Momenteel ben ik bezig met het verbouwen van mijn gitaren. Sinds ik halverwege afgelopen jaar een gitaar kocht met Dimarzio Superdistortions was ik absoluut verkocht. Echter, over de neckpickup (Dual Sound, in princiepe een SD) ben ik nooit echt tevreden geweest.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind hem op één of andere manier te schel, gewoon net niet lekker bij de hogere noten. Hierdoor heb ik dus besloten om andere neckhumbuckers te zoeken, en ik hoopte dat jullie daarmee kunnen helpen.
Ik luister zelf vooral naar 80's Trash Metal, maar ik ben beetje op zoek naar het geluid van John Petrucci van Dream Theater. Nu speelt hij zelf met een Liquifire in de nek, dus dat is mischien te overwegen. Echter gebruik ik mijn nekpickup ook voor mijn cleans, en ik weet niet hoe goed hij daar tot zijn recht komt.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een pickup die de lekkere leads van een Liquifire en het sprankelende clean combineert.
Ik had zelf alvast een kort lijstje gemaakt: Dimarzio Tone Zone,Dimarzio Air Zone en de Dimarzio Liquifire.

Hier even kort een filmpje van de sound die ik zoek.

Vanaf 7.05.

En voor de clean? Ik als Metallica fan vind ik hun clean sound natuurlijk erg lekker, maar ik wil absoluut geen EMG's.

Iemand die mij kan helpen?