Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 41 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 410
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Yep, ik heb zojuist voor 110 euro een Ultra aangeschaft want ik was onder de indruk. Verkoper had een II gekocht, die klinkt idd nog een stukje beter maar is het me voorlopig niet waard.
    110 euro????

    Enne, gefeliciteerd!
    Alexander van Engelen

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    110 euro????

    Enne, gefeliciteerd!
    Haha typo, ik zat in de trein op m'n mobiel; moet natuurlijk 1100 zijn. Ik zag ze meestal voor 1200-1300 gaan dus vond het een superdeal. 13 euro voor een treinkaartje en gelijk ook de II gehoord .
    Aangesloten op m'n hifi set (PMC speakers) en langs alle patches gegaan. Het meeste is niet bruikbaar maar er zitten een paar patches in die voor inspiratie en voorbeelden zullen zorgen. Daarna heb ik 'm aangesloten op m'n rack (ENGL 930/60 poweramp en ENGL PRO 212 cabinet) ennuh... de eerste random clean sound die ik pakte (Brownface) blies de ENGL SE compleet weg. Man dat had ik niet verwacht.
    Voor de lead pakte ik Das Metall en hoewel die meer tweaking nodig heeft klonk deze patch ook al zéér overtuigend. Het zou best wel eens kunnen dat de Axe mijn preamp dus gaat vervangen. Of dat via een gitaar eindtrap of FRFR zal gebeuren kan ik nog niet zeggen; daarvoor moet ik eerst eens lekker gaan spelen. Ook de effecten ken ik nog niet, maar de eerste indruk is zeer goed.
    Wat me vooral verbaasde was het gemak van de UI. Ik kom net van de Lexicon MPX G2 en da'eecht een hel. Ik heb de afgelopen week wat tutorials van de Axe bekeken en deze unit zit zo eenvoudig in elkaar. Ik kon bij de verkoper al precies instellen wat ik wilde .

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het zou best wel eens kunnen dat de Axe mijn preamp dus gaat vervangen.
    Told ya ...
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Told ya ...
    . Ik zal voorlopig mn topic met rust laten, anders worden jullie helemaal gek . Maar ik had al het gevoel dat de ENGL SE toch niet helemaal mijn ding was. Nu oppassen dat ik niet een andere (echte) versterker toe wil voegen .

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Haha typo, ik zat in de trein op m'n mobiel; moet natuurlijk 1100 zijn. Ik zag ze meestal voor 1200-1300 gaan dus vond het een superdeal. 13 euro voor een treinkaartje en gelijk ook de II gehoord .
    Aangesloten op m'n hifi set (PMC speakers) en langs alle patches gegaan. Het meeste is niet bruikbaar maar er zitten een paar patches in die voor inspiratie en voorbeelden zullen zorgen. Daarna heb ik 'm aangesloten op m'n rack (ENGL 930/60 poweramp en ENGL PRO 212 cabinet) ennuh... de eerste random clean sound die ik pakte (Brownface) blies de ENGL SE compleet weg. Man dat had ik niet verwacht.
    Voor de lead pakte ik Das Metall en hoewel die meer tweaking nodig heeft klonk deze patch ook al zéér overtuigend. Het zou best wel eens kunnen dat de Axe mijn preamp dus gaat vervangen. Of dat via een gitaar eindtrap of FRFR zal gebeuren kan ik nog niet zeggen; daarvoor moet ik eerst eens lekker gaan spelen. Ook de effecten ken ik nog niet, maar de eerste indruk is zeer goed.
    Wat me vooral verbaasde was het gemak van de UI. Ik kom net van de Lexicon MPX G2 en da'eecht een hel. Ik heb de afgelopen week wat tutorials van de Axe bekeken en deze unit zit zo eenvoudig in elkaar. Ik kon bij de verkoper al precies instellen wat ik wilde .
    Top. Nou, uiteraard de HowTo's doornemen: :-)
    http://wiki.fractalaudio.com/index.p...e=Yeks_How_Tos

    De cabs zijn erg belangrijk. Voor heavy stuff is de interne 4x12 Cali erg goed. Voor oude Marshalls de interne 4x12 30w.

    Of probeer een van de gratis externe IR packs. OwnHammer heeft net deze gratis Bogner V30 uitgebracht:
    http://forum.fractalaudio.com/axe-fx...ight=Ownhammer. En Red Wirez heeft een gratis G12M IR set.
    Alexander van Engelen

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Pfff, dit wordt wel een speurtocht zeg. Ik moet besluiten of ik 'm met poweramp + cabinet wil gebruiken of direct naar FoH wil gaan, eventueel een FRFR aanschaffen, of een combinatie van deze opties. De laatste optie is makkelijker, maar poweramp + cab heb ik en daar ben ik tevreden mee en dan ben ik niet afhankelijk van de geluidsman. Op dit moment neig ik naar een split setup, waarbij ik een cab sim draai voor de tafel en zelf over m'n cabinet speel. Voorlopig echter toch geen vervoer dus eigenlijk hoef ik daar nog niet moeilijk over te doen.
    Thuis heb ik geen FRFR maar alleen hifi/pc speakers. Met IR klinkt dat ook lang niet gek maar de gitaarcab is natuurlijk beter.
    Ik heb de unit nu aangesloten met de Switchblade (wat was dat een puzzel zeg, om de juiste loops te pakken te krijgen) zodat ik m'n pedalen kon vergelijken. Ik heb ooit een serieuze chorus-speurtocht gedaan, waarna ik uit 20 chori de Ibanez CS-5 heb gekozen. Maar de Axe klinkt zonder tweaken heel erg lekker. Zelfde geldt voor de flanger, dus misschien hoeven de pedalen ook live niet mee :O.

    Ik moet nog even de mentale barrière langs dat modelling niet cool is. Het voelt op dit moment niet lekker om een setup te maken zonder versterker dus ik maak al plannetjes om er toch een conventionële versterker aan toe te voegen. Niet doen!

    Nu eerst maar eens de juiste amp sims kiezen. De Brownface voor clean en Das Metall voor drive klinken erg nice maar ik moet ze gewoon allemaal eens langs gaan. Ik denk dat ik dat ga doen op m'n poweramp + cab, of heeft iemand een beter idee? Daarna misschien de cab sim uitkiezen. De bedoeling is drie basic sounds te vinden:
    - Warm maar niet te dik/wollig clean (Eric Johnson, Dream Theater)
    - Strak en rauw maar niet fizzy drive (Nevermore, Soilwork, Communic)
    - Dikke volle lead (Dream Theater, Toto)
    Maar eerst maar eens de instellingen allemaal langsgaan, want dat heb ik nu halfbakken gedaan. Even zorgen dat alle levels goed staan en er niet geclipt wordt.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Yep, velen voor jou hebben voor die keuze gestaan of staan dat nog steeds. ;-)

    Ik zou lekker gewoon met je power amp en cab beginnen. En thuis met cab sim. over je hi-fi.
    Op 4 november kan je beide opties komen proberen.

    Wel even oppassen voor power amp simul. Als je dat uitzet op je Axe, bv. als het niet goed combineert met je power amp, dan zullen sommige amp models niet meer goed klinken, zoals de Wrecker.

    Alleen oppassen voor de "Fletcher-Munson" valkuil, oftewel thuis alles afstellen en dan merken dat het live absoluut niet werkt omdat het hele midden verdwijnt.

    Brownface is heel lekkere cleane sim. Combineert goed met de 1x10 Gold cab.
    Alexander van Engelen

  8. #138

    Standaard

    Wacht ff. Power Amp simul? Waar zet je die uit? (Es ff uitproberen).

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Even een simpel stukje opgenomen en laten loopen en daarmee ben ik door alle clean amp models gegaan. De Brownface staat inderdaad hoog in de lijst, maar nog beter vind ik de USA Clean.
    Hetzelfde gedaan voor de high gain sounds en ook hier staat de eerste sound, Das Metall, erg hoog. Eigenlijk gedeelde eerste plek met de PVH 5105. De eerste is superstrak maar misschien een tikje dun, waardoor noten (echte tonen) minder goed hoorbaar zijn. De Peavey is misschien wat te dik, maar ik denk dat die live beter uit de verf komt.
    Leads vinden vind ik altijd heel erg moeilijk dus daar heb ik wat meer tijd voor nodig . Maar ik ben nog steeds zwaar onder de indruk.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Wacht ff. Power Amp simul? Waar zet je die uit? (Es ff uitproberen).
    Bij Global kun je 'm global uitzetten (goh) maar je kunt in de amp sim de Sag op 0 zetten, dan staat 'ie ook uit. Ik vind de sounds met power amp tot nu toe lekkerder (over een buizenbak).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top