Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Import Brazilian Rosewood AJ

    Hallo,

    Ik ben van plan een Gibson Braz Rosewood AJ te kopen in de states.
    Nu heb ik me laten vertellen en na wat research bleek dat deze gitaren vallen onder de CITES verdragen.
    Het "zou" een probleem vormen om deze te importeren... Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Eigenlijk zou ik ze zelf willen gaan halen. Zo bespaar ik een hoop en kan ik het nuttige aan het aangename koppelen. Daarom dus de grootste vraag.
    Denken jullie dat je ermee door customs geraakt ?

    BRON : http://www.acousticmusic.org/CITES-and-ESA-sp-78.html

    Thx
    Laatst gewijzigd door Soulle; 21 februari 2012 om 05:51

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulle Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben van plan een Gibson Braz Rosewood AJ te kopen in de states.
    Nu heb ik me laten vertellen en na wat research bleek dat deze gitaren vallen onder de CITES verdragen.
    Het "zou" een probleem vormen om deze te importeren... Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Eigenlijk zou ik ze zelf willen gaan halen. Zo bespaar ik een hoop en kan ik het nuttige aan het aangename koppelen. Daarom dus de grootste vraag.
    Denken jullie dat je ermee door customs geraakt ?

    BRON : http://www.acousticmusic.org/CITES-and-ESA-sp-78.html

    Thx
    Zo even snel gelezen heb je toestemming nodig in de vorm van een certificaat om dit product uit te voeren, dus dat betekent een tripje langs de douane..

    " To travel with an instrument with any of the controlled materials, you will need an export permit from the US and an import permit from the destination country. An export permit is granted if “a Scientific Authority of the State of export has advised that such export will not be detrimental to the survival of that species” and the material “was not obtained in contravention of the laws of that State for the protection of fauna and flora.” For the import permit, you will need proof that you are not importing the materials “primarily for commercial purposes.”
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Het verkrijgen van een CITES verklaring schijnt een behoorlijke hel te zijn. Veel Amerikaanse dealers zullen geen gitaren met CITES materiaal aan je willen versturen precies om die reden. Martin heeft onlangs de specs van een aantal gitaren uit de GE serie aangepast omdat er Rio kopfineer op zat, wat de export van die gitaren bemoeilijkte.

    Zonder papieren zou ik het er niet op wagen. De kans dat het lukt is waarschijnlijk best groot, maar ik zou inbeslagname niet riskeren.
    Verder kun je hier je huiswerk doen met de Guitar Lover's Guide to the CITES Treaty: http://www.fretboardjournal.com/feat...rvation-treaty
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Legaal ga je er niet mee door de douane geraken, je zal ze zeker niet kunnen laten opsturen. Wat je zou kunnen is ze zelf gaan halen en er zelf mee langs de douanier wandelen. Slik wat heroinebollen om ze af te leiden? Grapje, maar je loopt wel een risico dat ze de gitaar in beslag nemen. En ja, douaniers zijn beter opgeleid dan je denkt. Steek in ieder geval niet het papier met de specs in de koffer. Stuur de papieren naar jezelf met de post.
    CITES stelt bv wel dat bij twijfel jij gaat moeten bewijzen dat het hout niet op de beschermde-soortenlijst staat. Neem een afdruk mee van specs van een andere gitaar? Maar ja, als ze je dan snappen, dan ga je het argument van "onschuldige toerist" zeker niet kunnen gebruiken.
    Maar bovenal: er is een reden waarom B. Rosewood op de CITES lijst staat: die houtsoort is bedreigd. Koop daar dan geen gitaar van.
    http://www.youtube.com/watch?v=qsFHE...eature=related
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  5. #5

    Standaard

    al is de gitaar zo oud dat hij van voor het verbod is dan nog is het een hel zo'n gitaar vanuit de usa hier te krijgen, een vriend van me heeft bijna een jaar geleden bij gruhn, een gibson uit c.a 1940 en een iets oudere martin gekocht, van ver voor het verbod dus.
    gruhn die ook niet de eerste de beste gitaarboer is is er bijna een jaar mee bezig geweest om de papieren rond te krijgen, 2 weken geleden had hij de door hem bestelde gitaren eindelijk thuis.
    een drama is het zodra ze een houtsoort niet vertrouwen dan begint de ellende, waarom denkt je dat gibson nu zwartgeblakerde maple toetsen gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top