Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 77 van 90 EersteEerste ... 2767757677787987 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 761 t/m 770 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #761
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik was laatst bij een optreden van The Young River, leuke band trouwens. Die gasten spelen allemaal op Kemper. Ze hadden een beregoed geluid, dus het is allemaal relatief.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #762
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Update: Ik heb nu de kemper op de fx return van mijn boss katana aangesloten en de feel is nu veel beter.
    Dat belooft wat voor wanneer ik em in de oefenruimte aan een 4x12 hang.
    Het enige wat ik nog mis is een echt goed reverb geluid wat uit een deluxe oid komt.

  3. #763
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik snap ook niet zo waarom je het nodig hebt steeds met dit soort feiten te gaan schermen. We gaan toch ook niet steeds roepen hoeveel bekende gitaristen allemaal níet (meer) op een Engl spelen om daaraan te verbinden dat Engl kutversterkers maakt.
    Oeh, die is raak!

    Denk dat Arjan het nog steeds niet zo goed kan accepteren dat modeling ook een oplossing is voor een heleboel gitaristen. Toevallig niet voor hem, maar dat moet iedereen dan ook steeds weten.
    Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel. Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden. Ouwe kutrommel, hopeloos ouderwets en waarschijnlijk deels ook nog verantwoordelijk voor de stikstofproblematiek

  4. #764
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel.
    Als je ziet wat er voor mijn rommel geboden wordt dan lijkt het inderdaad behoorlijk kut te zijn.

  5. #765
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je ziet wat er voor mijn rommel geboden wordt dan lijkt het inderdaad behoorlijk kut te zijn.
    Tja, als het om minimale afschrijving / maximale marktwaarde gaat, kun je op dit moment het beste een Kemper kopen.

  6. #766
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Die gaan tweedehands de goede kant op.
    Of de advertentie nep was weet ik niet (niet verder in verdiept, maar het was wel een account dat al een jaar of 6 bestond), maar vandeweek stond er een kemper inclusief remote voor €1000,-.
    Dan begint het toch te kriebelen om zo iets aan te schaffen en een setje in ears, om eens te kijken hoe dat zou bevallen, op de iets langere termijn dan alleen testen in de winkel.

  7. #767
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel. Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden. Ouwe kutrommel, hopeloos ouderwets en waarschijnlijk deels ook nog verantwoordelijk voor de stikstofproblematiek
    En het malle is dat we dat digitaal zo precies mogelijk proberen na te doen...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #768
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    En het malle is dat we dat digitaal zo precies mogelijk proberen na te doen...
    En nog maller is dat wij als gitaristenvolk het als enige kunnen en blijven volhouden dat het het allemaal nog net niet is, te weten dat het frequentiespectrum en dynamiek van een gitaarsignaal uiterst beperkt zijn. Opeens gaan we ons gedragen als volleerde, uiterst ervaren audiofielen (die in hun vrije tijd niets anders luisteren dan MP3's en Spotify). Ik wil niet generaliseren......

  9. #769
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden.
    Geen commentaar op de rest van je post want ik kan me wel vinden in wat je zegt (ieder moet kijken wat voor hem/haar het best werkt) maar wat je hier zegt klopt niet. Vanaf de eerste buizenamps is er veel veranderd, verbeterd, verder ontwikkeld (meer vermogen, efficienter, ttonregeling, negatief feedback etc.). Denk bijvoorbeeld ook aan de master volume en het cascading principe waar Mesa Boogie ooit mee kwam, en zo is er nog wel meer te noemen natuurlijk (fx loops, ingebouwde attenuators).

  10. #770
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En nog maller is dat wij als gitaristenvolk het als enige kunnen en blijven volhouden dat het het allemaal nog net niet is, te weten dat het frequentiespectrum en dynamiek van een gitaarsignaal uiterst beperkt zijn. Opeens gaan we ons gedragen als volleerde, uiterst ervaren audiofielen (die in hun vrije tijd niets anders luisteren dan MP3's en Spotify). Ik wil niet generaliseren......
    Daar heb je wel een punt ja. Niks is zo plat en gecomprimeerd als mp3’s, YouTube en spotify 😆
    En buizenamps zijn zeker door ontwikkeld!
    Modelling is zeker niet slecht, sterker nog, ik Heb stiekem wel lichte GAS voor een Boss Gt1000. Ken die GT serie erg goed en lijkt me echt een handige tool voor repetities en thuis !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top