Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 72 van 90 EersteEerste ... 2262707172737482 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 711 t/m 720 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #711
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Ik vind alle sounds in die video geluiden die ik prima live zou kunnen gebruiken.

  2. #712

    Standaard

    Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...

    De Kemper is meer een 'Zwitsers zakmes'... voor Sessiemuzikanten / Coverbandgitaristen... waanzinnig.
    Speel je in een Bluesband... blijf lekker je Fender amp met Tubescreamer gebruiken... blijft heerlijk.

    Maar met de Kemper (denk 2500,- met remote)... heb je Honderden amps in handbereik (goeie profile... 10,- per sound)... vervolgens een waaaaanzinnige effectunit... Gratis updates als er weer waanzinnige delays gemaakt zijn... tja...

    Ik gebruik de Kemper al bijna 5 jaar (In Ear)... blijft een feest... en af en toe met een brullende amp met wat pedalen spelen... ook heerlijk... Maar ik blijf de Kemper TE GEK vinden!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  3. #713
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...

    De Kemper is meer een 'Zwitsers zakmes'... voor Sessiemuzikanten / Coverbandgitaristen... waanzinnig.
    Dat laatste, zeker waar.
    Dat eerste, logisch, dat roepen ze over zichzelf af, door dat ding te omschrijven als versterker-kopieerapparaat, en eigenlijk geen eigen sound te bieden. Dat is niet erg, maar ik denk dat het dan niet meer dan menselijk is dat mensen gaan vergelijken....Ik kan dat ook niet laten.

  4. #714
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Ja oke, maar als je dat wil vergelijken moet je een versterker profilen en exact die versterker opnemen (of een direct profile maken en over dezelfde cab laten lopen).

    Nu is het een beetje of ik jou vraag een pagina uit een boek te kopiëren, zelf een een kopie uit dat boek maak en dan ga vergelijken of er dezelfde tekst op staat.

  5. #715
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Absoluut.
    Verder klinken ogenschijnlijk dezelfde versterkers ook lang niet altijd hetzelfde.

  6. #716
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...
    Kemperfans: De Kemper klinkt precies zoals een buizenversterker!
    Iemand anders: Nou, nee, luister maar.
    Kemperfans: Je moet ze ook niet vergelijken. En je hebt wel 100-den net-niet geluiden aan boord!

    Wat is het nou?

    PS: ik las laatst dat Timo z'n Kemper ook ingeruild heeft voor een klein Revv buizenbakje bij Delain.

  7. #717
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.

  8. #718
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Kemperfans: De Kemper klinkt precies zoals een buizenversterker!
    Iemand anders: Nou, nee, luister maar.
    Kemperfans: Je moet ze ook niet vergelijken. En je hebt wel 100-den net-niet geluiden aan boord!

    Wat is het nou?
    Ik zou zeggen; lees de vorige reacties.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #719
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.
    Eens. Niks meer aan toe te voegen.

  10. #720
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar een buizenversterker is ook een compromis, alleen worden daar de onhebbelijkheden van geaccepteerd, toch?

    In het amateurcircuit, waar je ook zo nu en dan met amateur geluidsmensen te maken hebt, is het geluidstechnisch ook niet zelden een compromis.....ik ben soms in ieder geval best verbaasd over het uitversterkte geluid door de FOH.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 augustus 2019 om 07:13

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top