Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 90 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ik zou zeggen: lees nog eens wat ik heb getypt. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik meer dan voldoende ervaring heb met miken van versterkers. Het profilen zou voor mij zelfs een bonus zijn. Alle ingebouwde EQ's? Zoveel zijn het er niet en het is nou ook niet echt rocket science, evenals de Kemper zelf. Juist bij de Kemper heb ik helemaal geen moeite er een meer dan goed geluid uit te krijgen en dat hoeft echt geen weken te kosten.

  2. #142

    Standaard

    Mijn reactie was dan ook niet specifiek aan jou gericht. Meer een algemene opmerking voor mensen die nog twijfelen om een Kemper aan te schaffen.

  3. #143

    Standaard

    ik ben van plan een kemper profiling amp (rack versie) aan te schaffen.
    nu vraag ik mij toch af welke footswitch nodig is om van kanalen enzo te switchen.
    ik zat aan de behringer te denken maar die moet je upgraden met een chip of is er een andere optie want ik haal niet graag dingen uit elkaar.
    alvast bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    1.252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    ik ben van plan een kemper profiling amp (rack versie) aan te schaffen.
    nu vraag ik mij toch af welke footswitch nodig is om van kanalen enzo te switchen.
    ik zat aan de behringer te denken maar die moet je upgraden met een chip of is er een andere optie want ik haal niet graag dingen uit elkaar.
    alvast bedankt
    Als het enkel maar is om van profiles te switchen dan is elke eenvoudige midi controller die PCs uitstuurt goed
    BlacKat - Diezel - Dean USA - G&L - Rhodes - Siggi Braun
    -> Guitar Candy: BlacKat - Diezel - Driftwood - Engl - Friedman - Kemper - Mayones - Pro Tone - Rhodes - Splawn - Siggi Braun - Strandberg - ...
    http://www.facebook.com/GuitarCandyBelgium

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Locatie
    Houten
    Berichten
    123

    Standaard

    Kan de Midi Raider ook?

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Peeps,

    Tijdje (paar jaar?) geleden dat ik gereageerd heb... komt omdat de hobby op de "automatisch piloot" liep (en druk met werk, trouwen, studie, kind). Maar dat betekend niet dat ik minder ben gaan spelen

    Ik heb moet ik zeggen ook al jaren geen GAS meer gehad. Ik speelde tot voor kort op een H&K ZenAmp combo:



    of op de Mesa Dual Rectifier:


    Ik ben/was het vele zware tillen een beetje zat. De combo met floorboard en accessoires zat samen in 1 grote stevige rolkoffer:


    maar dat is niet heel licht allemaal. Het rolt wel, past net in mijn auto, maar ja.. bij binnenstad optredens (lees: ver weg parkeren) is het geen pretje.
    Ondertussen was mijn setup al 3 delig. Ik speelde op de top of combo, maar in de repetitie had ik een aparte line6-valve-bogner 1x12 spider combo staan, zodat ik niet zoveel hoef uit te pakken/op te zetten:


    Dit werkte allemaal prima. Behalve dat alleen de rectifier natuurlijk als echte rectifier klinkt, en een acoustic sound (via piëzo elemeent van mijn gitaar) niet in de rectifier zit, maar wel in de ZenAmp. En tijdens de optredens met de stringkings speel ik eigenlijk altijd op de ZenAmp. Al met al was ik redelijk tevreden, behalve met gewichten :P
    (ter info, de rectifier top incl flightcase weegt ongeveer 24 kilo. De 4x12 cab incl flightcase zat richting de 45 kilo.
    De ZenAmp zelf 25 kilo, maar icm floarboard+accessoires in de rol-bag rond de 37 kilo.)


    Echter... 2 weken geleden kreeg ik ineens zware GAS op een Kemper Profiler Amp. Ik was het niet meer gewend, zoveel GAS :+

    Ik heb me toen 5 dagen helemaal het lep-lazures gelezen, bekeken op internet. Toen ik theoretisch om was moest ik dat ding natuurlijk in het echt bespelen en beluisteren. Zo gezegd zo gedaan, naar Guitar King in Boekel gereden, en ja... direct maar gekocht De Kemper Powered Head en een lichtgewicht 1x12 Kool & Elfring cab.

    Hij lijkt op een broodroostrer of een oude vliegtuig cockpit :+



    Wow ! Ik ben zo blij met deze nieuwe setup. Klein compact, maar vooral het klinkt het ZO GOED. De rectifier sounds zijn uiteraard al lang en breed geprofiled en staan er dus ook in, maar nu ook de bogner, diezel, vht, jcm 800, jtm, jmp, noem maar op, tot mijn beschikking. En zo'n heerlijke cleans! Twin Reverb, Two Rock, Rectoclean (vind ik ook super lekker).

    Vanmiddag heb ik mijn eerste gig met deze setup, dus ik ben zeer benieuwd. Heb nog niet in band verband gespeeld (living on the edge hè )
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ben benieuwd naar de (live) ervaring!
    Klinken die profiles nu een beetje zoals je gewend bent dat je vertrouwde amp klinkt?
    Zit ook al een tijdje te azen op zo'n ding, maar uit financiele zelfbescherming nog niet in de winkel getest :-)

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Ja, hij klinkt inderdaad zoals ik gewend ben van de rectifier. Wel anders met een 1x12 kool&elfring cabinet, maar ik heb daar met mijn rectifier ook nog over gespeeld. Dan zijn ze inderdaad hetzelfde.

    Anders kom je vanmiddag even luisteren we spelen in Someren-Eind. (hmm das best ver van Oss af :P)
    Hoewel, ik zit net de setlist te bekijken, betrekkelijk weinig rectifier nummers we spelen maar 1 uurtje. Meeste zal ik op de Hook (crunch) rig spelen.
    Laatst gewijzigd door Rwin; 27 juli 2014 om 12:47 Reden: afstand berekend...
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Live ervaring was wat je ervan hoopte:

    VET!

    Nou lag er ook een goede monitor set, en een erg grote en goede PA-set, maar het was echt heel fijn om een supergoed geluid uit de monitors te hebben. Normaal ben je toch afhankelijk van de PA-instellingen.

    Op de foto staat nog wel een paar mics, maar de hangende is van de zanger (in-ear setje, nog geen tijd gehad om de line-out te testen) de staande mic werd niet gebruikt, was er alleen voorgezet door de crew.
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Muziek en Visie in Antwerpen heeft heeft nu ook een Kemper staan.

    Ik heb deze even getest en ben inderdaad onder de indruk.

    Zucht.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top