Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 76 van 90 EersteEerste ... 2666747576777886 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 760 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #751
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    GuitarFactory Oss

  2. #752
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    GuitarFactory Oss
    Heeft francois ook een profiles-assortiment tbv testen? Dat wist ik niet!

  3. #753
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Guitarking had vroegah in ieder geval wat michael britt profiles.
    Aangezien de eigenaar zelf kemper gebruikt hebben ze misschien nog wel meer.
    thanks! ik heb ze een facebook message gestuurd. Ga daar binnenkort testen.

  4. #754
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Heb de profiler stage gekocht, het ding klinkt echt prima, het enige waar ik mee zit is de feel in de oefenruimte.
    Ik speel bluesy muziek, niet teveel gain. Heb een headrush FRFR geprobeerd 112 en tegelijkertijd over de PA in oefenruimte.

    De sound is er wel maar het gevoel niet, ik mis veel in het laag en de feel is gewoon niet chill. Totaal niet tevergelijken met dat je over een fender deluxe reverb speelt. Ik wil die kemper meer qua feel ook naar een echte amp brengen.

    Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?

  5. #755
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?
    Jij verhaalt precies dat wat me altijd aan Kempers stoort. Laatste twee live shows die ik gezien heb (Machine Head en The Unforgiven (Metallica tribute)) speelden ook over Kempers en dat laag is echt ontzettend irritant/nep.

    Zou het helpen als je een poweramp gebruikt en daar een microfoon voor plaatst?

  6. #756
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Heb de profiler stage gekocht, het ding klinkt echt prima, het enige waar ik mee zit is de feel in de oefenruimte.
    Ik speel bluesy muziek, niet teveel gain. Heb een headrush FRFR geprobeerd 112 en tegelijkertijd over de PA in oefenruimte.

    De sound is er wel maar het gevoel niet, ik mis veel in het laag en de feel is gewoon niet chill. Totaal niet tevergelijken met dat je over een fender deluxe reverb speelt. Ik wil die kemper meer qua feel ook naar een echte amp brengen.

    Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?
    De bekende 'amp in the room' kwestie lijkt me. Ik krijg ook nooit het gewenste resultaat met FRFR monitoren. Al moet ik eerlijk zegegn dat de Headrush niet geprobeerd heb.
    Toen ik nog niet IEM speelde en in een 5-persoons rock band had ging mijn Kemper daarom altijd via een Engl 212.
    Nu in een bigband met totaal andere muziek en IEM vind ik de Kemper zo prima.

    Van de Kemper FB pagina die ik vaak wat foto's voorbij komen van Kempers in live situaties en ook daar zie ik regelmatig dat zo'n ding door een cabinet met een microfoon ervoor staat.

  7. #757
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Opvallend is dat, jaag je een Kemper door een gitaar cabinet.
    Volgende stap is vaak dat gitaristen toch weer naar een buizen amp gaan.
    Ed Struijlaart en Jaap Kwakman, 2 bekende gitaristen doorliepen precies datzelfde proces: Kemper met alleen iem, daarna Kemper door een cabinet of zelfs buizenamp en uiteindelijk weer buizenamp plus losse pedals.

  8. #758
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is bij “bluesy muziek” een combo met wat effecten en een Mike er voor niet handiger?

  9. #759
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Combo heb ik ook.
    Alleen wil graag de kemper laten werken, scheelt veel sjouwen, en het is een geweldige recording tool.
    ik zat er inderdaad ook aan te denken om dan maar een poweramp aan te schaffen en em tijdens de repetitie over een koch 4x12 cabinet te gooien die daar toch al staat, kijken hoe dat klinkt. Ik ben benieuwd of ik dan mijn patches moet gaan tweaken, dat lijkt me dan weer niet zo geweldig.

    Het blijft toch wel kutten met die moddeling voor mij. Ben de afgelopen 2 weken meer aan het kutten en tweaken geweest dan aan het spelen. Je wordt er geen betere gitarist door die moddeling meuk. Maar goed, als ik het eenmaal allemaal ingesteld heb en het klinkt goed dan ben ik ook uitgetweaked.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 17 oktober 2019 om 19:21

  10. #760
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Opvallend is dat, jaag je een Kemper door een gitaar cabinet.
    Volgende stap is vaak dat gitaristen toch weer naar een buizen amp gaan.
    Ed Struijlaart en Jaap Kwakman, 2 bekende gitaristen doorliepen precies datzelfde proces: Kemper met alleen iem, daarna Kemper door een cabinet of zelfs buizenamp en uiteindelijk weer buizenamp plus losse pedals.
    Ik weet niet zo goed wat er opvallend aan is. Gitaristen zijn al jaren met allerlei spullen in de weer om het zo te gebruiken zoals het voor hen het beste uitkomt. Als Luke van CAE naar Bogner gaat zegt dat niet dat CAE kut is. En als Jaap Kwakman van een Kemper naar iets anders gaat is daar evengoed geen conclusie aan te verbinden. Behalve dan hij een Kemper heeft gekocht omdat hij daar ooit blij van werd en nu iets heeft gevonden waar hij nog blijer van wordt.

    Ik snap ook niet zo waarom je het nodig hebt steeds met dit soort feiten te gaan schermen. We gaan toch ook niet steeds roepen hoeveel bekende gitaristen allemaal níet (meer) op een Engl spelen om daaraan te verbinden dat Engl kutversterkers maakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top