Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 41 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 410
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Nou, nog een lange weg te gaan dus.
    Cryptisch, geen idee waarop je dat baseert. Maar het zal wel afzeikerig bedoeld zijn.

    Hoe dan ook, het mooie is: je koopt een app. en via een gratis software update krijg je er totaal nieuwe interne functionaliteit bij.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hmmm , vind ik ook best wel een flauwe opmerking .....zekers voor iemand die zoveel over gear praat maar van wie ikzelf heel persoonlijk nog zelden een goede toon heb gehoord met alle kwaliteits gear die je hebt......je zou langzamerhand toch wel moeten weten dat gear maar een gereedschap is en echte goede toon uit je vingers komen............dus Axe , Kemper , CAE , Boner amps etc etc(hahaha) , laat ze allemaal in hun waarde en begin bij jezelf iedereen..........

    Grtzzzz,
    A+

    P.S Nu dat Amp cloning & Tone matching bij FAS gewoon GRATIS erbij komt , is toch echt ongelooflijk.....Service waar weinig firma`s aan kunnen tippen , geldt ook voor G66 trouwens !

  4. #44
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Dat je het op de man speelt, zegt meer over jou dan over mij.

    Ik bedoelde dat de axe-clip helemaal niet klinkt als de youtube-clip.
    En dus heeft Fractal nog wel wat werk. En dat is gebaseerd op het gebruik van mijn eigen oren.

    Ik vind het wel knap dat ze hier mee komen, hoewel profiling volgens hun inferieur was.
    Ze blijven de kampioen van het aanbieden van updates.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    ja inderdaad klinkt het clip anders dan op Youtube MAAR das ook door EVH gespeeld en Axe niet......als EVH erop zou spelen , zou niemand erover vallen.........Bij Kemper hoor je bijv eerst Ola op een buizenamp spelen en daarna geprofiled door de Kemper, speelt Ola erop met exact hetzelfde vingers , gitaar , pickups etc etc etc , heel logisch dat de Kemper een veel preciezere benadering laat horen ....
    Dus je gebruikt je oren wel maar ff beredeneren zou hierbij ook van pas komen........

    Dat ik het op de man speel , klopt...doe ik ook heel zelden maar is gewoon opvallend dat je eigenlijk altijd anti FAS bent , met of zonder goede redenen , maakt mij niet uit.........

    En ik heb van heel veel mensen toch hele toffe clips gehoord met de Axe , terwijl jij al zo lang actief bent hier en overal en je zo weinig laat horen van je gear dmv goede clips te posten ipv bijv slechte youtube filmpjes etc...........je bent absoluut niks verplicht naar niemand toe dus , als je geen zin hebt etc , no problem etc .....maar als je nou direct zo had gereageerd zoals hierboven , komt dat veel positiever over

    Maar goed, ik ga genieten van mijn weekeinde en in afwachting van FAS 6.0 release
    Grtzzzz,
    A+

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Dat je het op de man speelt, .....
    Die aanpak is jou niet geheel onbekend of zal ik je geheugen even opfrissen?

    Er zit een zekere 'toon' - om het beleefd te zeggen - in je reacties en ik vraag me elke keer af waarop die gebaseerd is.

  7. #47
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    ja inderdaad klinkt het clip anders dan op Youtube MAAR das ook door EVH gespeeld en Axe niet......als EVH erop zou spelen , zou niemand erover vallen.........
    Zelfs als EVH hierop zou spelen lijkt die sound niet op de Youtube-clip, er zit veel meer mid en veel minder compressie in die EVH-tone. De basis-tone is gewoon anders en dan maakt de gitaar of wie het speelt weinig uit. Het is niet slim van FAS om dit als voorbeeld te gebruiken want het lijkt alsof ze snel op de profiling trein willen springen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Dat ik het op de man speel , klopt...doe ik ook heel zelden maar is gewoon opvallend dat je eigenlijk altijd anti FAS bent , met of zonder goede redenen , maakt mij niet uit.........
    Klopt, ik krijg de Spaanse spetter van het "you're either with us or against us" gedoe van FAS en hun adepten waarbij elke vorm van kritiek in de grond gestampt wordt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    En ik heb van heel veel mensen toch hele toffe clips gehoord met de Axe , terwijl jij al zo lang actief bent hier en overal en je zo weinig laat horen van je gear dmv goede clips te posten ipv bijv slechte youtube filmpjes etc...........je bent absoluut niks verplicht naar niemand toe dus , als je geen zin hebt etc , no problem etc .....maar als je nou direct zo had gereageerd zoals hierboven , komt dat veel positiever over
    Ik moet toch geen kok zijn om te weten wat lekker is? En als ik dat ben, vind jij niet noodzakelijk mijn eten lekker. Tuurlijk zijn er goeie clips met de Axe, een heleboel zelfs en uiteraard zitten er goeie sounds in. Waarom moet een reactie trouwens positiever overkomen? Als je sugar-coated political correct geneuzel wil, moet je maar op TGP gaan lezen
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #48

    Standaard

    Wat maakt het nou uit of mensen de Snax kut vinden of Cliff een eikel. Het blijft inderdaad allemaal electronisch speelgoed die volgend jaar alweer verouderd is. Gereedschap is het en blijft het. En wat boeit het nou welk apperaat wat kan. Volgend jaar is het allemaal weer beter.

    Ga liever muziek met je vrienden!

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    ja inderdaad klinkt het clip anders dan op Youtube MAAR das ook door EVH gespeeld en Axe niet......als EVH erop zou spelen , zou niemand erover vallen.........Bij Kemper hoor je bijv eerst Ola op een buizenamp spelen en daarna geprofiled door de Kemper, speelt Ola erop met exact hetzelfde vingers , gitaar , pickups etc etc etc , heel logisch dat de Kemper een veel preciezere benadering laat horen ....
    Dus je gebruikt je oren wel maar ff beredeneren zou hierbij ook van pas komen........
    De Tone Matching in de Axe-FX is eigenlijk totaal niet te vergelijken met de Kemper. Dat EVH het niet speelt is een factor (EVH slaat ongelovelijk hard aan, dat hoor je in de vergelijking terug). Wat je ook hoort is dat EVH's geluid dynamiek heeft, terwijl de 'gematchte tone' dat niet heeft. Waarschijnlijk was het resultaat een stuk beter geweest als ze een dynamischer geluid hadden gekozen.

    De tone matching die nu in de Axe-FX zit is niet slecht, en zelfs een mooie vervanging voor Voxengo CurveEQ e.d. Het is alleen niet te vergelijken met de Kemper, die alle aspecten van een versterker profilet. Het enige wat de tone matching doet is de EQ curve van één moment matchen. Het clipje had ongeveer even veel hoog, laag en midden, maar klonk toch heel anders. Dat is omdat alle andere aspecten van het geluid niet meegenomen worden, en er maar +- 1 ms wordt gematcht. De EQ curve van een versterker is dynamisch, en dat is een Match EQ niet.

    Met deze toevoeging heeft de Axe-FX leuke functionaliteit gekregen die al meer dan 10 jaar bestaat. Resurrection Through Carnage van Bloodbath kwam in 2002 uit en gebruikt een gematchde EQ voor de gitaren om ze meer naar een andere plaat te laten klinken. Cliff heeft zijn kans gemist om écht te concurreren met de Kemper. Ik hoop voor hem dat hij snel met een systeem komt dat echt vernieuwend is in plaats van oude wijn in nieuwe zakken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    De Tone Matching in de Axe-FX is eigenlijk totaal niet te vergelijken met de Kemper. Dat EVH het niet speelt is een factor (EVH slaat ongelovelijk hard aan, dat hoor je in de vergelijking terug). Wat je ook hoort is dat EVH's geluid dynamiek heeft, terwijl de 'gematchte tone' dat niet heeft. Waarschijnlijk was het resultaat een stuk beter geweest als ze een dynamischer geluid hadden gekozen.

    De tone matching die nu in de Axe-FX zit is niet slecht, en zelfs een mooie vervanging voor Voxengo CurveEQ e.d. Het is alleen niet te vergelijken met de Kemper, die alle aspecten van een versterker profilet. Het enige wat de tone matching doet is de EQ curve van één moment matchen. Het clipje had ongeveer even veel hoog, laag en midden, maar klonk toch heel anders. Dat is omdat alle andere aspecten van het geluid niet meegenomen worden, en er maar +- 1 ms wordt gematcht. De EQ curve van een versterker is dynamisch, en dat is een Match EQ niet.

    Met deze toevoeging heeft de Axe-FX leuke functionaliteit gekregen die al meer dan 10 jaar bestaat. Resurrection Through Carnage van Bloodbath kwam in 2002 uit en gebruikt een gematchde EQ voor de gitaren om ze meer naar een andere plaat te laten klinken. Cliff heeft zijn kans gemist om écht te concurreren met de Kemper. Ik hoop voor hem dat hij snel met een systeem komt dat echt vernieuwend is in plaats van oude wijn in nieuwe zakken.
    De techniek in de clip is geen profiling en ligt in de basis dicht aan tegen EQ matching. Ik vind het erg vergelijkbare geluiden. Het is overigens de eerste beta.

    Maar het is meer dan EQ matching. Tone Matching in de Axe-Fx vervangt amp modeling niet maar vult deze aan. D.w.z. de dynamics-instellingen, de bij de amp horende tonestack, enz., het is allemaal beschikbaar voor finetuning. En de matching gebeurt niet in ms maar in een aantal seconden (instelbaar).

    Er zijn inmiddels ook andere clips beschikbaar. Niet meer alleen van Tone Matching (nabootsing opname) maar ook van Amp Tone Matching (nabootsing versterker). Waarbij de Tone Matching van het amp-deel gescheiden is of kan worden van de speaker. De gelijkenis is opzienbarend.

    Ik zou niet zo gauw spreken van gemiste kansen. We zitten er midden in. Alles kan gebeuren. Door Fractal, Kemper e.a.
    Begrijp me niet verkeerd, je hoort mij Kemper niet dissen. Integendeel, er zijn veel positieve geluiden over. Mijn enthousiasme voor de Axe dit apparaat betekent niet dat ik op andere apparaten afgeef.

    Feit blijft dat de Axe een apparaat is waar technieken (IR Capture, Tone Matching) aan toegevoegd kunnen worden die er nooit in zaten of beloofd zijn. Zelfs al is het "oude" techniek. Prachtig toch?

    Voor mezelf betwijfel ik trouwens of ik gebruik zal maken van tone matching in welke vorm dan ook. Ik bouw liever mijn eigen geluid en dat lukt aardig. Gisteren traden we op in Borculo: mijn Axe-Fx II met power amp en Scumback M75, naast een Divided by 13. Geen mens in de zaal die kan zeggen dat mijn geluid onderdoet voor zo'n boutique tube amp.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 19 maart 2012 om 00:32
    Alexander van Engelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top