Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 81 van 90 EersteEerste ... 31717980818283 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 801 t/m 810 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #801
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De eigen profiles zijn behoorlijk spot on,ik hoor dan echt mijn eigen versterkers.
    Dat kan alleen goede resultaten geven als je een beetje weet wat je doet met microfoons en microfoonplaatsing zou ik denken.
    Misschien toch eens een poging wagen...

  2. #802
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Hier is genoeg over op Ytube te vinden.Ik plaats de microfoon net voorbij de rand van de conus en varieer de hoek en afstand van de microfoon,maak zo meerdere profiles en bewaar de goede.Ik heb tot nu toe alles met een gewone sm58 gedaan maar ga nu eens met andere microfoons experimenteren.Om fase problemen uit te sluiten,voorlopig nog met 1 microfoon.
    Je moet ook met verschillende eq. en gain settingen eperimenteren het is echt geen rocket-science.

  3. #803
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Hier is genoeg over op Ytube te vinden.Ik plaats de microfoon net voorbij de rand van de conus en varieer de hoek en afstand van de microfoon,maak zo meerdere profiles en bewaar de goede.Ik heb tot nu toe alles met een gewone sm58 gedaan maar ga nu eens met andere microfoons experimenteren.Om fase problemen uit te sluiten,voorlopig nog met 1 microfoon.
    Je moet ook met verschillende eq. en gain settingen eperimenteren het is echt geen rocket-science.
    Dat met die fase problemen is ook maar betrekkelijk. In de tijd dat ik een Kemper had, heb ik mijn amp ook geprofiled, vaak met twee mic's (Studio Projects B1 en een EV N/D478 ), aangesloten op een simpele Mackie mengtafel, via een buizen preamp de Kemper in en dat klonk naar mijn volle tevredenheid.

  4. #804
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Ik heb het 1 keer geprobeerd met een condensatormicrofoon op afstand en de sm58 vlakbij en dat was geen succes.
    Ik kreeg echt een dun blikkerig geluid,dus een fase probleem.

  5. #805
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    En dan nog maar de vraag of dit over een PA hetzelfde uitpakt als over een koptelefoon...
    Mijn ervaring is van niet. Ik wil het nog gaan proberen via mijn WAZA air maar daar is het nog niet van gekomen.
    Ik stel thuis mijn Kemper in op een actieve monitor. En zelfs dan merk ik al wel wat verschil. Kan door onze geluidsset komen maar volume zal ook wel veel doen.

  6. #806

    Standaard

    Qua modeling heb ik de AX8 en Scuffham amps (als stand-alone Mac programma). Beide zijn vrij goed in kwaliteit.

    De AX8 gebruik ik voornamelijk voor de band repetities. Het is een zwitsers zakmes met bijbehorende kwaliteit. Ben nog steeds benieuwd of een Kemper nou veel beter is dan de AX8 die imo toch maar de zeer bruikbare footcontroller biedt.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 april 2020 om 00:36

  7. #807
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Er is niets mis met de footcontroler van der kemper stage hoor.
    Ik kan hem verder ook niet vergelijken met de AX8,wel met de Helix en daarbij wint de Kemper op bijna alle fronten.
    De afdeling effekten is iets uitgebreider op de Helix maar qua kwaliteit lopen ze gelijk op.
    De Helix heeft qua speelgevoel echter iets kunstmatigs,de Kemper is net iets "echter".

  8. #808
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De Helix heeft qua speelgevoel echter iets kunstmatigs,de Kemper is net iets "echter".
    Ik vind de kemper qua reactie behoorlijk als een versterker.
    Maar de effecten zijn echt ruk.
    Nou ja, ruk, in een live situatie voor een beetje boost, beetje delay en zo is het goed genoeg (voor mij in ieder geval), maar mijn eventide eclipse, om maar een dwarsstraat te noemen, maakt compleet gehakt van de effecten van de kemper.

  9. #809
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Je koopt ook geen Kemper voor de effekten maar de delays zijn in mijn oren echt goed net als de reverbs ook de wahs zijn prima en meer heb ik gewoon niet nodig.

  10. #810
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Je koopt ook geen Kemper voor de effekten maar de delays zijn in mijn oren echt goed net als de reverbs ook de wahs zijn prima en meer heb ik gewoon niet nodig.
    Ja heb ik ook.
    Die delay schijnt meer een studio delay te zijn, dus feitelijk achter de speakercab pas toegevoegd.
    Schijnt een behoorlijk verschil te maken als je de delay voor de amp zet. Zelf nooit de behoefte gehad om het te proberen overigens.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top