Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    20 februari 2012
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    67

    Standaard Peavey vypyr 15 palm mute

    hallo iedereen,

    ik weet niet of ik dit topic hier goed geplaatst heb, indien niet, dan sorry.

    ik speel nu een paar maanden gitaar, heb een peavey vypyr 15 (15 watt) versterker, een boss ME50 voor mijn effecten en een richwood REG-140 stallion L.T.D. gitaar.

    wat mijn probleem is, is dat ik een bas toon hoor als ik palm mute (niet zoals het hoort te klinken als ik palmmute speel).

    ik heb dit probleem alleen als ik met distortion of overdrive speel. (ook met de overdrive en distortion van de versterker zelf, maar niet met alle geluiden). en bij bepaalde tonen. ik ehb al geprobeert met mijn pre gain op minimaal en maximaal te spelen, mijn low, high en mid aanpassen, post gain max of minimaal, en verschillende effecten (zoals tube scream). zelf zet ik mij versterker niet boven geluids volume 6 (van de 13) (met pre gain uit en post gain op standaard).

    op mijn boss me-50 gebruik ik verschillende distortion effecten, en meestal bottom op 70 tot 100%, drive op 70 tot 100% en tone 40 tot 70%, en zorg ik met level dat alle opgeslagen geluiden ongeveer even hard zijn (met uitzondering van geluiden van bijvoorbeeld solo's, die net iets harder zijn).

    daarnaast maak ik nouwelijks gebruik van compressor en reverb, heb ik mijn threshold meestal op max staan, en heb ik geen problemen als ik koptelefoon aansluit op mijn boos me-50.

    (wat misschien ook handig is om te weten is dat ik speel in D tuning of drop c)

    ik heb ook verschillende kabels ge probeert, maar dit heeft (voor zover ik gemerkt heb) geen verschil.

    bedankt voor jullie hulp

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Klinkt alsof je het niet in je spullen zit maar het gewoon verkeerd doet eigenlijk...

    Heb je al verschillende posities van je hand geprobeerd en gevarieerd met de druk die je uitoefent op de snaren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top