Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard Mijn band met een cover van blitzkrieg bop

    Wij zijn met de band bezig geweest een live dvd op te nemen.. De eerste audiomixjes zijn binnen, hier blitzkrieg bop van the ramones:

    http://dl.dropbox.com/u/13617738/Ree...rieg%20bop.mp3

    Tis niet superstrak, maar das ook niet de bedoeling van dit soort muziek, wordt het erg saai van. Wat vinden jullie tot nu toe van de mix en de sound? Bedoeling is wel een beetje het oude punkgeluid te benaderen.

    Groeten,

    Martijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Downstrokes only! Wordt het veel heavier van. Johnny deed niet anders. Gaat weliswaar niet over sound of mix maar met dat wisselslagje gaat het hem qua drive niet worden imho.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Goed punt goed punt.... Heb je zeker gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen, dat houdt ik 5-6 nummers vol maar dan is het afgelopen.

  4. #4

    Standaard

    Eens met Rinze, met downstrokes op het ritme, wordt het 10 keer strakker van.
    En niet zo lang kunnen volhouden....gewoon oefenen....
    De sound vind ik overigens wel lekker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Qua geheel, lekker hoor. Johnny is strakker dan je wellicht zou denken.... Geluid kan nog wat brutaler, ragge! Dat moet je!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja het mag wel bruter, hoe is het opgenomen?

  7. #7

    Standaard

    Hi
    Wat maakt dat je van mening bent dat het niet zo strak hoeft?
    In de punk was techniek 'mooipraterij' (en dat blijft het) en dus is het een soort muziek is waarbij gebrek aan techniek wordt gecompenseerd met energie en drive.

    Over de gitaar is al het nodige zinnige gezegd, maar de zang is overgeslagen. Misschien omdat het geen zangers forum is.

    Ook daar geldt dat de zanger (nogal astmatisch) niet direct de beste zanger was, maar hij flikte het wel.

    Ik geloof 18 LP's lang, dus da's geen toeval. Je snapt, fans moet je altijd met een gepast wantrouwen tegemoet treden.

    Drie akkoorden is moeilijker dan je denkt. Als je daar niet allemaal in de band achter staat en volledig committed bent een apestrak resultaat te maken samen, wordt het 'net niet'.

    Er is naar mijn smaak geen andere stijl waar je compromisloos moet kiezen tussen zo natuurgetrouw mogelijk of een compleet vrije interpretatie als bij de punk.

    En er is dus geen andere stijl waarbij 'net niet' zo killing is.
    Je hebt jezelf wèl een doel gesteld, vriend. Ambitieus hoor!

    Veel plezier, want dat is nergens zo belangrijk als hier!
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Naast alle tips van hierboven kan ik alleen maar zeggen: lekker hoor, het klinkt dat jullie er plezier in hebben. Hoewel ik de drijfveren van de Ramones niet ken mag je met het maken van Punk muziek toch wel plezier hebben hoop ik Spelen jullie alleen Punk covers of ook eigen werk? Het laatste vooral gaan doen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top