Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
Iemand trouwens nog tips voor een goede koptelefoon? Ik dacht zelf aan de alom geprezen BD DT770. Het liefste zo eerlijk mogelijk. Geen hifi "ellende". Ik zal hem puur gebruiken voor monitoring van de Kemper, en niet om muziek mee te luisteren.
Snap niet dat de DT770 alom geprezen worden, ook binnen het Kemper-kamp. Heb 'm een jaartje geleden besteld, ook vanwege de "goede" ervaringen en aanbevelingen op het Kemper-forum maar ik vond 'm nog duffer en vlakker klinken dan de Philips SBC-HP2000 (van twee tientjes) die ik tot dat moment jarenlang met veel plezier heb gebruikt. Dus na een half uur de DT770 weer terug de doos in en retour Bax.

Twee jaar geleden in de studio twee dagen bijna non stop de Telefunken THP29 op mijn hoofd en oren gehad, perfect geluid. Na wat zoekwerk bleek dat het ding door Direct Sound wordt gefabriceerd, type EX29. Heb er na het DT770-debakel eentje besteld en sindsdien gebruik ik 'm om al mijn sounds thuis te maken en live klinken ze dan minstens zo goed, niet tot nauwelijks nodig om patches aan te passen. Topding.