Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 41 EersteEerste ... 263435363738 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 410
  1. #351
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Wat de pro-wereld betreft, zijn het inderdaad FAS en Kemper die er de scepter zwaaien.
    Gewoon lekker kiezen wat voor jou het beste werkt. Of je nou Helix, Axe of Kemper kiest, qua sound doen ze gewoonweg niet voor elkaar onder.
    Niet eens. Helix is toch echt wel minder dan de FAS (heb ze allebei resp gehad)

    EDIT: verder idd lekker kiezen wat voor jou(w budget en wensen) werkt

  2. #352
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Niet eens. Helix is toch echt wel minder dan de FAS (heb ze allebei resp gehad)
    Geldt dat voor de amp modelling, de effecten, of beide?

  3. #353
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geldt dat voor de amp modelling, de effecten, of beide?
    Vooral voor amp modelling, maar ook de tweakability en sommige effecten. Helix is gaaf spul hoor, en 'beter' is in the ears of the beholder, maar ik vind FAS echt stukken beter klinken. Maar ik a) wou wat anders en b) wat portables en c) wou dit keer niet zo veel uitgeven. Vandaar

    Verder wel weer een beetje met DML eens dat t tweaken bij de FAS door sommigen (noem ze fanbois) bijna t hoofddoel lijkt te zijn. Maar goed, dat komt mij ook vaak over buiten t FAS wereldje. Ik vermoed dat voor veel mensen gear en collecteren net zo belangrijk is als gitaarspelen zelf. Soms zie ik mensen met bakken gear en gitaren en dan hoor je ze spelen en dan denk ik.... misschien wat meer oefenen haha. Maar goed, ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in, ik persoonlijk heb minimale gear die puur ter ondersteuning is om live goed te klinken. Ik heb al zo weinig tijd, dan ben ik liever gitaar aan t spelen (oefen trouwens thuis echt 99% van de tijd zonder enige gear aangesloten) dan aan t pielen en verkopen etc. Maar goed, nogmaals, to each his own./

  4. #354
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Vooral voor amp modelling, maar ook de tweakability en sommige effecten. Helix is gaaf spul hoor, en 'beter' is in the ears of the beholder, maar ik vind FAS echt stukken beter klinken. Maar ik a) wou wat anders en b) wat portables en c) wou dit keer niet zo veel uitgeven. Vandaar

    Verder wel weer een beetje met DML eens dat t tweaken bij de FAS door sommigen (noem ze fanbois) bijna t hoofddoel lijkt te zijn. Maar goed, dat komt mij ook vaak over buiten t FAS wereldje. Ik vermoed dat voor veel mensen gear en collecteren net zo belangrijk is als gitaarspelen zelf. Soms zie ik mensen met bakken gear en gitaren en dan hoor je ze spelen en dan denk ik.... misschien wat meer oefenen haha. Maar goed, ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in, ik persoonlijk heb minimale gear die puur ter ondersteuning is om live goed te klinken. Ik heb al zo weinig tijd, dan ben ik liever gitaar aan t spelen (oefen trouwens thuis echt 99% van de tijd zonder enige gear aangesloten) dan aan t pielen en verkopen etc. Maar goed, nogmaals, to each his own./
    Precies mijn probleem: tijd. Als ik thuis speel, zoek ik vooral nummers en solo's uit. Ik heb eigenlijk niet de tijd om presets te gaan maken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #355
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Precies mijn probleem: tijd. Als ik thuis speel, zoek ik vooral nummers en solo's uit. Ik heb eigenlijk niet de tijd om presets te gaan maken.
    Nou ja ik neem mijn sound serieus en spendeer er tijd aan, maar da's eenmalig. Ik ben niet continue gear aan t switchen, gitaren erin en eruit. De sounds en presets en gitaren zijn tools, ik ben geen verzamelaar of tweaker, maar een wannabe gitarist.

  6. #356
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wat ik persoonlijk jammer vind bij Fractal is dat je nadruk de laatste jaren alleen op amp modelling ligt en steeds minder op effecten. Bij mij is het juist andersom. Wat heb je aan 500 amps en 1000 cabs? Kost te veel tijd om het allemaal uit te proberen en eigenlijk heb je maar een paar van die modellen nodig. Meer is niet altijd beter. En het kan niet allemaal top kwaliteit zijn als je zo veel models heb.

    Dat is een beetje de reden dat ik (nog) niet overstap naar de III.
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 maart 2018 om 12:11

  7. #357
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik zou juist wel geïnteresseerd zijn in goede amp en speaker sim zonder echte nadruk op effecten. Maar misschien is dat meer het domein van Kemper.

  8. #358
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zou juist wel geïnteresseerd zijn in goede amp en speaker sim zonder echte nadruk op effecten. Maar misschien is dat meer het domein van Kemper.
    Inderdaad, da's meer het domein van de Kemper. Welkom!

  9. #359
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar die lijkt (op het eerste gezicht) weer wat beperkt om je eigen fx unit(s) toe te voegen.
    Ben benieuwd of die binnenkort nog een opvolger krijgt. Volgens mij bestaat die inmiddels ook alweer een jaar of 6.

  10. #360
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar die lijkt (op het eerste gezicht) weer wat beperkt om je eigen fx unit(s) toe te voegen.
    Ben benieuwd of die binnenkort nog een opvolger krijgt. Volgens mij bestaat die inmiddels ook alweer een jaar of 6.
    Zit in ieder geval één FX-loop (mono send / stereo return) op, weet niet of dat voor jou voldoende is.

    Vooralsnog komt er geen opvolger, Kemper hanteert hetzelfde principe als met zijn Virus synthesizers, dus koop eenmalig de hardware en krijg ongeveer 10 jaar lang gratis updates, voordat er een nieuwe hardware versie komt. Zoiets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top