb je topjimi die erg goed bekend staat (blijkbaar), en verschillende profiles klinken erg indrukwekkend vond ik.
    Echter, in bandverband vond ik ze niet per se bruikbaar zonder heel veel te veranderen, en dan nog.
    Ik heb een tijdje terug de Meulendijk Wisseloord pack aangeschaft, en die vind ik zo goed dat ik momenteel niks anders gebruik. Misschien solo beluisterd nog steeds niet het meest indrukwekkend, maar ik heb er niet veel aan hoeven doen in bandverband en opnames. In mijn geval een paar kleine EQ tweaks naar smaak, en vooral alle effecten uit gezet
    Thx voor de tip, zal ik ook eens gaan checken. Toe ik mijn Suhr ging ophalen speelde ik bij de vorige eigenaar over een MBritt CSR pack en die was ook erg lekker!

    Valt me overigens op dat ik in andere situaties dan thuis altijd veel beter geluid heb uit een kemper haha. Vermoed dat de monitor het euvel is. Heb nu een grote actieve floormonitor en vindt thuis en op laag volume de overdrives niet lekker uit de verf komen. Allemaal erg wollig en dat gaat die overdrive in de weg zitten. Setje studiomonitoren staat al langer op het verlanglijstje dus die moeten er maar eens komen.

    En natuurlijk de Kemper Cab, maar ook dat zal voor hele lage volumes nog niet de beste optie zijn. In mijn vorige band speelde ik altijd over een 2x12 cab en dat was toch wel de beste ervaring tot nu toe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top