Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik vind het ergens vreemd als mensen reeds geïnvesteerd hebben in een 'dure' USA-gitaar, maar nog niet in een (vergelijkbaar) 'dure' versterker. Waarmee ik niet wil zeggen of iemand wel of niet dure gear moet kopen, wel welke investering me het meest effectief lijkt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik vind het ergens vreemd als mensen reeds geïnvesteerd hebben in een 'dure' USA-gitaar, maar nog niet in een (vergelijkbaar) 'dure' versterker. Waarmee ik niet wil zeggen of iemand wel of niet dure gear moet kopen, wel welke investering me het meest effectief lijkt.
    Wat toerijkend is aan een "dure" gitaar is uiteraard persoonlijk. maar goedkoop hoeft niet per definitie slecht te beteken.

    Zo gebruik ik zelf een relatief goedkope 1/4 stackje bestaande uit een Epiphone socal 50 top met een harley benton Vintage 2x12.

    Deze set klinkt vele malen lekkerder dan bijvoorbeeld een JCM900 top met de standaard 1960.

    Zit kwa geld een ruim verschil tussen deze sets. maar als het op het geluid aankomt vind ik in dit geval de "goedkope" set veel lekkerder klinken.

    En dan gebruik ik een Gibson gitaar met Dimarzio pickups.

    Dus,.. ik "hoef" geen 2000 euro amp te hebben bij de 2000 euro gitaar wanneer de amp van 450 euro prima werkt.
    Toooooooooooooooone!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Deze set klinkt vele malen lekkerder dan bijvoorbeeld een JCM900 top met de standaard 1960.
    Jasper hou je in, hou je in..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Wat toerijkend is aan een "dure" gitaar is uiteraard persoonlijk. maar goedkoop hoeft niet per definitie slecht te beteken.
    Zo gebruik ik zelf een relatief goedkope 1/4 stackje bestaande uit een Epiphone socal 50 top met een harley benton Vintage 2x12.
    Deze set klinkt vele malen lekkerder dan bijvoorbeeld een JCM900 top met de standaard 1960.
    Zit kwa geld een ruim verschil tussen deze sets. maar als het op het geluid aankomt vind ik in dit geval de "goedkope" set veel lekkerder klinken.
    En dan gebruik ik een Gibson gitaar met Dimarzio pickups.
    Dus,.. ik "hoef" geen 2000 euro amp te hebben bij de 2000 euro gitaar wanneer de amp van 450 euro prima werkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Jasper hou je in, hou je in..
    Hoeft niet, Jasper,'t is bovendien geen aanval op jou! Het geeft alleen maar aan hoe persoonlijk smaak is. Iets dat ik telkens weer probeer duidelijk te maken in topics als deze.
    Dus:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hoeft niet, Jasper
    Ok! Lindstrom, die JCM900 van mij klinkt veel beter dan dat epiphone barrel van jou! Mwuahahaa!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Ok! Lindstrom, die JCM900 van mij klinkt veel beter dan dat epiphone barrel van jou! Mwuahahaa!


    Ik heb zo'n dure versterker niet nodig om goed te klinken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hoeft niet, Jasper,'t is bovendien geen aanval op jou! Het geeft alleen maar aan hoe persoonlijk smaak is. Iets dat ik telkens weer probeer duidelijk te maken in topics als deze.
    Dus:
    Geef het maar op heeft geen zin op dit forum
    Laatst gewijzigd door Robin...; 19 februari 2012 om 16:01

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Ok! Lindstrom, die JCM900 van mij klinkt veel beter dan dat epiphone barrel van jou! Mwuahahaa!

    Met alle vriendelijkheid wil ik wel eens onze amps naast elkaar zetten hoor.. en zoals al eerder gezegd is. het is puur een kwestie van smaak en kan dan ook niet anders doen dan toegeven dat jij die 900 lekkerder vind klinken. dat zijn jouw oren en dus jouw smaak.

    Mijn smaak is dan gewoon anders. de Socal 50 (mits de instellingen goed zijn) blijft veel strakker, helderder en dynamischer in mijn oren.

    Hiermee zeg ik uiteraard niet dat de 900 per definitie slecht is, in tegendeel, vind het een prima versterker maar het kan gewoon beter en pijnlijk genoeg, als je het mij vraagt, kan het goedkoper beter.

    aanvullend, ik heb een JCM900 gehad, een 6100 en een JCM2000 DSL100. maar vind de veel goedkopere epiphone gewoon beter klinken. wellicht een totaal andere voicing? is dat het?
    Toooooooooooooooone!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Met alle vriendelijkheid wil ik wel eens onze amps naast elkaar zetten hoor..


    Nee, ik hoop dat je doorhebt dat ik niet serieus was
    Jij zal die van jou vast beter vinden klinken, anders kocht je hem niet.

    En ik zou het leuk vinden om ze eens naast elkaar te horen, dan kan ik horen of mijn fanatisme terecht is
    Als ik de youtube filmpjes ff bekijk vind ik hem niet beter dan mijn JCM, maar dat is geen goede referentie.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin... Bekijk bericht
    Geef het maar op heeft geen zin op dit forum
    Robin, na 67 posts dit al door hebben! Klasse!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht


    Nee, ik hoop dat je doorhebt dat ik niet serieus was
    Jij zal die van jou vast beter vinden klinken, anders kocht je hem niet.

    En ik zou het leuk vinden om ze eens naast elkaar te horen, dan kan ik horen of mijn fanatisme terecht is
    Als ik de youtube filmpjes ff bekijk vind ik hem niet beter dan mijn JCM, maar dat is geen goede referentie.
    Ik begreep dat je niet serieus was. toch reageerde ik om aan te geven dat het echt een smaak ding is. niet naar jou toe maar vooral de andere lezers.

    Idd. het zou leuk zijn de setjes eens naast elkaar te zetten. wellicht leer ik dingen over de 900 die ik nog niet wist en vice versa.
    Ik sta daar voor open maar ben overtuigd dat ik jouw kan verbazen met mijn "goedkope" set. En ik vind het leuk dat je er ook voor open staat
    Heb ik nu begrepen dat je een greenback kast gebruikt?

    Niet dat ik dan niet meer in ben voor een vergelijking maar mijn initiële uitspraak was gebaseerd op de standaard 1960 met de standaard 12gt75 speakers.

    Doe me eens een voorstel via PM. lijkt me interessant en gezellig!

    Aanvullend: van de 3 marshall tops die ik heb gehad moet ik toegeven dat de 900 het meest karakter had.
    Mijn huidige beeld is gebaseerd op de JCM900's die ik bij dB's Utrecht regelmatig gebruik.

    Als ik de epiphone had moeten selecteren op basis van youtube dan had ik hem nooit gekocht. De filmpjes doen totaal geen eer aan het werkelijke geluid.

    Ook gebruik ik de bak totaal anders dan bedoeld. de clean channel gebruik ik niet. Ik regel het 2e kanaal clean in en heb er dan een drive pedaal voor. clean is dan veel strakker, dynamischer met meer headroom.
    drive uit pedaaltje klinkt een stuk beter dan die in de amp. (dit laatste geld ook voor de JCM)
    Laatst gewijzigd door lindstrom; 19 februari 2012 om 18:26
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top