Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 88 van 90 EersteEerste ... 38788687888990 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 871 t/m 880 van 893

Discussie: Kemper profiling

  1. #871

    Standaard

    Ik heb een tijdje geleden een interessante workshop bijgewoond van BM en zijn sounds klonken gewoon fantastisch over zijn eigen monitor speakerset. Hij kon er ook erg goed en leuk over vertellen, speelde ook fantastische demo's. Ik ben ervan overtuigd dat zijn packs absoluut de moeite waard zijn. Als ik een Kemper had zou ik ze direct kopen want voor het geld hoef je het niet te laten.

    Vervolgens luisterde ik dezelfde presets over een friedman monitor in een test hokje en toen klonk het allemaal anders, de chemie was gewoon een beetje weg. Als ik kritisch ben dan ligt dat deels aan de ruimte en de type monitor maar niet in de minste mate aan het feit dat ik ook een eigen stijl/sound heb waardoor mogelijk eerder goed gedemonstreerde presets misschien helemaal niet zo goed bij mij passen.

    Het voordeel van de Kemper t.o.v. mijn AX8 is dat je erg veel goede basis presets heb m.b.v. een professioneel pack. Het leuke van mijn AX8 vind ik dan weer dat je een exacte recording van bijv. een 59 SL100 Marshall met GM20 cabinet toch wel goed vanaf scratch kunt nabootsen. Gevoelsmatig ben ik voor mezelf dan nog wat directer met een amp bezig i.p.v een preset. Maar datzelfde zal waarschijnlijk ook goed of misschien nog wel beter kunnen met een Kemper ;-)

  2. #872
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Je kunt bij de Ax8 toch ook de nodige presets/packs krijgen, bv Austin Buddy's naked amp packs?

  3. #873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Je kunt bij de Ax8 toch ook de nodige presets/packs krijgen, bv Austin Buddy's naked amp packs?
    Ik heb er even naar geluisterd maar heb persoonlijk het gevoel dat o.a de BM Kemper packs wel iets professioneler zijn. Maar het is wel goed om te zien dat er voor Fractal Audio ook wat meer pro-gitaristen bezig zijn met het maken van betere presets.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 juli 2020 om 23:16

  4. #874
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Dat is één pack als voorbeeld, er is nog een hoop meer te krijgen voor je Ax8.
    https://forum.fractalaudio.com/forum...t-exchange.94/
    Laatst gewijzigd door Pter; 5 juli 2020 om 11:34

  5. #875
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Vervolgens luisterde ik dezelfde presets over een friedman monitor in een test hokje en toen klonk het allemaal anders, de chemie was gewoon een beetje weg.
    Ja, dat vind ik ook een groot nadeel, maar met een conventionele setup heb je dat ook wel natuurlijk.
    Zo valt "flat response" in FRFR dus per definitie nogal tegen
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 5 juli 2020 om 13:48

  6. #876
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Nieuwe Bert Meulendijk profiles als free download:
    https://www.kemper-amps.com/download...IdNzAYlgJrlxsM

  7. #877
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Misschien een domme vraag trouwens, maar dat hele gebeuren omtrent betaalde profiles lijkt me redelijk gevoelig voor misbruik toch? In die zin dat je je gekochte profiles op zoveel Kempers kan zetten als je wil, of is dat niet zo?

  8. #878
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Lijkt me wel, zullen wel gewoon bestanden zijn. Zelfde met (betaalde) speakerkast ir's, ik heb er een paar. Die bestanden zijn gewoon te delen met anderen.

  9. #879

    Standaard

    Ja, dat zijn gewoon bestanden die je kunt delen (licentievoorwaarden e.d. even negerende natuurlijk). Er zijn ook zat plekken waar je deze bestanden in grote getale kunt vinden. Maar dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel netjes om te betalen voor iets wat je gebruikt en waar een ander tijd in heeft gestopt. In de Kemper community zijn echter wel mensen die eerst een pack downloaden om het te proberen voordat ze het aanschaffen. Dat vind ik nog niet zo gek .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  10. #880

    Standaard

    Na de tests met mijn AX8 en de Kemper ben ik nog een beetje aan het experimenteren geslagen met alternatieve oplossingen. Heb dus voor de grap een Torpedo Cab-M besteld en deze uitgeprobeerd i.c.m. een Egnater M4 4 kanaals buizen preamp met Twin/Deluxe, Rectifier, Vox en Marshall SL modules.

    De eerste indruk van de Torpedo Cab-M was eigenlijk helemaal niet zo goed. Mijn AX8 modeler klonk veel opener en directer. De ingebouwde preamp heb ik vrijwel niet gebruikt omdat ik het met mijn eigen preamps wil testen. De Cab-M had een aantal factory presets die mijn preamp helaas geen goed deden.

    Maar na het tweaken van instellingen kwam er een ander beeld naar voren. Het blijkt dat de parameters van de Torpedo Cab enorm veel invloed op de sound hebben. Na enige tijd was ik in staat om de dynamiek van de buizen voorversterker wat beter te vangen en ook daarbij viel op dat er per preamp relatief veel aanpassingen nodig zijn om de sound goed/beter te maken dan mijn modeler.

    De volgorde die ik heb genomen bestaat uit het kiezen van een buizen preamp uit de Egnater (bijv. de Fender Deluxe). Daarna scrollen door de lijst van speaker cabinets en vervolgens flink experimenteren met de 2 microfoons (vooral type en positie maken echt een enorm verschil). Daarna kies ik een passende eindversterker (SE 6L6 Triode in dit specifieke geval, ook hier veel variatie in de geluidsbeleving en het totale karakter) en tune ik de bijbehorende parameters naar smaak. Uiteindelijk mix ik het geheel af m.b.v. de equalizer.

    Wat mij opviel is dat er best goede maar ook verschrikkelijk slechte resultaten zijn te behalen vanwege de enorme invloed van de parameters. Als het goed uitpakt, lijkt het geheel over mijn mengtafel (HK Audio) iets dichter bij mijn buizenversterker beleving (ik heb er 5 ter referentie) te komen dan mijn AX8 die wat droger klinkt. Er lijkt meer dynamiek in de sound qua beleving en ik hoor gevoelsmatig minder compressie. Disclaimer, niet iedere preamp gaf een geslaagd resultaat. De weg er naar toe was helaas niet eenvoudig maar na een volle dag uitproberen lijken er wel werkbare oplossingen te komen. Ook zou ik misschien wat professionele IR files moeten installeren want ik ben uitgegaan van de stock IRs.

    Ik doe dit trouwens gewoon vanwege sounddesign als hobby en niet om iets als beter/slechter te vergelijken (ik gebruik mijn ervaringen met de AX8 modeler dus meer als eigen referentiepunt). Verder is het leuk om kennis te delen met mede forumleden. Zo wil ik ook nog een keertje een goede buizen amp i.c.m. een load box en IR loader uitproberen ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 15 juli 2020 om 23:35

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top