Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    ......en het voordeel: met 1 goeie (buizen) versterker klinken al je gitaren een heel stuk beter, met 1 set andere elementen klinkt alleen die gitaar een stukje beter)
    Hele wijze woorden!! Nou weet ik niet of Keesss al meerdere gitaren heeft, maar dit geldt natuurlijk voor iedereen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Eensch.... al kun je best in de transistorhoek blijven, de Valvetronix serie van Vox en de Cubes van Roland klinken al lekkerder dan de MGs. Ik blijf erbij dat voor thuis, afhankelijk van je situatie, een fijne transistorversterker prettiger kan zijn dan een buizenversterker. Er zijn wel genoeg buizenversterkers die op laag volume goed klinken, maar het klinkt al gauw behoorlijk door naar de buren.
    Maar die pickups: vergeefse moeite.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Als ik jouw was zal ik sowiso niet naar rockpalace gaan voor pickups. Die mensen die daar werken hebben daar de ballen verstand niet van. Alleen er heen gaan als je echt weet wat je wil. Ben zelf voor mijn pickups naar guitarchopshop gegaan die ligt in de zoutmanstraat. Ik ken die mensen daar en je krijgt daar echt beter advies en ze vragen ook wat voor sound je wil. Voor je versterken zou je misschien ook is een keer willen upgraden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Eensch....
    Daarom "buizen" ook tussen haakjes gezet. Ben gek op mijn kleine buizenbakkies, maar zelfs dat is vaak al wat te luid.
    147-c Guitars

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Prik een geweldige gitaar in een kut versterker en je krijgt een kut geluid. Prik een goedkopere gitaar in een uitstekende versterker en je krijgt een prima geluid. Mijn advies is dus óók om eens te kijken of je je versterker kan upgraden.

    However, mijn vraag: als je tevreden bent, waarom zou je dan je setup veranderen? Jij bent tevreden met die Marshall en die pickups. Gewoon laten, dan?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin... Bekijk bericht
    Als ik jouw was zal ik sowiso niet naar rockpalace gaan voor pickups. Die mensen die daar werken hebben daar de ballen verstand niet van. Alleen er heen gaan als je echt weet wat je wil. Ben zelf voor mijn pickups naar guitarchopshop gegaan die ligt in de zoutmanstraat. Ik ken die mensen daar en je krijgt daar echt beter advies en ze vragen ook wat voor sound je wil.
    Daar sluit ik me bij aan, bij GCS krijg je in ieder geval een goed geinformeerd en eerlijk antwoord, daar kunnen ze bij de Rockpalace nog wat van leren.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Ik heb een 1watt Blackstar in het huis waar ik altijd op vakantie ben. Bovendien gebruik ik alleen de clean kanaal van de Marshall en die is itt tot de andere effecten wél goed. Vind ik.

    Het gaat mij nu om de pick ups. Ik lees net dat de Dimarzio PAFs en Super Distortion ook erg goed zijn.. Veel keuze.. Toch maar een x naar Rockpalace gaan om ze te checken..
    Waarom dimarzio super distortion pickups op een cleane versterker? Wat voor pedalen gebruik je? Ik denk zowiezo dat pickups van secundair belang zijn op je sound. Eerst je pedalen/versterker en gitaar goed en dan kun je je sound "finetunen " met de pickups. Maar das mijn mening dan.......

  8. #18

    Standaard

    Alles gelezen. Ik moet nu weg, maar straks beantwoord ik al jullie opmerkingen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de beste pickups voor een les paul in het algemeen dat hangt zo verschrikkelijk af van wat je precies wilt, tegen welke problemen je aan loopt, etc etc. Ik vind bijvoorbeeld in sommige les pauls de seth lover-set, de '59 set, de pearly gates in de brug en de 59 in de hals, de superdistortion/pafpro of de FRED, de JB/jazzB set, de 59/custom hybrid set, te gek. maar ik vind de x2n soms ook te gek, of de alnico2pro. het hangt ZO enorm af van wat je wilt!

    ah wat zou t, tis zondag, heb niks te doen, ik geef wel een kleine beschrijving van ieder setje

    seth lover set: sweetness, met een klein randje. heel helder en open. met een unoriented alnico5 een van mijn favorieten. kan met de juiste amp en juiste gitaar ALLES handelen.


    59 set: iets meer power, iets meer compressie, iets meer 'grit', maar in een warme-klinkende LP: te gek! gooi er een alnico2 in voor meer smoothness of een alnico4 voor een supertransparant geluid. de a3 geeft 'm een ranzigheid waar Jimmy Page en Joe Bonamassa direct een boner van krijgen

    de pearly gates in de brug is een 'sweet kind of rudeness' met de '59b in de hals als vette tegenhanger; juicy leads en crunchy rhythm. luv it!

    De superdistortion is klassiek, en in de juiste gitaar onverslaanbaar. Ik vidn 'm namelijk niet altijd super. Ik vind bijvoorbeeld 'm lekker in heel licht mahonie of chambered LP's. de FRED is een wat openere, transparante pafpro. superlekker voor leads, maar jazz kan ie te gek, gesplit is ie super als stratty tones.

    de 59/custom hybrid, die nu gewoon te koop is uit de fabriek kant en klaar, is te gek voor iedere stijl, iedere gitaar. open en transparant maar genoeg 'chugga chugga' en smoothness voor dikke leads. tis echt een top pickup. ik kan er alles mee. jazz, classic rock, hair metal. in een strat zal ie imho t minder doen dan in een LP of SG of es335.

    de alnico2pro set van slash (niet de andere versie) vind ik grandioos. de slash set zal je niet laten klinken als slash, sorry. maar wat ie je wel geeft is een geweldige basis voor TONE. tis de wolf in schaapskleren van duncan. ik zie 't als de duncan-versie van de air norton. ze komen namelijk heel dicht bij elkaar in de buurt qua tone, maar de air norton mist wat. hij is niet zo dynamisch rijk of zo complex of zo '3D' als de a2proSLASH.de gewone set heb ik ook, en die klinkt wat vlakker en milder vergeleken bij de slash. de brug-versies verschillen overigens meer dan de hals versies (slash vs non-slash zeg maar). magswappen is zinloos. het kan, maar het werkt niet. de alnico2 is perfect in dit element. kan gewoon niet beter. heb alles probeert. de unoriented a5 geeft 'm een te scherp hoog. de polished oriented fullpower a5 geeft 'm een smerige 'grit' in het midden wat gewoon niet tof is. de alnico8 maakt 't een oncontroleerbare brulboei. werkt ook niet. De a3 en a4 zijn te lief en mild. werkt niet. een van de weinige sets waarbij ik het idee van magswappen absoluut ontraad.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    @ Orph:
    Leuk dat je deze jongen wilt helpen met pickup beschrijvingen, maar ik denk niet echt dat dat veel gaat helpen. Sowieso zijn al die bijvoegelijke naamwoorden super subjectief en denk ik dat we beter zijn gehele beeld van een bepaalde sound kunnen analyseren dan wat pickups aan te raden.

    Kees, als jij tevreden bent met je sound kan dat ook zijn omdat je nog niet echt iets beters hebt meegemaakt. Ik ken de band niet die je in je openingspost hebt gegeven als voorbeeld, maar als je per sé die sound wilt zou ik eerst kijken naar welke versterkers zij gebruiken. Het kan zijn dat die versterker nu netjuist de klank heeft die jij zoekt. Je komt verder met een nieuwe amp dan het eindeloze pickup-wissel verhaal.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top