Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Kogel door de kerk. Nieuwe versterker

    Zo, ik ga dan toch een nieuwe versterker aanschaffen. Na lang twijfelen.. Zit op een studentenkamer en vaak ga ik nog terug naar mijn ouderlijk huis en speel daar dan ook gitaar. Ben het zat om met mijn Gibson en Vox Ad5 op pad te gaan (1.5 uur reizen) dus ik wil voor daar een nieuwe versterker. Dat is hier onmogelijk vanwege geluidsoverlast en daar hoef ik vanwege het vrijstaande huis alleen rekening te houden met inwonende. Budget 1000 euro maar eventueel als het nodig zou zijn 1100. Ik wil vragen of jullie mij kunnen helpen om een shortlist te maken zodat ik in de winkel niet uren bezig ben met 10 amps waarvan er 7 niet mijn smaak zijn. Ik wil vooral blues(rock)/rock erop spelen. Mooi clean is een must. Wat nog goed is om te melden is dat ik voorlopig niet van plan ben om er mee op te treden en het dus voornamelijk thuis ga gebruiken. Een amp die ik heb gezien is de Orange Dual Terror, klonk erg goed met bijpassend cab. Mijn vraag is of deze niet te hard voor thuis gaat? Verder heb ik eigenlijk niet veel meer gevonden wat ik thuis kan gebruiken.

  2. #2

    Standaard

    Mooi clean, blues en rock, buizen voor thuis die niet te hard gaan? Dat is een makkelijke... Klik!
    Al kan 'k je dan zeker ook adviseren die Mesa/Boogie Transatlantic TA-15 uit te proberen!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik zou je juist van harte willen aanraden om wél urenlang zoveel mogelijk amps te testen. Clean, drive voor rock, vooral geschikt voor thuis (vrijstaand huis).... dat zijn er nogal wat. En dan gaat het uiteindelijk toch vooral om smaak.
    Koch Studiotone, Orange Tiny Terror, Vox Nighttrain, Peavey DeltaBlues, Blackstar, het kan allemaal.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    Met dat budget zou ik een Marshall 18W proberen. Maar als je er niet mee rond gaat slepen, kan ik je een Epiphone Blues Custom aanbevelen. Loodzwaar, maar absoluut bang for the bug. Ik heb het idee dat het ding voor geen meter verkoopt, komt denk ik door het drivekanaal, klinkt origineel erg slecht, maar is zeer eenvoudig aan te passen (één of twee condensatortjes verwijderen). Clean is top, evenals de reverb. Schakelbaar tussen 30W en 15W. Heerlijke blues/rock bak, geen metal, te 'los' daarvoor, mede door de gelijkrichtbuis.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top