Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Volumeregeling Fender Hot Rod Deluxe III

    In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker (ik ga binnenkort hier en daar wat testen) kom ik bij de Hot Rod Deluxe III steeds tegen dat de volumeregeling verbeterd is. Dat zou erop duiden dat deze wat beter geschikt is geworden om ook thuis te gebruiken zonder dat de ramen er direct uitvliegen van het geluidsniveau.
    Kan iemand dit onderschrijven?

  2. #2

    Standaard

    Ik kan wel onderschrijven dat de volumeregeling op de oude HRD's een drama was.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #3

    Standaard

    Da's dan tenminste iets....:-) maar hoe zit het met de HRD III??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Ga je 'm alleen maar thuis gebruiken? Dan zou ik toch zeker naar wat kleinere alternatieven kijken.

    Voorbijbeeld: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...nder-amps-2012
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  5. #5

    Standaard

    Nee, ik ga hem, behalve thuis, ook in de Big band gebruiken waarin ik speel. De HRD III is een van de opties die ik voor ogen heb. Daarnaast wil ik ook de Egnater Tweater, Peavey Delta Blues, een Koch en een Mesa Boogie. weet alleen niet of dit allemaal te doen is. Ik heb helaas geen zee van tijd en zit nu even tijdelijk met een oude Fender Sidekick die af en toe uitvalt.

  6. #6

    Standaard

    Dat de volumeregeling van de "oude hotrod" een drama is, daar heb je natuurlijk niks aan zonder enige toelichting...

    Bij de "oude versie" (heb ik) is het op zeer lage volumes wat lastig om het volume te regelen, omdat de minste verdraaiing van de knop al een enorme volumevermeerdering teweeg brengt.. dit euvel wordt, naarmate het volume hoger wordt gezet wel steeds minder.

    Bij de nieuwe hotrod III is er iets gewijzigd aan de volumepot waardoor hij wat geleidelijker is af te stellen. je kan hiermee overigens net zo hard of zacht als met de oude, alleen het afstellen is iets gebruiksvriendelijker.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Volgens mij was de briljante(!) wijziging in de HR3 dat er nu wel een logaritmische pot in zit.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luctor Bekijk bericht
    Nee, ik ga hem, behalve thuis, ook in de Big band gebruiken waarin ik speel. De HRD III is een van de opties die ik voor ogen heb. Daarnaast wil ik ook de Egnater Tweater, Peavey Delta Blues, een Koch en een Mesa Boogie. weet alleen niet of dit allemaal te doen is. Ik heb helaas geen zee van tijd en zit nu even tijdelijk met een oude Fender Sidekick die af en toe uitvalt.
    De HRD is enorm zwaar, dus als je er veel mee moet slepen zou ik zeker aan die alternatieven denken.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    De HRD is enorm zwaar, dus als je er veel mee moet slepen zou ik zeker aan die alternatieven denken.
    pff.. niks zwaarder dan welk ander 1x12 buizencombootje hoor.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fender deluxe reverb, 22 wat en lichter dan die HRD. En hij klinkt vele malen beter, buizen reverb, buizen tremolo kanaal, ietsje duurder maar dan heb je veel meer versterker voor je geld vind ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top