Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ook gebruik ik de bak totaal anders dan bedoeld. de clean channel gebruik ik niet. Ik regel het 2e kanaal clean in en heb er dan een drive pedaal voor. clean is dan veel strakker, dynamischer met meer headroom.
    drive uit pedaaltje klinkt een stuk beter dan die in de amp. (dit laatste geld ook voor de JCM)
    Niet om me er teveel mee te bemoeien, maar dat zet de hele vergelijking eigenlijk stop ...
    Ik zou overigens niet te hard roepen dat de drive uit je pedaal (wat dat dan ook mag zijn) zomaar beter is als de drive uit een JCM900. Het is niet voor niets een classic.

    Ik denk dat dit eigenlijk allemaal op voicing neerkomt. Watvoor pedaal gebruik je dan? Straks gebruik je een drive pedaal wat meer richting HiWatt is gevoiced of wat dan ook en dan praten we over compleet andere dingen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Dat moet wel een Bad Monkey zijn
    Oh nee, lindstrom was van de T Rex, Mudhoney als ik me goed herinner.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Haha, ja. Zou op zich leuk zijn Lindstrom, maar Utrecht is een beetje ver weg voor iemand zonder auto

  4. #34

    Standaard

    Ik zal de Blackstar HT1 die ik in Bosnië heb terug naar Nederland nemen en de Marshall naar Bosnië brengen. De Marshall is afhankelijk van stroom. De Blackstar van stroom EN de buizen. Stel dat ik die buizen moet vervangen.. Ik woon in Bos. Gradiska en de dichtsbijzijnde plek waar ik eventueel die buizen zou kunnen kopen is in Zagbreb. Daar is namelijk een high-end gitaarwinkel. In NL aan die buizen komen is heel makkelijk.

    De Blackstar heb ik alleen via de Epiphone gespeeld. Dus nog niet mer de Gibson.

    Oprheo: Bedankt voor die uitleg, interessant!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    However, mijn vraag: als je tevreden bent, waarom zou je dan je setup veranderen? Jij bent tevreden met die Marshall en die pickups. Gewoon laten, dan?
    Het klinkt al goed. Ik vroeg mij af of het nóg beter kon!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Waarom dimarzio super distortion pickups op een cleane versterker? Wat voor pedalen gebruik je? Ik denk zowiezo dat pickups van secundair belang zijn op je sound. Eerst je pedalen/versterker en gitaar goed en dan kun je je sound "finetunen " met de pickups. Maar das mijn mening dan.......
    Mijn pedaal is een Digitech Hardwire Valve Distortion. Is helemaal niets mis mee. Met de gitaar ook niet. Dus waarschijnlijk of de pick
    Ik zal GCS een checken, wanneer het toch blijkt dat ik zal finetunen met de pick-ups.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    @ Orph:
    Leuk dat je deze jongen wilt helpen met pickup beschrijvingen, maar ik denk niet echt dat dat veel gaat helpen. Sowieso zijn al die bijvoegelijke naamwoorden super subjectief en denk ik dat we beter zijn gehele beeld van een bepaalde sound kunnen analyseren dan wat pickups aan te raden.

    Kees, als jij tevreden bent met je sound kan dat ook zijn omdat je nog niet echt iets beters hebt meegemaakt. Ik ken de band niet die je in je openingspost hebt gegeven als voorbeeld, maar als je per sé die sound wilt zou ik eerst kijken naar welke versterkers zij gebruiken. Het kan zijn dat die versterker nu netjuist de klank heeft die jij zoekt. Je komt verder met een nieuwe amp dan het eindeloze pickup-wissel verhaal.
    Ik ken inderdaad niet echt wat heel goed klinkend is.

    Ik weet niet welke amp's zou gebruikten, maar het zijn zeker buizen Marshall's. No doubt.

    Hier een filmpje dat ik ff snel heb opgenomen:
    http://www.youtube.com/watch?v=pcWl7...d7ykTx6uQmYQ1a

  5. #35

    Standaard

    BTW: Als jij jouw geluid wat harder zet terwijl je dat filmje beluistert, zal het werkelijke geluid beter tot zijn recht komen.

    En tot slot, voor welke zouden jullie kiezen (mag niet te hard gaan; de buren): De Blackstar HT1 of de Vox AC4TV?
    Laatst gewijzigd door keesss; 20 februari 2012 om 00:27

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Wat toerijkend is aan een "dure" gitaar is uiteraard persoonlijk. maar goedkoop hoeft niet per definitie slecht te beteken.

    Zo gebruik ik zelf een relatief goedkope 1/4 stackje bestaande uit een Epiphone socal 50 top met een harley benton Vintage 2x12.

    Deze set klinkt vele malen lekkerder dan bijvoorbeeld een JCM900 top met de standaard 1960.

    Zit kwa geld een ruim verschil tussen deze sets. maar als het op het geluid aankomt vind ik in dit geval de "goedkope" set veel lekkerder klinken.

    En dan gebruik ik een Gibson gitaar met Dimarzio pickups.

    Dus,.. ik "hoef" geen 2000 euro amp te hebben bij de 2000 euro gitaar wanneer de amp van 450 euro prima werkt.
    Ik zeg ook hélemáál niet dat je veel moet spenderen aan gitaar noch amp. Ik denk persoonlijk gewoon dat een gitaar van €500 op een amp van €1000 beter kan klinken dan omgekeerd .

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat moet wel een Bad Monkey zijn
    Oh nee, lindstrom was van de T Rex, Mudhoney als ik me goed herinner.
    Mudhoney idd voor low gain gebruik en Emma Reezafratzitz voor het ruige werk en soms een Merc. box
    Toooooooooooooooone!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Ik zal de Blackstar HT1 die ik in Bosnië heb terug naar Nederland nemen en de Marshall naar Bosnië brengen.

    Het klinkt al goed. Ik vroeg mij af of het nóg beter kon!

    Mijn pedaal is een Digitech Hardwire Valve Distortion. Is helemaal niets mis mee. Met de gitaar ook niet. Dus waarschijnlijk of de pick
    Ik zal GCS een checken, wanneer het toch blijkt dat ik zal finetunen met de pick-ups.

    Ik ken inderdaad niet echt wat heel goed klinkend is.

    Ik weet niet welke amp's zou gebruikten, maar het zijn zeker buizen Marshall's. No doubt.

    Hier een filmpje dat ik ff snel heb opgenomen:
    http://www.youtube.com/watch?v=pcWl7...d7ykTx6uQmYQ1a
    Ja, dat kan wel beter, ja, ook al is 't een camera opname.
    Ik snap je situatie ook wel, maar ik denk nogsteeds dat een pickup swap de oplossing niet is. Die Hardwire Valve Distortion is 'degelijk' maar ook ècht niet meer dan dat. Ik zou eerder nogsteeds zoeken naar een andere amp, hoeft niet eens zo groot en duur te zijn. Ik ben bang dat je met een pickupwissel gaat denken: "Oh ... is dit het?"
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    @KEESSS: als je het geld van de twee humbuckers investeert in een Blackheart Handsome Devil (ik heb recentelijk een topje voor 150,- gescoord) denk ik dat je jezelf erg blij maakt. Ik vind de Handsome Devil een fantastische amp voor het geld. Ga je erg veel plezier van hebben.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Hier een filmpje dat ik ff snel heb opgenomen:
    http://www.youtube.com/watch?v=pcWl7...d7ykTx6uQmYQ1a
    Over de Marshall van Keesss: ik heb net even het door Keesss opgenomen geluid beluisterd, en ik kan mij heel goed voorstellen dat hij daar al heel tevreden mee is. Het zal vooral gaan over de omstandigheden waarin je verkeert. Om thuis rifjes na te spelen of mee te spelen met een HiFi-installatie waarop je een CD van je favoriete band afspeelt is zo'n geluid natuurlijk prima. Mijn ervaring is dat je met een transistorversterker als de Marshall van Keesss al snel een prima geluid op huiskamerniveau kunt bereiken, en dat het zelfs veel moeilijker is dat te evenaren met een buizenversterker, ook al is het een kleine, althans, wanneer je nog niet meer gewend bent. Voor pure thuisspelers raad ik dan ook altijd af om in een dure buizenbak te investeren. Wél kun je er als thuisspeler een stuk op vooruit gaan wanneer je een goede gitaar hebt. Als je echter met een band gaat optreden zul je merken dat je met een 30 watt transistorversterker niet meer meekomt en het geluid je niet meer zo zal bekoren als in de huiskamer. Dan wordt het zinvol eerst in een buizenbak te investeren voordat je meer in je gitaar gaat steken. Althans, mijn bescheiden mening. Ook ik ben van mening dat de versterker dan (dus als je met een band optreedt) een grotere invloed heeft op je geluid dan de elementen. Zeker als je al goede elementen hebt (Gibson elementen kun je toch over het algemeen niet met slecht kwalificeren), zal elementenwisselen meer een kwestie van fine-tuning zijn waarvan je het effect ook niet moet overschatten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top