Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 41 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 410
  1. #271

    Standaard

    Zo, de Mission pedalen zijn binnen en alles werkt naar behoren. Wat ongelofelijk simpel om alles meteen een het werk te krijgen, dat ben ik uit het verleden wel eens anders tegen gekomen...

    Hoe gebruiken jullie je expressie pedalen? Uiteraard in de standaard manieren als wah, whammy en volumepedaal. Maar zijn er nog meer creatieve manieren?

    Ik ben ergens het idee tegen gekomen om zowel het master volume als het level volume in een ampblock aan in tegengestelde richting aan 1 pedaal te koppelen. Op die manier zou je moeten kunnen spelen met verschillende gain/sustain instellingen. Ik krijg dit echter niet ingesteld. Ik zou denken dat ik dit voor elkaar krijg door in het modifier kanaal de ene (master volume) in te stellen als een stijgende lijn zeg maar (start 0%, mid 50%, end 100%) en de andere (level volume) als een dalende lijn (start 100%, mid 50%, end 0%). Desondanks worden beide parameters op dezelfde manier aangestuurd: 0% in de hielpositie, en 100% bij het pedaal vol open. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit anders aan moet pakken?
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  2. #272
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik gebruik drie expressiepedalen voor van alles en nog wat. Delay level, volume swell, wah. Verschilt per preset. Eentje gebruik ik standaard om te 'morphen' tussen twee amps, eentje volledig clean met chorus, de andere met drive zonder chorus. Zo kan ik heel snel omschakelen tussen clean en drive. Vind ik een stuk makkelijker dan op de schakelaars trappen. Bovendien heb je geen last meer van plops en onwenselijke bijgeluiden als je via een schakelaar van Amp A naar B gaat. Dat was het geval en was erg irritant om steeds die harde plop te horen.

    verder gebruik ik nog een extra Boss dual footswitch voor delay tempo (vind ik ook niet handig via de schakelaars van de MCF) en delay kwartnoot/achtste punt.
    Laatst gewijzigd door apekop; 2 maart 2013 om 11:46

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit anders aan moet pakken?
    Zorg dat ook de Min en Max parameters goed zijn ingesteld.
    Alexander van Engelen

  4. #274
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2006
    Locatie
    almere
    Berichten
    153

    Standaard

    Hallo allen.

    Vraagje over mijn axe fx ultra ism behringer fcb1010 uno

    Ik wil een tap tempo delay instellen. Ik heb het voor elkaar gekregen om met de behringer de tap tempo op het voorpaneel te bedienen. Maar dit heeft niks met mijn delay block te maken. Huh? Ik wil dus door middel van tappen op de behringer de snelheid van mijn delay block instellen tijdens het spelen. Help.

    Groetjes,

    Vincent
    Don`t eat that yellow snow.

  5. #275
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincedepooh Bekijk bericht
    Hallo allen.

    Vraagje over mijn axe fx ultra ism behringer fcb1010 uno

    Ik wil een tap tempo delay instellen. Ik heb het voor elkaar gekregen om met de behringer de tap tempo op het voorpaneel te bedienen. Maar dit heeft niks met mijn delay block te maken. Huh? Ik wil dus door middel van tappen op de behringer de snelheid van mijn delay block instellen tijdens het spelen. Help.

    Groetjes,

    Vincent
    Kies in het Delay block een Tempo, bijv. 1/8 dot (i.p.v. een bepaald aantal ms).
    Dan gaat de Delay luisteren naar jouw tap tempo.
    Alexander van Engelen

  6. #276

    Standaard

    Wellicht ten overvloede maar hier een linkje naar een Pete thorn video die belooft een paar Axe-Fx tone match presets te willen delen:

    http://www.youtube.com/watch?v=5Pi7qvAegV4
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 maart 2013 om 19:24

  7. #277
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    En ze zijn goed, kan ik je zeggen.
    Alexander van Engelen

  8. #278
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Vandaag Wet/Dry gespeeld op repetitie, met een Marshall DSL halfstack en Fender combo. Axe-only, héél erg nice.

  9. #279
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Kreeg de mogelijkheid om een Atomic Reactor CLR te testen.
    En de hype is waar, het is zonder twijfel de beste FR monitor die ik tot nu toe heb mogen horen.
    Geluid is zeer gebalanceerd, en erg vergelijkbaar met mijn Adam studio monitors.
    Het ding is compact (niet licht), kan keihard, en klinkt ook als "backline amp" uitstekend.
    De vorige "hype", de RCF 12SMA, is een prima monitor, maar de CLR steekt er wat mij betreft duidelijk bovenuit.
    Alexander van Engelen

  10. #280
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    de passieve of actieve versie?
    nadeel is wel als je stereo speelt dat je al twee van die monitors nodig hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top