Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    ik heb voor de statesman dual el34 gekozen omdat ik vind dat tie een heerlijk clean kanaal heeft dat je met een druk op een knoppie amerikaans of wat meer marshal achtig kunt laten klinken, zo'n clean kanaal vind ik ook belangrijk omdat dat het meest gebruikt word met je pedaaltjes, metal laten klinken doe je meestal toch met zon pedaaltje he.

    Het scheur kanaal is erg sjiek, lekkere marshal scheur die toch mooi gedefinieerd kan klinken, met de boost knop kom je echt in het high gain gebeuren uit, echter voor soleren is deze functie geweldig veeel tone. Wat ik aan deze amp ook erg vet vind is dat hij nog een instelbaar 2de volume knoppie heeft voor het soleren, deze functie is met een potmetertje op de achterkant instelbaar, ook is de reverb balans instelbaar op de achterkant. Zo kun je instellen hoeveel reverb je op je clean, of gain channel wilt. De reverb is overigens een echte springreverb, van een bekend merk dat ik nu ff niet weet. .

    Verder heeft tie nog een schakelbare effectsloop, en kun je zelf kiezen of je die serieel of paralel wilt hebben. Als je het dus over een veeelzijdige amp hebt zo het wat voor je kunnen zijn, haha ik heb wel wat youtube filmpjes van onze band, haha maar ik ben niet echt een hele begaafde gitarist, maar heb die avond bijna zonder effect gespeeld. Hij is 50 watt maar ik heb hem eigenlijk nog nooit harder dan een kwart open kunnen draaien

  2. #12

    Standaard

    Na wat gezoek op marktplaats zie ik dat er ook prima 2e hands Marshall stacks en combo's TK staan.
    Ik heb helemaal niets tegen 2ehands op dit moment, maar kan ik dit wel vertrouwen? (buizen amps zijn en blijven gevoelige stukjes techniek), als ik dan een combo voor 500e heb ipv 1475 voor de nieuwprijs is voor mij de keuze snel gemaakt. maar als de vorige eigenaar er dan mee om is gegaan als bijv bijzettafeltje of gewoon ronduit onvoorzichtig is met zijn spullen ben ik al snel klaar.
    heeft iemand hier ervaring met 2ehands?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mitzdaking Bekijk bericht
    Na een behoorlijk tijdje te spelen heb ik het gevoel dat ik toe ben aan mijn eerste buizen versterker. alleen er is 1 probleempje: ik heb totaal geen verstand van amps
    Beetje vreemde redenatie. Je wil iets heel graag, maar weet eigenlijk niet waarom. Is er een bepaald geluid dat je voor ogen (oren) hebt? Dat helpt vaak om de keuze wat eenvoudiger te maken. Verder doen wat je altijd moet doen in zo een situatie. Ga naar de lokale muziek winkel en probeer van alles uit.

    Een tip: 20-30 W is in de meeste gevallen meer dan voldoende voor een klein podium (tenzij je drummer ongelooflijk hard slaat), op een groter podium gaat alles toch via de PA. Dus staar je niet blind op het vermogen.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Er is heel veel keuze natuurlijk...

    Ik zou niet meer nemen dan 50W. Dat is ruim en ruim voldoende, of je moet een gorilla op de drums hebben.

    Ik heb een 50W head met 2x12 gesloten V30 kast en een 40W combo. Allebei hun specifieke geluid. Voor thuis en kleinere jam's is die 40W voldoende, voor live optredens beter de 50W head+212.

    De 50W+212 heeft toch meer body, punch en laag tov de combo, die heeft maar 1 speaker dus dat is logisch. Op laag volume merk je het verschil minder.

    Ik zou eens denken aan die Statesman EL34 (heb ik zelf ook) uitstekend voor rock en blues, en metal schijnt ook te gaan. Dan heb je nog die nieuwe EVH II 50W top, of een Marshall JVM 205H. Egnater hoor ik ook goeds over, ook Brunetti. Bogner en Mesa ook goed.

    Wil je creme de la creme denk dan aan Hook ik denk dat is een amp-4-life en Nederlands.


    Mbt die Marshall JVM 205H die is MIDI gestuurd en zou je bv dmv een Boss GT8 kunnen aansturen. Dat is meer voor live, maar toch voor thuis ook prettig als je meejamt met muziek kan je snel wisselen.
    Me Crapton, you ...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Beetje vreemde redenatie. Je wil iets heel graag, maar weet eigenlijk niet waarom. Is er een bepaald geluid dat je voor ogen (oren) hebt? Dat helpt vaak om de keuze wat eenvoudiger te maken. Verder doen wat je altijd moet doen in zo een situatie. Ga naar de lokale muziek winkel en probeer van alles uit.

    Een tip: 20-30 W is in de meeste gevallen meer dan voldoende voor een klein podium (tenzij je drummer ongelooflijk hard slaat), op een groter podium gaat alles toch via de PA. Dus staar je niet blind op het vermogen.
    helemaal niet vreemd, het is toch algemeen bekend dat buizen lekkerder klinken dan transistor?

    en 30 watt en een keiharde drummer.. ik heb een JTM45 en een loeiharde drummer en de JTM staat niet half open.

    en TS.. die geen geld heeft voor mesa? ergens vlak bij mij staat een F100 combo te koop voor 900..

    http://link.marktplaats.nl/525021268

  6. #16

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    rectifier combo's kosten 3 ruggen nieuw. deze maar een derde van de prijs. het lijkt me dat er een addertje onder het gras zit.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mitzdaking Bekijk bericht
    rectifier combo's kosten 3 ruggen nieuw. deze maar een derde van de prijs. het lijkt me dat er een addertje onder het gras zit.
    Zou je denken? Als je zo al elke aankoop in gaat, dan heb ik met je te doen hoor

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mitzdaking Bekijk bericht
    rectifier combo's kosten 3 ruggen nieuw. deze maar een derde van de prijs. het lijkt me dat er een addertje onder het gras zit.
    Ik zie helemaal geen addartje onder het gras, is een redelijk normale 2dehands prijs
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mitzdaking Bekijk bericht
    rectifier combo's kosten 3 ruggen nieuw. deze maar een derde van de prijs. het lijkt me dat er een addertje onder het gras zit.
    Hoeft niet, 2e hands markt is momenteel echt waardeloos door de economische crisis. En de meeste willen een mesa stack, dat is vinden ze bruter. Dus combootjes zijn minder gewild en als je dan niet omlaag gaat met je prijs, blijf je er mee zitten.
    Ik zou hem dus zeker uit gaan proberen!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top