Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 41 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 410
  1. #301
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ok, dank voor de info. De link die je erbij geeft werkt niet.
    Hoef je nu om je MCF te updaten het niet meer via MIDI te doen? Ik zit nog op FW 1.0 voor de MCF en wil binnenkort updaten naar de nieuwste FW.
    Alleen Midi-kabeltje nodig tussen Axe en MFC.
    http://forum.fractalaudio.com/mfc-di...-firmware.html
    Alexander van Engelen

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Het ging me eigenlijk meer om deze zin:
    Send the new firmware with a MIDI librarian, such as MIDI-OX or SysEx Librarian, from your computer to the Axe-Fx II. This should result in a succesful update.

    Met de fractal bot heb ik dus nog steeds een MIDI programma'tje nodig? of kan het ook via de CAT kabel?
    sorry voor de dummy vragen, maar ik heb mijn MCF nog nooit geupdate.

  3. #303
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Nee, geen MIDI-programmaatje meer nodig. Alleen Fractal-Bot.
    Verder met de verbindingen en instellingen zoals vermeld in die link.
    Alexander van Engelen

  4. #304

    Standaard

    Na een update doet de led flash bij tap tempo het niet meer, hoe krijg ik die weer werkend?

  5. #305
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Na een update doet de led flash bij tap tempo het niet meer, hoe krijg ik die weer werkend?
    LED flash op MFC?
    I/O > SendRealTimeSysex moet op ALL staan.
    Alexander van Engelen

  6. #306

    Standaard

    Yup! Thnx, doet het weer. Ook de tuner is weer back in bizz.
    Moest die parameter voor de update veranderen, maar had em niet teruggezet.

  7. #307

    Standaard

    Nog een dingetje: Pedaal 1 werkte voorheen als volumepedaal, was default instelling lijkt me, maar die werkt ook niet meer als zodanig... hoe fix ik dat?

  8. #308

    Standaard

    Niemand een idee?

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Mannen, ik heb een vraag omtrend patches van de Axe, maar eigenlijk meer in general. Ik maak gebruik van zeven patches, die allemaal exact dezelfde amp(s) en effecten bevatten, alleen is de on/off-state per patch anders. Bijvoorbeeld mijn Rhythm Clean heeft Amp 1 aan (clean) en een compressor, terwijl in Phat Lead de tweede amp (dirt) aan staat met Delay 1 (dotted eighth).
    De Axe-FX (Ultra) is momenteel de enige unit die ik gebruik. Ik gebruik een Ground Control Pro om de Axe van patches te laten wisselen en heb per patch 8 Instant Access knoppen (amp select, drive, compressor, tap tempo, flanger/modulation, chorus, delay1 en delay2). Die Instant Access knoppen kunnen ingesteld worden als "Transmit with patch change". Hierdoor is het mogelijk om al mijn zeven patches binnen een enkele patch te huisvesten, en de GCP zorgt ervoor dat schakelen hetzelfde oplevert als met zeven losse patches.
    Voorheen gebruikte ik teveel effecten en paste niet al mijn blokken in een enkele patch, maar ik heb wat gekortwiekt en nu past het wel. Ik vind het fijn om een IA toe te wijzen aan amp-channel en volgens mij kan je niet via MIDI CC een ander Amp Model kiezen (dat zou processor power besparen). De vraag is: waarom zou ik het eerste (zeven verschillende maar identieke patches) verkiezen boven het tweede (een patch waarin meerdere effecten tegelijk worden geschakeld)?
    Een groot voordeel van de tweede methode zou zijn dat ik niet als ik een effect tweak dat zes keer hoef te kopiëren. Het wil nog wel 'ns gebeuren dat ik een parameter een klein beetje verander en dan ben ik langer bezig met kopiëren dan het tweaken zelf.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 12 juli 2013 om 11:27

  10. #310
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Als je in het 2e scenario alles goed instelt, dan kun je "gapless" schakelen tussen sounds. Want je schakelt wel tussen presets op de GCP, maar op de Ultra blijft dezelfde preset actief. Terwijl er in scenario 1 er altijd een (heel) korte onderbreking zal zijn in het signaal.

    Ten tweede, als je alles goed instelt, werkt spillover ook beter in scenario 1 dan in 2.

    In feite creeer je op deze wijze iets wat in de Axe-Fx II "scenes" genoemd worden.

    Hiervoor zal waarsch wel vereist zijn, dat je de 7 presets op de GCP "mapt" naar je eerste preset op de Ultra.
    Alexander van Engelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top