Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard AMPMAN Bassman vs. FENDER Bassman = ?

    Ik weet een AMPMAN Bassman 4x10 te koop. Handwired, dat wel..
    Is deze nou heel veel beter dan de Fender Bassman LTD? Deze is wel met printplaat.. Van de ampman heb ik geen configuratie qua speakers.. In mijn Bassman zitten Jensens..

    Wat zou het kosten om een Fender Bassman dusdanig te laten modden, dat deze handwired wordt? Compleet nieuwe bedrading dus..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Verschil hoor je niet hoor.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Zelf vergelijken is uiteraard het beste, weet niet wat voor parts er in de Ampman bassman gebruikt zijn maar over het algemeen zijn die wel beter dan de stock Fenders.
    Een ander voorbeeld hiervan is de Tubeking bassman. Deze is ook point tot point gebouwd met veel N.O.S. onderdelen waardoor je zeker een hoorbaar betere sound krijgt uit deze amp. (Zoek maar eens op YouTube)
    De Tubeking kan ook jouw amp ombouwen.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Onderdelen zijn belangrijker dan PTP vs PCB (of: handbedraad versus printplaat). Ampman Leiden? Ik dacht dat -ie al gestopt was. Heb er wel eens wat van hgehoord, was goed spul.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard

    Ik heb er onlangs een van hem gekocht, die van mij heeft ipv 2 X 6L6 eindbuizen, 4 X 6V6 eindbuizen, waardoor hij halfpower te schakelen is, klinkt als een klok, het maakt niet uit hoe je hem instelt, alles klinkt gewoon lekker!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je het verschil niet hoort tussen een goede handgebouwde amp en de `59 LTD is er iets mis. Een goede amp , gebouwd met goede materialen en in een goede kast , heeft diep warm laag en sprankelend hoog. Zet ze een keer naast elkaar , speel er op, en je begrijpt waarom sommigen zoveel meer betalen voor een ,,imitatie,,! Ik heb de 4 x 10 van Marble gehad ( en ik heb de clubreverb nog steeds ) naast een Victoria Golden Melody en die beiden hebben een tonestack van een Bassman. Stukken beter dan de `59 LTD. oh ja ,ik heb hem gehad en weet dus waarom ik hem weggedaan heb.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top