Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 41 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 410
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Gefeliciteerd!
    Je kan er meteen meteen firmware 6.01 op zetten.

    Euhm : hij heeft een Ultra...als het goed is staat ie op firmware 11 ....

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    O ja...
    Niet getreurd, ook een heel goed apparaat met v11.
    Alexander van Engelen

  3. #103

    Standaard

    Intussen heb ik de Ultra eens kunnen uittesten. Ik heb de indruk dat ik nog maar 5% van het ding onder de knie heb; de mogelijkheden zijn eindeloos!
    De 5150 simulatie is trouwens grandioos. De textuur, de gain, het karakter van mijn oude 5150 zit er absoluut helemaal in. Ik merkte alleen verschil in volume. Maar dat ligt volgens mij aan de 60 watt eindtrap die ik nu heb. Ik heb intussen een Classic 60/60 gevonden en die heeft 120 watt, ik hoop dat die één dezer dagen aankomt!

    Ik heb op Marktplaats nu ook een 120/120 zien staan. De verleiding is groot om ook die eens te proberen, maar iets zegt me dat 240 watt compleet overkill is. Ook zal het ding veel te zwaar zijn en redelijk duur in onderhoud. Hij heeft 10 buizen in totaal geloof ik...
    Soit, ik probeer de 60/60 eens en dan post ik hier mijn bevindingen weer.


    Nu het toch ook over updaten ging; welke Midi interface gebruiken jullie zoal om de Axe FX te koppelen aan de computer (mac)? Ik wil namelijk graag een eenvoudige verbinding kunnen maken met mijn Macbook. Heb alleen geen benul van welke Midi interface handig is.
    Nu heb ik hier thuis wel een Presonus audio interface liggen, waar ook een midi in en out op zit, samen met een firewire verbinding. Zou dit kunnen dienen als een Midi-interface dan?

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik gebruik deze, werkt prima

    http://www.m-audio.com/products/en_u...ryEdition.html

    Als poweramp gebruik ik de Matrix Gt800FX, heb ook nog een peavey classic 120 watt buizen, ook prima, alleen dat gewicht. Als je regelmatig moet sjouwen met spullen word je daar niet vrolijk van.
    Laatst gewijzigd door hugo; 6 juni 2012 om 13:44
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  5. #105

    Standaard

    Bedantkt! Het gewicht is voor mij gelukkig geen belangrijk punt. Als je het hebt over een Classic met 120 watt, bedoel je dan de 60/60? Of de 120 mono?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    120 mono, ik gebruik het zelf niet meer dus als je interesse hebt kan je altijd een pm sturen.
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  7. #107

    Standaard

    Tja, heb nu net die 60/60 gekocht, dus helaas! Toch bedankt!

  8. #108

    Standaard

    Zojuit de 60/60 kunnen uittesten en dat gaf een pak meer power en punch dan de 60 watter! Alleen heb ik de indruk (maar ik kan me vergissen) dat de axe fx niet luid genoeg kan? Ik kan makkelijk meekomen met de drummer, maar dan moet ik de output volumeknop op de axe fx op 75% zetten en het volume op de eindversterker op maximum. Dit is toch niet normaal lijkt mij?

    Nu het er toch over gaat; is het een wijze beslissing om het volume op mijn eindversterker zo hoog mogelijk te zetten en dan verder het volume te regelen met de knoppen op de axe fx? Of kan ik beter het volume altijd regelen met de volumeknop op mijn eindversterker?

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Uitgangsniveau van Axe is +18-20 dB, meer dan genoeg.
    Alexander van Engelen

  10. #110

    Standaard

    Heb er zojuist ook één ander over gelezen op een aantal fora. Ik denk dat mijn fout is dat ik de output van de Axe niet volledig open draai en die van de power amp wel. Volgens heel wat gebruikers op het Fractal forum zou dit andersom moeten zijn; output op de axe volledig open en op de power amp regelen naargelang het volume dat je wilt.

    Hehe, toch weer eventjes al die dingen onder de knie krijgen. Een 'gewone' buizentop is op zich eigenlijk veel eenvoudiger. Maar qua opties heeft de Axe toch veel streepjes voor. Ik vind het al bij al een geweldig ding!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top