Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Mijn eerste covers

  1. #1

    Music Mijn eerste covers

    Dag iedereen, sinds kort kocht ik met mijn nieuwjaarsgeld wat opnameapparatuur en een een bewerkingsprogramma (cubase 5)
    ik heb al enkele covertjes gemaakt en vroeg me af wat jullie er van vinden.

    Mijn Kanaal
    http://www.youtube.com/user/LouAlter...c?feature=mhee

    cover 1 'Timshel - Mumford and Sons'
    http://www.youtube.com/watch?v=aeEV7...QnBs9W9xxPmKgR

    Cover 2 'With Or Without You - U2'
    http://www.youtube.com/watch?v=UvFRQ...QnBs9W9xxPmKgR

    Cover 3 'Don't Look Back In Anger - Oasis'
    http://www.youtube.com/watch?v=YUPnC...QnBs9W9xxPmKgR

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Beetje weinig gitaar misschien?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Zeg dat. Welkom overigens.

  4. #4

    Standaard

    Minimalisme. Prettig om naar te luisteren maar zodra dit een kunstje wordt gaat het vervelen.

  5. #5

    Standaard

    Hi
    @lo
    99 van de 100 keer kan ik mij prima vinden in je commentaren. Hier twijfel ik ernstig.
    Minimalisimus is:
    - je handicap maximaal uitbuiten (een keuze of een zo grote handicap dat je geen keus meer hebt)
    - een basis houding, een soort kinderlijk plezier in kleine dingen in het algemeen/ de kleinste dingen van de muziek

    Een combi hier van is mogelijk, maar kom je zelden tegen.
    Er zijn vormen van minimalisme waarbij een enorme partij techniek komt kijken. Er is (tenzij grote handicap) hoe dan ook flink wat talent en moed nodig om minimaal te durven. En die kinderlijke onbevangenheid dus.

    @TS/Lou
    Welkom
    Of er sprake is van een overmaat talent en durf gaan we vanzelf merken bij je volgende posts. Naar twee van de 3 stukken heb ik met veel plezier geluisterd. Die ene uitzondering is van de U2tjes. En daarmee heb ik het helemaal gehad. Ook met de covers dus.
    Wat een drama, wat een pathos, wat een zelfingenomenheid. En ze geloven er zelf ook nog in. Vreselijk!!

    Bono is zo overtuigd van zijn belang voor het welzijn van de mensheid, dat hij zijn erectie nog als persoonlijk groei ziet. Ik niet dus.

    Lo heeft natuurlijk wel een beetje gelijk dat met die programma'tjes de maniertjes en de verveling een beetje op de loer kan liggen, maar dat vertellen we hem niet hè? Ik behoor namelijk tot de kinderlijke zieltjes.

    Welkom hier dus op het gitaristenforum. En de volgende keer stem je eerst je gitaar hè? Of is die gast op YouTube een andere Lou?
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    @Duhsjaak

    als je die deze Lou bedoelt, dan ben ik het zeker niet
    http://www.youtube.com/watch?v=dS-joAu8fHQ
    alvast bedankt voor de goede commentaar

    @Dippides
    Ja je hebt gelijk, er is idd weinig gitaar, maar dit komt omdat ik eerst goed wou leren werken met cubase
    In mijn volgende cover wil ik zelf ook veel meer gitaar gaan gebruiken.

  7. #7

    Standaard

    @ Gus: met minimalisme doelde ik op weinig instrumentatie (punt 2). De nummers zijn in positieve zin vereenvoudigd wat ik wel waardeer. Hij creeërt hiermee toch ook wel een eigen stijl- en interpretatie van een bestaand nummer. Alleen als dit een kunstje gaat worden gaat het mij wel vervelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lou Bekijk bericht
    @Dippides
    Ja je hebt gelijk, er is idd weinig gitaar, maar dit komt omdat ik eerst goed wou leren werken met cubase
    In mijn volgende cover wil ik zelf ook veel meer gitaar gaan gebruiken.
    Nou, ik vond het best aardig klinken hoor. Maar ja, omdat het hier gitaarnet heet....

  9. #9

    Standaard

    @Lo
    Ah..... ik hoopte dat je mij een beetje kent ondertussen. Ik was gewoon een beetje aan het dollen. Ik ben het helemaal met je eens hoor.

    @TS
    Inderdaad, die Lou bedoelde ik.
    Ik zit in de haast of onderbroken concentratie er ook wel eens wat naast, maar dit sloeg echt alles!!
    Ook geintje dus. Ik hoop dat je doorgaat.

    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Lou reed, spinvis, zijn de associaties die ik heb als ik er naar luister, op een Mathilde Santing achtige begeleiding
    Dat zijn toch namen waarvoor je niet hoeft te schamen.
    Vind dat je een aangenaam stemgeluid hebt. Ik denk ook dat een hele cd vol met dit rustig kabbelde sfeertje wat eentonig wordt.
    Klinkt allemaal wel muzikaal en ik ben benieuwd naar meer en dan ook iets met snaren er in
    Welkom op dit forum.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top