Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    LOL plus tien tekens

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    Totaal off-topic: uit het filmpje -> steek je je niet in je oog met die los hangende snaar?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Pas 2 keer gebeurd .
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  4. #14

    Standaard

    Na alle Guitar Sim software te hebben gebruikt ben ik tot de conclusie gekomen dat het beste resultaat toch vanuit een echte amp setup komt. De digitale varianten zijn leuk voor het maken van schetsen maar zodra je gaat afmixen dan merk je eigelijk al snel de tekortkomingen. Het wordt wel steeds 'beter' maar alleen al het feit dat er ieder jaar een nieuw softwarepakket wordt uitgebracht geeft aan dat de voorgaande het nog niet helemaal waren

    Daarnaast kan ik niet geloven dat als je een setup hebt met duizenden euro's aan spullen van je amp, cabinet tot effecten en dan nog de preamps voor opname dat je voor 300 euro klaar bent met een softwarepakket. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook vaak zo

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De fase "wat is beter" waren we al voorbij, dacht ik?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De fase "wat is beter" waren we al voorbij, dacht ik?
    Dus indirect een antwoord op Timo zijn vraag wat wij er van vinden toch. Niet kut maar zeker ook niet het beste eindresultaat. Blijkbaar ben jij deze fase al voorbij

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nee, je introduceert hier, zonder aanleiding, de vergelijking digitaal met wat je noemt een "echte amp". Dit ging over digitaal versus digitaal, dacht ik.
    Van mij mag die discussie best voor de 300ste weer gevoerd worden maar ik dacht dat iedereen zo langzamerhand wel de mening was toegedaan dat alles zijn plek en plaats heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee, je introduceert hier, zonder aanleiding, de vergelijking digitaal met wat je noemt een "echte amp". Dit ging over digitaal versus digitaal, dacht ik.
    Van mij mag die discussie best voor de 300ste weer gevoerd worden maar ik dacht dat iedereen zo langzamerhand wel de mening was toegedaan dat alles zijn plek en plaats heeft.
    Je bedoeld appels met appels vergelijken ipv appels met peren. Mijn reactie was niet bedoeld om een zoveelste discussie te ontrafelen. Excuses voor het feit dat ik wat persoonlijke ervaringen deel in vergelijking met de real deal.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    maak een stand-alone sound in GR, en gebruik GR dan als pluggin in een mixprogramma, cubase accepteerd het en dan heb je echt een sound die bijna niet van de live rig te onderscheiden is.
    Heb het al meerdere malen gedaan en werkt echt te gek!
    Ff snel een take maken in GR is goed genoeg voor de idee-weergave.
    Stand alone dus als plugin.
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Een echte amp KAN beter klinken inderdaad.
    Live wil ik nooit aan de modeling, alleen maar echte shit.
    Voor opnames is het een ander verhaal wel.
    Slaggitaar wil ik ook nog lang niet modeling, alleen echte versterkers.
    Voor de leads heb ik al meerdere malen ervaren dat het digitaal voortaan erg vaak beter klinkt dan the real deal.
    (Indicatie: Er was een demo solo door iemand anders ingespeeld met guitar rig op een ruwe Delain demo. Die is uiteindelijk op basis van sound verkozen boven een solo van mij die over 2 echte amps in stereo met 8 mic's was opgenomen in Zweden met alle middelen van de wereld). (Vraag me niet waarom de mijne niet door guitar rig is gehaald ).

    Anyway, ik heb heel veel coole toevalstreffers in mn takes zitten al, dus die wil ik graag gebruiken gewoon. Met software kan ik deze shit dus gewoon hergebruiken. (Re-ampen kan ook, maar aangezien ik niet door een high class DI heb opgenomen lijdt de kwali daar redelijk onder, en is de kans al weer kleiner om een betere sound dan guitar rig voor elkaar te krijgen).
    Voor nu lijkt mij Guitar Rig (of iig software in het algemeen) de beste oplossing om m'n leads nu op te nemen.
    Voor de volgende plaat ligt al een Re-Amp box, DI en Analoge speaker sim van Palmer klaar zodat ik vanaf het begin af aan alles door een dikke versterker heen speel.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top