Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Peavey 3120

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Peavey 3120

    De peavey 3120, wie kent hem?

    Vandaag een 3120 aan de tand gevoeld, 3 kanaals 120 wat buizen versterker. Wat mij opviel was dat de clean een stuk beter is dan die van de 5150II/6505+ Crunch en lead hebben een meer open sound dan de 5150II door de el34's denk ik. Al met al een voor mij verassende amp. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat het de opvolger is van de XXX, maar hier kan ik er eigenlijk weinig over vinden.

    Wie heeft er ervaring met de amp? Wat zijn eventuele alternatieven in zijn prijs klasse voor een stevige rock sound die als het nodig is metal aan kan maar met een meer dan redelijke clean?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Toevallig rondje Alkmaar gedaan?

    Ik ben goed bekend met de 3120. Achterop is er een damping switch. Ik vind hem vooral op Medium en Loose erg lekker klinken. Hij heeft een geweldig mooi en sprankelend clean en 2 hele strakke, gedefinieerde en levendige drive kanalen. Ik zou hem zeker aanraden. Hij is erg veelzijdig. Als je 95% met drive speelt, raad ik je de 6505 aan, maar als je toch wat meer veelzijdigheid wilt is de 3120 een van de besten die ik ben tegen gekomen. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel. Via PM mag ook. Wat jij prettiger vindt!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Ik had een 5150II Hoewel ik de drive heerlijk vond ging de clean me steeds meer tegen staan.
    De drive was lekker maar wel erg donker. De 5150 heeft tonnen uitstraling tegenover de 3120 want dat ding ziet er niet uit...

    Op zich is hij behoorlijk recht toe recht aan lijkt me, cleant hij ook een beetje goed op als je de volume pot terug draait? En doet hij ook blues rock en goed reageren op een stratje met single coils?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  4. #4
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik vind de 3120 juist erg mooi! Gewoon simpel en strak. Hij cleant prima op met de volume pot terug. Je moet zeker ook met de damping switch achterop gaan spelen om de juiste clean sound te vinden. Misschien dat hij op medium staat. De metal jongens vinden die over het algemeen wel lekker, maar de rest niet. Op loose vinden ze hem dan weer helemaal te gek, omdat hij dan gaat leven en sprankelen.

    Ik heb inmiddels strats, les pauls, actief, passief, alles gehoord over de 3120. Ik heb zelf gespeeld en ik hem beroepsmuzikanten erover horen spelen en die speelde weer alles van country, blues, blues rock, hard rock, alle soorten metal, pop, en dat ging allemaal perfect!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Toch apart dan dat je er hier op het forum vrij weinig over leest... Op zich vond ik het erg fijn dat ik er meteen mee over weg kon, ik heb eens een gitaar getest over een Mesa Mark V en had werkelijk geen idee hoe ik dat ding op een ander kanaal moest zetten. Zoveel knoppen, net zoals een JVM, zoveel modes echt ik zie dan door de bomen het bos niet meer. Ik moet a la minute kunnen draaien als iets me niet bevalt, zonder presets oid, en gewoon weer terug kunnen draaien als ik iets verkeerd doe.

    Ik vind hem er best suf uitzien eigenlijk, maar ja ik had dus een 5150II en dat heeft uitstraling vind ik. Maar goed, daar gaat het dus eigenlijk niet om, hij moet goed klinken en betrouwbaar zijn.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Een 5150 heeft inderdaad uitstraling omdat het een icoon is. Voor de rest is het net zo'n lelijke versterker als een 3120 vind ik. Die laatste is echt ondergewaardeerd. Klinkt echt heel goed clean, crunch en lead.

    MS

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Ik vind de 3120 ook een goed klinkende amp, de clean is gewoon clean en breekt niet op. De crunch gaat al snel naar metal regionen en de lead zit er maar net boven. Ik mis dus eigenlijk een kanaal wat net tussen de clean en het bohoorlijk gainy crunch crunch kanaal. Als ik de volume pot van de gitaar dicht draai schoont hij niet echt lekker op, hij blijft behoorlijk scheuren alleen wat zachter niet cleaner.

    Voor de rest een fijne versterker die lekker simpel te bedienen is. Ik zoek dus een eventueel alternatief in dezelfde prijs klasse met een behoorlijke clean, een goeie scheur maar ook iets tussen die goeie clean en die lekkere scheur...
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  8. #8

    Standaard

    De Peavey is redelijk onbekend inderdaad, ik heb er ooit een topic over aangemaakt omdat hij toen voor de namm was aangekondigd maar daarna heb ik hem zelf ook niet meer gezien.

    Qua alternatief: http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=g...ails&id=154786

    Geen idee waar deze precies te koop staat, maar qua veelzijdigheid en sound zal de Mesa Stiletto ook een goede optie kunnen zijn. Ook veel opties maar geen overkill zoals bij een mark V
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #9

    Standaard

    Als die triple XXX hetzelfde is dan is dit wel een leuke prijs natuurlijk: http://link.marktplaats.nl/533488210

    Edit: Ik zie nu op de Peavey site dat er ook een triple XXX II versie is. De marketing is toch wel heel erg op amerika gericht, hier zijn al die nieuwere modellen toch niet zo bekend volgens mij.

    Mooier worden ze er ook niet op zo te zien, ik vond de 5150 altijd een redelijk subtiel vormgegeven versterker (waar duidelijk ook de SLO invloed te zien is). De triple XXX nummer een was al heel wat minder met de pinups met een knipoog naar de rectifier, maar nu begint het echt in het territorium van gedrochten zoals de Kustom double cross te komen....
    Laatst gewijzigd door interessander; 22 februari 2012 om 19:56
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Lokale gitaarzaak had hem ook in de winkel staan zag ik. Leek mee wel een gaaf ding, maar ik ben zelf niet echt op zoek naar zoiets dus niet geprobeerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    De Peavey is redelijk onbekend inderdaad, ik heb er ooit een topic over aangemaakt omdat hij toen voor de namm was aangekondigd maar daarna heb ik hem zelf ook niet meer gezien.

    Qua alternatief: http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=g...ails&id=154786

    Geen idee waar deze precies te koop staat, maar qua veelzijdigheid en sound zal de Mesa Stiletto ook een goede optie kunnen zijn. Ook veel opties maar geen overkill zoals bij een mark V
    +1 voor de stiletto, ik heb er zelf ook een en het is gewoon een erg gave versterker. Elke keer weer word ik er een beetje blij van
    Qua layout is het heel simpel, 2 aparte kanalen boven elkaar met een paar kleine mode switches, thats it.
    Als je de kans hebt zou ik 'm eens aan de tand voelen
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top