Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 41 EersteEerste ... 253334353637 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 410
  1. #341
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    iK WEET NIET of er meer of minder parameters zijn hoor.

    Je lijkt nogal denigrerend te doen over Fractal spelers.
    Luister nog even naar het vergelijkingsfilmpje, van 0:17 tot 0:21.

    Ja, dat lijkt nogal.

  2. #342
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ja, dat lijkt nogal.
    Zo komt het over inderdaad. Ik snap wel waar het vandaan komt. Bij iedere update moet je inderdaad weer wat aan je geluid sleutelen als er belangrijke zaken zijn veranderd. Maar je hoeft niet iedere update te draaien. Ik sla veel updates over en update hem misschien 2 keer per jaar. Ik ga ook niet al mijn presets steeds aanpassen, alleen wat kleine dingen. Ik gebruik ook maar een handjevol versterker en cab modellen. Mij gaat het meer om de effecten en wat je met de routings kan. Andere draaien wel iedere update en zijn meer aan het tweaken. Maar goed je mag blij zijn dat Fractal hun producten steeds probeert te verbeteren en dat je er niet steeds voor hoeft te betalen. Ik ken weinig andere bedrijven die dat zo doen. Vaak laten ze hun producten snel in de steek en maken weer iets nieuws ipv de oude versie te updaten. Bij Fractal zit daar steeds toch pakweg drie jaar tussen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #343
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bij Fractal zit daar steeds toch pakweg drie jaar tussen.
    Je bedoelt dat er bij Fractal steeds drie jaar zit tussen het uitbrengen van een nieuw model / nieuwe hardware?
    Bedrijven die dat exact hetzelfde doen: Line6 en Boss, en dan praat je toch over een heel andere prijsklasse.

    Paar posts terug had iemand het er over dat in zeven jaar tijd zelfs vier verschillende versies van de Axe FX II zijn uitgebracht.

    Inderdaad grote kans dat de III ervoor zorgt dat de waarde van de II behoorlijk keldert en je voor relatief weinig geld een belachelijk goede processor kan kopen.

  4. #344
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Die waarde is al gekelderd de minuut dat de III uit kwam. Zo gaat dat altijd met alle gear

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Paar posts terug had iemand het er over dat in zeven jaar tijd zelfs vier verschillende versies van de Axe FX II zijn uitgebracht.
    Ja maar De Axe II en III in de lijn de lijn van Ultra zien. De AX8 en FX8 zijn beide floorboards en andere apparaten. Die kun je niet onder 1 noemer scharen.

    De Axe II is 2011 uitgekomen. Er zit dus 7 jaar tussen de II en III. Van de II zijn de mk1 en mk2 en de XL. De mk1 en mk2 zijn nagenoeg hetzelfde en de XL is ook hetzelfde qua sound heeft alleen wat meer opslag. De III is pas echt anders.

    Het ging mij om de firmware updates. Boss heeft zijn producten nooit zo vaak geupdate qua firmware dan Fractal. Dus die doen niet hetzelfde. Line 6 weet ik niks van.
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 maart 2018 om 09:01
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #345
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Die waarde is al gekelderd de minuut dat de III uit kwam. Zo gaat dat altijd met alle gear



    Ja maar De Axe II en III in de lijn de lijn van Ultra zien. De AX8 en FX8 zijn beide floorboards en andere apparaten. Die kun je niet onder 1 noemer scharen.

    De Axe II is 2011 uitgekomen. Er zit dus 7 jaar tussen de II en III. Van de II zijn de mk1 en mk2 en de XL. De mk1 en mk2 zijn nagenoeg hetzelfde en de XL is ook hetzelfde qua sound heeft alleen wat meer opslag. De III is pas echt anders.

    Het ging mij om de firmware updates. Boss heeft zijn producten nooit zo vaak geupdate qua firmware dan Fractal. Dus die doen niet hetzelfde. Line 6 weet ik niks van.
    DML is gewoon een knorrige FAS hater. Haters gonna hate and all that. Line6 Helix wordt (ook relatief vaak geupdate).

  6. #346
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    DML is gewoon een knorrige FAS hater. Haters gonna hate and all that. Line6 Helix wordt (ook relatief vaak geupdate).
    Hater is wel een heel groot woord. Noem het maar extreem-kritisch

    In welk "kamp" je ook zit, we zitten met z'n allen in een te gek tijdperk.

  7. #347
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    JA dat zeker. Meer tweaken dan spelen, te gek toch?!


  8. #348
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Hahahaha. Ik doelde meer op de (softwarematige) beschikbaarheid van nagenoeg alle amps, effecten en speakers die je je maar kan wensen.

    PS. ik haat progressive metal

  9. #349
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je ziet steeds meer pro's die hun sound uit FAS halen. Ik zag laatst een interview met Neal Schon die het allemaal een stuk gecontroleerder en makkelijker vindt, zeker als je met in-ears speelt. Ik was onder de indruk van zijn sound, maar dat ligt misschien aan Neal Schon zelf, want al die te gekke licks schudt hij erg losjes uit de mouw.
    In de studio zijn het inmiddels volledig geaccepteerde tools. Zelf ben ik nog niet aan de FAS omdat ik niet zo'n tweaker ben. ik ben van plug and play, maar haat dit soort apparaten absoluut niet. FAS (en ook de concurrenten) wordt steeds beter, goedkoper en compacter. Dus misschien piep ik over 5 jaar heel anders. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #350
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Wat de pro-wereld betreft, zijn het inderdaad FAS en Kemper die er de scepter zwaaien.
    Gewoon lekker kiezen wat voor jou het beste werkt. Of je nou Helix, Axe of Kemper kiest, qua sound doen ze gewoonweg niet voor elkaar onder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top