Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 78 van 90 EersteEerste ... 2868767778798088 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 771 t/m 780 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #771
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Discussie buizen vs modeling is toch allang passé? who cares...
    Wat ik wel interessant vind
    Ik volg de YT van Doug & Pat sinds het begin
    ouwe knakkers met oude les pauls en een oude AC10 met een fantastische toon
    die laten hun vintage amps Kempernizen en kijken wat hun oren dan doen
    ik vroeg aan Pat waarom die ommezwaai naar digital
    hij zei, those vintage amps are delicate and you cant use a Marshall on full these days so...
    dat lijkt me de juiste reden, of het nut heeft
    en dat is iets wat je enkel voor jezelf kan bepalen
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #772
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Geen commentaar op de rest van je post want ik kan me wel vinden in wat je zegt (ieder moet kijken wat voor hem/haar het best werkt) maar wat je hier zegt klopt niet. Vanaf de eerste buizenamps is er veel veranderd, verbeterd, verder ontwikkeld (meer vermogen, efficienter, ttonregeling, negatief feedback etc.). Denk bijvoorbeeld ook aan de master volume en het cascading principe waar Mesa Boogie ooit mee kwam, en zo is er nog wel meer te noemen natuurlijk (fx loops, ingebouwde attenuators).
    Okay, en hoe lang is dát nou geleden? Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

    FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.

  3. #773
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De line 6 pod bestaat ook ca 20 jaar of zo. Wat dat betreft is er ook niks nieuws gekomen dan variaties op het thema "ik doe digitaal oude versterkers na".
    Ook bijvoorbeeld het online uitwisselen van presets en zo is niet nieuw, dat deed ik in 1997 ook al met de rocktron voodu valve.

  4. #774
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Okay, en hoe Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

    FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.
    De tube amp is redelijk uitgedesigned. Dat is een goed ding. Beter wordt het niet en het behoud zijn waarde.
    Modeling is nog lang zo ver nog niet en dat betekent dat je iets koopt dat nog beter kan en gaat worden en strak met iets verouderds zit en dat is een slecht ding.
    Is niet erg maar om dat om te draaien en dat als positief te bestempelen is een beetje raar.

    De piano is al heel lang hetzelfde, keyboard zijn dus veel beter. Typische denkwijze.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #775
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat een tube amp zijn waarde behoud durf ik nog wel te betwijfelen.
    Ik heb de afgelopen tijd wat zooi op mp geknikkerd en eea is gewoon geen vraag naar. Wat is dan de waarde als niemand het wil hebben?

  6. #776
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat een tube amp zijn waarde behoud durf ik nog wel te betwijfelen.
    Ik heb de afgelopen tijd wat zooi op mp geknikkerd en eea is gewoon geen vraag naar. Wat is dan de waarde als niemand het wil hebben?
    MP is ook een beetje dood aan het gaan...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #777
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Zijn waarde behouden in het licht van niet outdated, dat was de context
    sorry als dat niet duidelijk was
    ik kan natuurlijk geen bindende uitspraken doen over individuele gevallen
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #778
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zijn waarde behouden in het licht van niet outdated, dat was de context
    Ah zo, ja, ok, ik ben weer bij

  9. #779
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Okay, en hoe lang is dát nou geleden? Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

    FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.
    Dat is inderdaad al weer een tijd geleden. Innovatie kan zijn radicaal (een totaal nieuw product, of de productiewijze), maar ook incrementeel (dus geleidelijk, in kleine stappen, het perfectioneren van een concept). De extra features: dat klopt, dat heeft niet direct betrekking op de buizentechnologie. De master volume en cascading is dat natuurlijk wel, de negative feedback loop is dat natuurlijk ook.

    Mijn opmerking had betrekking op jouw stelling dat er sinds de uitvinding van de buizenversterker geen innovatie meer heeft plaatsgevonden. Dat is dus onjuist. Als je zegt de afgelopen 20 jaar: ja, in die periode is inderdaad veel minder gebeurd, wellicht zou je de kleine 5 watt ampjes of de andere mini amps die je bijvoorbeeld via de headphone uitgang laat werken enzo. Maar als jij nou inderdaad had gezegd de afgelopen 20 jaar is er niet veel meer veranderd dan zou ik ook niks gezegd hebben. Maar je zei sinds de uitvinding. En dat is dus niet zo, daarom heb ik de stelling die je hier poneert bekritiseerd. Heel lang (jaren 40, 50 en vroege jaren 60) was natuurlijk het probleem dat de versterkers niet hard genoeg gingen en/of niet erg efficient waren (dus vooral erg veel warmte produceerden), of erg snel vervormden (dat vond men aanvankelijk helemaal niet mooi). Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkeling van de Fender Tweed via blonde / brown face naar blackface en silverface. Het doel was een amp die hard kon en zo lang mogelijk clean bleef. Dat was voor die tijd allemaal heel vooruitstrevend, technisch bepaald niet eenvoudig, en heel innovatief. En daar is toen ook heel hard aan gewerkt (onderzoek naar gedaan, veel getest en geexperimenteerd etc.)

  10. #780
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Niemand de editor uitgeprobeerd?Hij is er!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top