Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1

    Standaard Wat zijn de beste pick-ups voor een Gibson Les Paul?

    Nu ik mijn LP Faded WB heb ga ik hem helemaal naar mijn idee veranderen.

    Nu de vraag:
    Wat zijn de beste pick-ups voor een Gibson Les Paul? De pick-ups, die het best het bekende rauwe geluid van de Les Paul produceren. Zegmaar, dit geluid (Divlje Jagode/Wild Strawberries - Joegoslavische rockgroep):

    http://www.youtube.com/watch?v=16XcEKx1-HM

    http://www.youtube.com/watch?v=hj2vc8yL3EI

    http://www.youtube.com/watch?v=Zhnm2...eature=related

    Ik heb er nu Burstbucker Pro's op zitten (standaard). Samen met de MG30FX op clean, de Digitech Hardwire Valve Distortion op mijn voorkeur ingesteld klinkt hij erg goed.

    Zelf ben ik nu aan het kijken naar de Gibson 57 Classic und 57 Classic Plus Humbuckers:
    http://www.thomann.de/nl/gibson_vint...pickup_set.htm

    Zou dat goed klinken met een chambered body?
    Laatst gewijzigd door keesss; 18 februari 2012 om 23:35

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Vragen naar "de beste" zijn altijd lastig. Maar als jouw faded zoals je zelf zegt al erg goed klinkt, waarom dan veranderen? Nu kost een setje niet de halve wereld, dus gewoon proberen. Of anders even naar de wat betere zaak en een paar LPs met verschillende elementen proberen. Smaak is puur persoonlijk. Zelf hou ik het meest van P90s in mijn LP, maar heb ook 57 classics en PAF in mijn vintage Gibson.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Als ik kijk naar je huidige gear zou ik eerder geld steken in een nieuwe versterker dan in nieuwe pickups. Ik denk persoonlijk dat de overstap van je MG30 naar een lekkere buizenamp meer verschil zal uitmaken dan nieuwe pickups. Maar dat moet je budget natuurlijk ook maar net toelaten

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    Als ik kijk naar je huidige gear zou ik eerder geld steken in een nieuwe versterker dan in nieuwe pickups. Ik denk persoonlijk dat de overstap van je MG30 naar een lekkere buizenamp meer verschil zal uitmaken dan nieuwe pickups. Maar dat moet je budget natuurlijk ook maar net toelaten
    +1 tientekens

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Mijn hemel, ga eerst eens iets geld investeren in een betere versterker.

    Die Marshall MG30 zijn berucht om hun klotegeluid

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Ik denk inderdaad dat een pickup change dermate weinig verschil maakt in je huidige setup, dat ik het geld eerder in een andere amp zou steken of een vette overdrive/dist pedaal.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een 1watt Blackstar in het huis waar ik altijd op vakantie ben. Bovendien gebruik ik alleen de clean kanaal van de Marshall en die is itt tot de andere effecten wél goed. Vind ik.

    Het gaat mij nu om de pick ups. Ik lees net dat de Dimarzio PAFs en Super Distortion ook erg goed zijn.. Veel keuze.. Toch maar een x naar Rockpalace gaan om ze te checken..
    Laatst gewijzigd door keesss; 19 februari 2012 om 02:56

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Snap jij uberhaupt wel hoe ontzettende relatief de term 'goed' is in verhouding tot pickups e.d. ?
    Wat ik geweldig vind kan jij wel echt 10x niks vinden.
    Ga eerst eens wat soundclips luisteren op de sites van Bareknuckle Pickups, Seymour Duncan, Dimarzio, Tonerider, Iron Gear, etc.
    En ga DAN eens naar de winkel.
    Ik kan je garanderen dat als je naar de Rockpalace gaat ze je uiteindelijk iets van SD of Dimarzio aansmeren zonder dat er écht word gekeken naar wat goed zou zijn voor jou.
    Op z'n hoogst halen ze de draaischijf van SD er bij om te kijken wat bij jou past...
    En da's nou niet echt een goede manier om te bepalen wat in jouw geval goed zou klinken.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Bovendien gebruik ik alleen de clean kanaal van de Marshall en die is itt tot de andere effecten wél goed. Vind ik.
    En jij vraagt aan ons wat voor jou de beste pick up's zijn. Hoe kun je nou vertrouwen hebben in onze mening als we jouw versterker al het liefst z.s.m. bij het grofvuil willen zetten, terwijl jij die goed vind?
    M.a.w. smaak is persoonlijk, dus ga testen, zoals al gezegd. In dit topic en in die honderden andere topics met vergelijkbare vragen. Of koop inderdaad een andere amp....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik ken die Marshall niet, maar heb nog niets goeds gelezen over dat ding. Een versterker kan een prachtig clean geluid hebben maar dat wil niet zeggen dat ie goed op pedaaltjes reageert en dat ie het karakter van mooie elementen goed staande houd in combinatie met je speeltechniek.

    Zelf denk ik ook dat je mogelijk met een andere versterker een grotere slag maakt dan met andere elementen (en het voordeel: met 1 goeie (buizen) versterker klinken al je gitaren een heel stuk beter, met 1 set andere elementen klinkt alleen die gitaar een stukje beter)
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top