Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 71 van 90 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #701
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Het nadeel van al die profiling dingen is dat ze nabootsen wat al geweest is maar er iets aan toevoegen is natuurlijk ook belangrijk . Stilstand is achteruitgang. Wat voegt een kemper of een helix toe aan het huidige versterkerarsenaal wat iedereen wil gebruiken?
    Wat kun je überhaupt met een versterker nog toevoegen aan de sounds die er al zijn? Alles is toch al gedaan. Noem mij 1 versterker van de laatste pakweg 10 jaar die nog een vernieuwende sound heeft gecreëer.

  2. #702
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Wat kun je überhaupt met een versterker nog toevoegen aan de sounds die er al zijn? Alles is toch al gedaan. Noem mij 1 versterker van de laatste pakweg 10 jaar die nog een vernieuwende sound heeft gecreëer.
    Al die buizenversterkertjes met weinig wattage?

  3. #703
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik ben sceptisch; en iedere keer dat ik een Kemper hoor denk ik dat ze nog lang niet zo ver zijn. En dan hebben ze bij Andertons 10-tallen profiles gekocht en getest en zetten ze er eentje tegenover een JTM45.



    SPOILER: de Kemper zuigt apeballen.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 19 augustus 2019 om 21:34

  4. #704
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Ik heb gekeken tot 12 min en op een telefoon.
    Sowieso hoor ik veel verschil en merk ik dat ik na iedere switch echt ff moet wennen.
    Ander ding wat opvalt is dat de sounds niet echt gelijk zijn qua gain, dat maakt het ook niet makkelijker.

    Daarnaast zegt Chapman bij de Kemper dat de bass overgecompenseerd is waardoor hij herkent dat het niet de echte is. Daarna is hij verbaasd dat het geen MBritt profile is, waarop Captain zegt dat die minder bass had. ‘Because that is real’, reageert Chapman.

    Afgezien van de hoorbare verschillen heb ik wel wat vraagtekens of het niet wat beter gematcht had kunnen worden, want dat lijkt me toch niet zo best gelukt hier.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #705
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ben sceptisch; en iedere keer dat ik een Kemper hoor denk ik dat ze nog lang niet zo ver zijn. En dan hebben ze bij Andertons 10-tallen profiles gekocht en getest en zetten ze er eentje tegenover een JTM45.



    SPOILER: de Kemper zuigt apeballen.
    Helemaal mee eens! De JTM wint het op alle fronten ondanks dat de Kemper de Britt profiles had in dit filmpje.
    Het enige voordeel wat die units hebben tov de JTM is flexibiliteit. Maar dat kan je met pedalen oplossen deels.

  6. #706
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Volgens mij is het een profile van TopJimi toch? TJ-JTM 45 low

    De Michael Britt profiles beginnen toch met MB in de naamgeving?
    Laatst gewijzigd door AoDf; 20 augustus 2019 om 07:04

  7. #707
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Helemaal mee eens! De JTM wint het op alle fronten ondanks dat de Kemper de Britt profiles had in dit filmpje.
    Je negeert dus dat ze in het filmpje zeggen dat ze geen MBritt profile gebruiken, en ook in mijn vorige post pik je het niet op.

    Je mag vinden wat je vindt hoor, maar je hent wel erg selectief in de informatie die je oppikt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #708
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm...in dit filmpje was mijn persoonlijke voorkeur nr 1, de echte amp, en de helix beviel me het minst.
    Er is ook een filmpje waarbij de kemper vergeleken wordt met amps door dat ox box ding, en daar haf ik meer dan eens dat ik de Kemper als voorkeur had.
    Dat zegt misschien meer over de ox box vs de boss tube expander dan dat de kemper slecht is, en dan nog onder voorbehoud van de profiles.

  9. #709
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Ik denk dat het toch altijd lastig is om iets via een filmpje te beoordelen. Je ziet hier een lichtend voorbeeld. Persoon A heeft eea ingesteld om zo veel mogelijk op elkaar te laten lijken en B doet een blinde test. Maar A heeft al behoorlijk gefaald, dus wat zegt dat dan over de rest van het filmpje? Daar gaat het dus al mis.
    Dan heb je nog mensen als Arjan die, terwijl ze in het filmpje zeggen 'hey, het is geen Michael Britt profile' daaruit halen 'ze gebruiken zelfs een Michael Britt profile' en dan zeggen 'zie je wel dat ik gelijk had'.

    Het enige harde conclusie die je hieraan kan verbinden is dat Arjan de informatie eerst aanpast aan zijn beeld voordat ie 'm opslaat.

    Verder vind ik 'hoor je het verschil of niet' sowieso een non-discussie.
    Want het is naar mijn mening

    A) Niet relevant.
    Ik zit van de week weer te kijken naar bijvoorbeeld dit filmpje

    https://youtu.be/h4k4RJ5my18

    of deze

    https://www.facebook.com/JoshMyersGu...1151424333411/

    En dan vind ik dat dat heel lekker klinkt. Stel nou dat iemand deze versterkers in het echt ernaast gaat zetten en dan blijkt dat je verschil hoort… wat dan?

    B) Onzinnig.
    Je kan ook twee JVM’s kan afstellen waarbij de een beter klinkt dan de ander. En dat oordeel nog kan afhangen van aan wie je het vraagt.



    Iedereen mag overigens vinden wat ie wil hoor. Als je Kemper niks vind prima, maar zo'n filmpje zegt mij niet zo veel.

  10. #710
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik zit van de week weer te kijken naar bijvoorbeeld dit filmpje

    https://youtu.be/h4k4RJ5my18
    En welke sound vind je daarvan ok? Beide Marshalls zijn nogal "poppy", "hifi" en "netjes". Dus alles wat een Marshall niet is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top